שאלה במקס

AlonPe

New member
שאלה במקס ../images/Emo163.gif

בתצוגה המכסימלית, של ה-material editor, מופיעים 6X4 מקומות לחומרים. אז קודם כל, איך מוסיפים עוד?! שנית - יש לי בסצינה יותר, הרבה יותר, חומרים (חלקם שיצרתי, חלקם מיבוא אוביקטים) נראה לי שכל החומרים 'קיימים' כלומר גם אלו שאני לא רואה ב-material editor, מתרנדרים.... איפה אני מוצא אותם? ו... תודה מראש!
 

dananamit

New member
אני יענה על השאלה הראשונה

ניראה לי שזה המקסימום של החומרים בנוגע לשאלה השניה תחכה שמישהו יענה
 

AlonPe

New member
המכסימום??? ../images/Emo12.gif

ואי אפשר לעבוד עם יותר מ-24 חמרים? נשמע לי מוזר.
 

FishSticks

New member
תשובות לשאלות...

בקשר לשאלה הראשונה, אתה לא יכול להוסיף עוד חומרים, אבל אתה יכול שכל חומר יהיה MULTI / SUB-OBJECT, ואז אתה מכפיל את כמות החומרים שלך ב-10, ואתה יכול על ידי SET NUMBER להגדיר שכל אחד יכיל עד 1000 חומרים, בקשר לשאלה השניה שלך, לך לחומר ב-MATERIAL EDITOR שאליו אתה רוצה לדחוף את החומר שיש לך בסצינה אבל לא מופיע שם כבר (בד"כ מדובר בחומרים מיובאים) ואז בצד תבחר SCENE במקום NEW... מקווה שעזרתי לך...
 

AlonPe

New member
תודה על התשובות, ו....

ניתן לקבוע material ID בשביל ה- multi/sub רק דרך ה-elements של editable mesh - נכון? כלומר אם אני רוצה להשתמש ב-multi/sub, אני צריך להפוך ל- editable mesh, להיכנס לאחד הרכיבים (element, polygon, face) ולקבוע ID..... לא שאני רואה בזה איזושהי בעיה (חוצמיזה שזה קצת מסורבל....) .... ובקשר לתשובה לשאלה השנייה - אם כאמור, כל ה-slots אצלי מלאים, ובכל זאת אני רוצה להשתמש בחומר שלא מופיע (אכן מיובא) אם אני נכנס דרך ה-get material, אני לא מאבד חומר אחד?
 

FishSticks

New member
אתה לא חייב להפוך אותם ל-EDITABLE

אתה יכול פשוט להוסיף לכל אובייקט MATERIAL (יש מודפייר כזה) שפשוט קובע את ה-MATERIAL ID מבלי להיות "מסורבל", חוץ מזה, אתה מאבד חומר אם אתה לוקח אחד מהמיובאים אבל אתה יכול להפוך את כל ה-24 חומרים שלך לחומר אחד שיהיה MULTI/SUB-OBJECT ואז יש לך עוד 23 סלוטים פנויים...
 

AlonPe

New member
אחלה ../images/Emo45.gif ../images/Emo51.gif

עזרת לי מאוד! ואגב, עד כמה שהבנתי ה-material editor, הוא מעין 'שולחן עבודה', כלומר הוא מראה 24 חומרים שאפשר לעבוד עליהם, ולא את כל החומרים בסצינה - ייענו, כשאני מביא לאחד הסלוטים (ה-'תפוסים') חומר אחר ע"י get material, החומר שהיה שם קודם לא 'הולך לאיבוד', ויכול להביא אותו שוב ע"י יבוא מה-scene
ושוב - תודה!
 
שואל יקר ...

לגבי סוגיית החומרים ... בתצוגת המקס ניתן לראות רק 24 חומרים אולם בסצנה עצמה אתה לא מוגבל בכמות מסויימת...פשוט שכפל את החומר על משבצת אחרת וקרא לו בשם חדש והנה קסם - חומר חדש לשימוש בסצנה ... לגבי שימוש בMULITI SUB - הוא משמש בעיקר לעבודה עם אובייקט אחד וכמה סוגים של טקסטורות או פריסות שונות ... מקווה שעזרתי לך ..
 
למעלה