שאלה: בית מדרשו של שם
בפרשת השבוע "תולדות" פרק כ"ה פסוק 22נכתב על רבקה :ותלך לדרוש את ה'" רש"י מציין ותלך לדרוש: "לבית מדרשו של שם" גם בפירושו ל- "ויתרוצצו הבנים בקרבה" אומר רש"י "כשהייתה עוברת על פתחי תורה של שם ועבר יעקב רץ ומפרכס לצאת". כלומר מכאן אפשר להבין שכאן בארץ ישראל, כנען אז, היה בית מדרש של שם ועבר. בנוסף מזהים את מלכי צדק מלך שלם (ירושלים? ) כשם בן נוח. ומכאן לשאלה: בשבוע שעבר בפרשת חיי שרה סופר כי אברהם שלח את אליעזר להביא כלה לבנו ממשפחתו. נשאלה שאלה, מדוע לא לשאת אישה מבנות כנען, ונטען, כי בכנען היו נגועים גם בעבודה זרה וגם בזימה, בעוד שמשפחתו של אברהם, לבן ומשפחתו, היו נגועים רק בעבודה זרה. השאלה היא כזאת, אם כאן בכנען היה בית מדרש של שם ועבר, שיעקב כל כך רצה לצאת מבטן אימו כדי להיכנס לשם, האם אפשר לטעון כי כולם נגועים בעבודה זרה וזימה??
בפרשת השבוע "תולדות" פרק כ"ה פסוק 22נכתב על רבקה :ותלך לדרוש את ה'" רש"י מציין ותלך לדרוש: "לבית מדרשו של שם" גם בפירושו ל- "ויתרוצצו הבנים בקרבה" אומר רש"י "כשהייתה עוברת על פתחי תורה של שם ועבר יעקב רץ ומפרכס לצאת". כלומר מכאן אפשר להבין שכאן בארץ ישראל, כנען אז, היה בית מדרש של שם ועבר. בנוסף מזהים את מלכי צדק מלך שלם (ירושלים? ) כשם בן נוח. ומכאן לשאלה: בשבוע שעבר בפרשת חיי שרה סופר כי אברהם שלח את אליעזר להביא כלה לבנו ממשפחתו. נשאלה שאלה, מדוע לא לשאת אישה מבנות כנען, ונטען, כי בכנען היו נגועים גם בעבודה זרה וגם בזימה, בעוד שמשפחתו של אברהם, לבן ומשפחתו, היו נגועים רק בעבודה זרה. השאלה היא כזאת, אם כאן בכנען היה בית מדרש של שם ועבר, שיעקב כל כך רצה לצאת מבטן אימו כדי להיכנס לשם, האם אפשר לטעון כי כולם נגועים בעבודה זרה וזימה??