שאלה בנוגע לבלמים של טויוטה

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
היי
כבר לפני שנים, התפרסמו כתבות, המעידות על כך, שלגדולת יצרני המכוניות יש בעיה עם הבלמים.
ולדוגמא:

ולעניינינו: יש לי זוג חברים, שבאורח קבע, הם נפרדים מטויוטה פריוס אחת, ורוכשים חדשה תחתיה.
לאורך עשור, הצגתי בפניהם לפחות כתבה אחת מבין ה-3 שהבאתי כאן, אבל הם טענו, שמה שהיה פעם זה לא מה שקורה היום, וברור להם, שהמפעל פתר זה מכבר את נושא "תקלת הבלמים".
אלא מאי? ממש בחודשים האחרונים, הם החליפו רכב, ושוב רכשו פריוס מהניילונים.
אז בערב שבועות, הם הגיעו לחניון תת קרקעי היכנשהו והנהגת התכוננה לבלימה לקראת "סוף הדרך" ולקראת החניית הרכב באופן סופי. אלא שאז, היא נוכחה ש"אין בלמים" ובמהלך הירידה (כן. הייתה שם ירידה כלשהי), הרכב דווקא האיץ עד שהתנגש בקיר. כריות האוויר נפתחו, חגורות הבטיחות ננעלו, ושניהם נפגעו בדרך כלשהי מההתנגשות הזו. מוסך טויוטה הכריז על הרכב כ"טוטאל לוס", אלא שהם מסרבים לקבוע, שהתאונה קרתה בשל תקלה בבלמים.
כל דעה שתועלה כאן, תתקבל בברכה...
משה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
ראשית - היתה תאונה, הוזמן שמאי - לדבר עם השמאי, להציג בפניו את הבעיה, שנית - תאונה עם נפגעים צריך לדווח למשטרה, לדווח לבוחן על חשש לכשל בבלמים ולבקש שיבדוק. שלישית - לפנות מיד למשרד התחבורה ולהציף שם את הבעיה. ואחרון חביב - לפנות ליצרן, בטח יש לו תיבת דוא"ל (וגם ליבואן כמובן - גם להודיע טלפונית וגם בכתב, לפחות במייל)
אגב, לי היתה לפני שנים רבות בעיה עם פיז'ו, פניתי ליבואן, הוא הפנה אותי לטכנאי הראשי של החברה, הטכנאי , כשהתברר לו שאנו כמעט שכנים הזמינני לביתו, בדק, הסביר, מאחר שהיו עוד עם תלונה דומה הוזמן מהנדס של היצרן מצרפת - הבעיה טופלה ונפתרה
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ראשית - היתה תאונה, הוזמן שמאי - לדבר עם השמאי,
היי ברזילי! אודה שאני לא צד בכל הסיפור הזה, ולא ממש שמעתי את כל פרטי הפרטים על אותה תאונה. ברור שהיה שמאי, אבל ככל שהבנתי, מדובר בשמאי שהגיע מטעם היבואן של הרכב, וליבואן & היצרן יש אינטרסים שלא בדיוק מזוהים עם אלה של הלקוחות.... אלא שלרכבים הללו, יש כבר היסטוריה ארוכה עם התאונות מהסוג הספציצי הזה, ואיכשהו, ההתרשמות שלי היא.... שליצרן נוח יותר לשלם פיצוי לנפגעים מאשר להשקיע בתיקון התכנון העקרוני של המערכת ובריקול של מאות אלפי רכבים...
להציג בפניו את הבעיה, שנית - תאונה עם נפגעים צריך לדווח למשטרה, לדווח לבוחן על חשש לכשל בבלמים ולבקש שיבדוק.
ככל שהבנתי (ואין לי מושג עד כמה המשטרה נכנסה לסיפור), יש בעיה עקרונית גדולה מאד לבדוק כשל במערכת הבלמים. מדובר בסוג של תקלה "חולפת" ואם לא תפסת את ה"באג" של המערכת הממוחשבת בשנייה שזה קרה... יוכל להגיע גם מישהו שיטען.... שבמקום להעיק על דוושת הבלם, הנהג העיק דווקא על דוושת האוץ ולך תוכיח שהנהג היה ממש בסדר.
שלישית - לפנות מיד למשרד התחבורה ולהציף שם את הבעיה.
כן. זה נכון. כדאי וחשוב. אברר את זה איתם.
ואחרון חביב - לפנות ליצרן, בטח יש לו תיבת דוא"ל (וגם ליבואן כמובן - גם להודיע טלפונית וגם בכתב, לפחות במייל)
חחחחחחח..... כאן הגעת בדיוק לשדה המוקשים... היצרן והיבואן יפעלו כצוות כדי להזים את הטענות נגד הרכב 'המעולה' שלהם. להם יש אינטרס גדול בכך.
אגב, לי היתה לפני שנים רבות בעיה עם פיז'ו, פניתי ליבואן, הוא הפנה אותי לטכנאי הראשי של החברה, הטכנאי , כשהתברר לו שאנו כמעט שכנים הזמינני לביתו, בדק, הסביר, מאחר שהיו עוד עם תלונה דומה הוזמן מהנדס של היצרן מצרפת - הבעיה טופלה ונפתרה
טוב... פיז'ו זה פיז'ו וטויוטה זה לא פיז'ו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ראשית - היתה תאונה, הוזמן שמאי - לדבר עם השמאי, להציג בפניו את הבעיה, שנית - תאונה עם נפגעים צריך לדווח למשטרה, לדווח לבוחן על חשש לכשל בבלמים ולבקש שיבדוק. שלישית - לפנות מיד למשרד התחבורה ולהציף שם את הבעיה. ואחרון חביב - לפנות ליצרן, בטח יש לו תיבת דוא"ל (וגם ליבואן כמובן - גם להודיע טלפונית וגם בכתב, לפחות במייל)
אגב, לי היתה לפני שנים רבות בעיה עם פיז'ו, פניתי ליבואן, הוא הפנה אותי לטכנאי הראשי של החברה, הטכנאי , כשהתברר לו שאנו כמעט שכנים הזמינני לביתו, בדק, הסביר, מאחר שהיו עוד עם תלונה דומה הוזמן מהנדס של היצרן מצרפת - הבעיה טופלה ונפתרה
אז הערב התכתבתי קצת עם בעלה של הנהגת ותראה את השיחה שלנו...

אני: תגיד לי... המשטרה הייתה מעורבת בחקירת התאונה? היה בוחן רכב מטעם המשטרה?
אני חושב שבמקרה כמו שלכם, חובה לערב גם את משרד התחבורה ולהציג בפניהם את הבעיה של הבלמים שמלווה את הרכבים של טויוטה מזה שנים.
אם לא תעוררו את זה, הגורמים הללו לא ייכנסו לחקירה בהתנדבות...

תשובה: הרכב כבר פורק אצל איזה מכונאי ערבי. היה שוטר שרשם משהו אבל לביטוח דיווחנו שלא היה שוטר (יעני: 'שכחנו').
בצורה זו, זכינו לטיפול יותר מהיר. יש דווח של הנהגת לביטוח והיה חוקר ביטוח.
כשנגיע לעורך דין נבדוק את הנושא - כשננסה להעריך את הנזק מעבר לאבדן הרכב - אותו קבלנו במלואו.

אני: עכשיו כבר כלום לא יועיל. דו"ח בוחן רכב משטרתי היה צריך להיות תנאי ראשוני לשחרור הרכב וחוקר משטרתי הוא חובה
במידה שיש נפגעים (והיו). אני לא מבין איך התאפשר לדלג עת הקטע הזה, אבל כעת? מה תעשו כשהרכב נמצא כבר בערימה של חלקים?
זהו החלום הרטוב של היצרן. ככה הם דחו בעוד אירוע את הפסיקה שעליהם לבצע תכנון מחדש של המערכת ולקרוא לריקול לכל בעלי הטויוטות.
נתתם להם את ההזדמנות שהם רק יכולים לברך עליה. וכעת? מה יעשה העורך דין? בסוף המוסך עוד יטען, שהנהגת לחצה על דוושת הגז במקום על דוושת הבלם.
הכי קל.

תשובה: הבעיה קימת בכל מכונית ממוחשבת ומשום מה, עד היום לא מצאו לכך פתרון.
בנוסף ניתן לגרום לתקלה כזו גם אם מפעילים סמרטפון - וכבר רמזו לי שזה מה שקרה. אני חושב שאנחנו מכוסים לכל נזק ע"י הביטוח -
והם ידאגו לתבוע היצרן.

אני: לא הגיוני שזה קיים בכל הרכבים הממוחשבים. העובדות מדברות על כך שבטויוטה זו בעיה מוכרת וזו עובדה שדובר בה זה מכבר וגם הזהרתי אתכם בנדון,
לקראת כל החלפה של רכב שעשיתם. ואם לא מצאו פתרון, החובה הייתה לחדול ולייצר את כל ה"ממוחשבים" הללו... ומה? בדיוק כשהגברת נכנסה לחנייה,
מישהו מכם הפעיל סמארטפון? וגם אם זה נכון... זה דבר שהיה חייב להיפתר. הרי כל המערכת הניווט / רדיו של הרכב מקושרת לנייד. תגובה מוזרה...

תשובה: יש מאמר של יובל דיסקין ושם הוא טוען שהבעיה היא כללית.

אני: אז כל יצרני הרכבים הם פושעים? נראה לך?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש איזו אמרה ותיקה בסגנון "אתה יכול להביא את הסוס אל השוקת, אבל אתה לא יכול להכריח אותו לשתות".
את שלך עשית, מעל ומעבר. תנוח, ותנוח דעתך.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יש איזו אמרה ותיקה בסגנון "אתה יכול להביא את הסוס אל השוקת, אבל אתה לא יכול להכריח אותו לשתות".
את שלך עשית, מעל ומעבר. תנוח, ותנוח דעתך.
חחח... יש אמת בדברייך, אבל בדרך הזו תקרנה תאונות נוספות ועוד אנשים יקפחו את חייהם..
והלוא ברור לך, שעבור היצרן, זוג כזה הוא מתנה משמיים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חחח... יש אמת בדברייך, אבל בדרך הזו תקרנה תאונות נוספות ועוד אנשים יקפחו את חייהם..
והלוא ברור לך, שעבור היצרן, זוג כזה הוא מתנה משמיים.
הרבה יותר אנשים מקפחים את חייהם מהרבה סיבות אחרות, אם אתה כבר מחפש מאבקים לתיקון העולם...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הרבה יותר אנשים מקפחים את חייהם מהרבה סיבות אחרות, אם אתה כבר מחפש מאבקים לתיקון העולם...
במידה מסוימת את צודקת. אלא שכאן יש לך עסק עם גדול יצרני המכוניות בעולם.
לכן, אין לנו שום אומדן, כמה תאונות קשות (ואף קטלניות), קרו או יקרו בשל ההזנחה והטיוח.
לי אישית, אין ספק, שליצרן עדיף לשלם פיצויים מוגדלים במקרים איזוטריים, מאשר לתכנן מערכות מחדש ולבצע ים של ריקולים בעקבות הפצת המידע החשוב.
אז נכון. יש מלחמות. יש מחלות. יש פיגועים ויש ים של דרכים לאבד חיים ברגע. האם (לדעתך) תהא זו עילה לכך, שנרים ידיים בדיוק כאן?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
במידה מסוימת את צודקת. אלא שכאן יש לך עסק עם גדול יצרני המכוניות בעולם.
לכן, אין לנו שום אומדן, כמה תאונות קשות (ואף קטלניות), קרו או יקרו בשל ההזנחה והטיוח.
לי אישית, אין ספק, שליצרן עדיף לשלם פיצויים מוגדלים במקרים איזוטריים, מאשר לתכנן מערכות מחדש ולבצע ים של ריקולים בעקבות הפצת המידע החשוב.
אז נכון. יש מלחמות. יש מחלות. יש פיגועים ויש ים של דרכים לאבד חיים ברגע. האם (לדעתך) תהא זו עילה לכך, שנרים ידיים בדיוק כאן?
הפוך: לא העליתי בעיות אחרות כעילה להרמת ידיים; מכיוון שנראה לי שהגעת למבוי סתום (ולהבנתי אין לך טויוטה ומכריך לא ממש משתפים פעולה) אבל נראה לי שיש לך הרבה אנרגיות, זמן פנוי ורצון טוב, נראה לי שיהיה יעיל יותר לתעל אותם למחוזות אחרים, חשובים לא פחות. איחלתי לחייל בהצלחה בהמשך הדרך וגו'.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הפוך: לא העליתי בעיות אחרות כעילה להרמת ידיים; מכיוון שנראה לי שהגעת למבוי סתום (ולהבנתי אין לך טויוטה ומכריך לא ממש משתפים פעולה) אבל נראה לי שיש לך הרבה אנרגיות, זמן פנוי ורצון טוב, נראה לי שיהיה יעיל יותר לתעל אותם למחוזות אחרים, חשובים לא פחות. איחלתי לחייל בהצלחה בהמשך הדרך וגו'.
כן... לצערי (ולעניות דעתי), הם פספסו את המומנטום וכעת העניין "נגרס". את שהיה אין להשיב.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אז בדקתי את טענת האיש והוא צודק במידה מסוימת https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/byclyk6yq
דוגמא לאירוע חבלני מן הסוג שמתואר כאן, ראינו (כמובן רק מי שראה) בסדרה "טהרן 2", כאשר בעלי העניין התחברו למחשב הרכב ובעזרת שליטה מרחוק,
הם גרמו לתאונה קטלנית. אז תגידו: "נו. ברור. בסדרת טלוויזיה הדימיון יכול לעבוד שעות נוספות"... אבל עובדה. אם מומחים טענו כבר שדברים שכאלה הם אפשריים,
הסכנה קיימת ומרחפת מעל כל נהג.
 
למעלה