שאלה בנוגע לגמישות יתר

שאלה בנוגע לגמישות יתר

בתי בת 4.5 שנים. נולדה בזמנה במשקל 3.605 ק"ג. נולדה עם שריר תפוס בכתף ועשינו לה פיזיותרפיה כדי לשחררו. שאר ההתפתחות נורמלית לפי הזמן. תופעות מחשידות: יושבת עדיין בישיבת W ועוד מסוגלת לתופף עם הברכיים על הרצפה כשיושבת W. כשיושבת על נדנדה היא לא מחזיקה את הרגליםם אלא הן מתנופפות לה כאילו היא לא מחזיקה אותם. כשהיא רצה זה נראה שהרגליים מתבלבלות לה. שאלה נוספת: איך מלמדים אותה אינסטיקנט שיש לכל בנאדם לשים ידיים לפניה כשהיא נופלת, היא כל פעם נופלת על הפרצוף וכבר נשברו לה שיניים כי היא לא שמה ידיים להגן על עצמה. תודה
 

lahavaa

New member
גמישות יתר+

לרעות או אמא של רעות שלום. העלת מספר נושאים שדורשים התייחסות בתחום המוטורי. 1. ישיבת הW- היא ישיבה שאינה בריאה, לרוב היא מצייגת גמישות במפרקים, ובד"כ לאחד ההורים יש או הייתה היכולת לכך גם- היא לא בריאה שכן היא "מגמישה את המפרק בכיוון אחד ועלולה להביא לחוסר יציבות סביב הברך או נשיאת משקל שונה מהרצוי על כפות הרגליים. דבר שבעתיד יבוא לידי ביטוי בכאבי ברכיים או בעיות יציבה. מומלץ גם בגיל זה לבקש ממנה לשבת "טוב" או "יפה" ואם לא ניתן להשפיע או שאינה מסוגלת לישיבה אחרת לעודד ישיבה ליד שולחן או 90-90 או על ברכיים. בכל מקרה לא לעודד את הישיבה הנ"ל כישיבה מועדפת. 2. נפנוף הרגליים בנדנדה או בלבול הרגליים בריצה יכולים להיות קשורים גם למצב הגמישות אך גם למצב של קורדינציה מוטורית נמוכה.(ניתן לקרוא על זה גם כ DCD) האם זה המקרה אצלכם? ( גם מצב שבו לא משתמשת באופן יעיל בתגובות הגנה- שליחת ידיים להגנה יכול להיות קשור לקורדינציה נמוכה) *לאור השניים שכבר נשברו ממליצה לפנות להערכה במכון להתפתחות הילד- ע"פ התרשמות הגגנת מתפקודי גזירה וציור לשקול הערכה משולבת ריפוי בעיסוק/ פיזיותרפיה או רק פיזיוטרפיה כעת. ** בנתיים לגבי לימוד ה"אינסטינקט", ניתן לנסות לשחק איתה על מזרון/משטח בטוח - שלא ישבר שום דבר... כך שצריכה ממנח של עמידה על ידיים בטן על משטח ( כמו תינוק בן 7 חוד') לבצע מחיאת כף. או גלגול כדור כאשר יושבת ישיבה מזרחית או ישיבה שלמה- הרגליים פשוטות קדימה. והכדור מתגלל מהר וגם לצדדים כך שהיא תתרגל יציאה וכניסה של מרכז הכובד מבסיס התמיכה. יתכן כי ישיבת הW אם הייתה זו ישיבה יחידה לא סיפקה לה מספיק הזדמנויות לחוות את ה"נפילה"- ובלימתה. בשילוב עם קורדינציה נמוכה מתקבלת התמונה שתיארת. בהצלחה ענת להב- פיזיוטרפיסתית מתמחה בשיקום והתפתחות הילד http://www.alhasapa.co.il/M_index2.asp
 
תודה רבה ענת

לדעתי הבעיה היא רק במוטוריקה גסה, כיון שבמוטוריקה עדינה היא ממש מדהימה, היא כותבת את כל האותיות בצורה מדהימה, מציירת כל יום כ-3 שעות וצובעת ממש מדויק לדוגמא צביעה על פי מספרים בצורה מדויקת ויפה. אכן חמותי מסוגלת עד היום (בת 46) לשבת ישיבת W, והיא מאד דומה לה במראה. הגננת שלה לא רואה כל בעיה, היא אומרת שהיא משחקת כמו כולם והיא כשרונית ומקסימה. (הגננת הזו לא הכי יודעת מה שהיא אומרת). האם יתנו לי אישור לפיזיותרפיה בכזה מצב? בלי עזרת הגננת? אעשה לה את התרגילים שאמרת, ואנסה לדבר על זה עם הרופא שלה. ( יש לציין שגם כשהיא יושבת על כסא ליד שולחן היא יושבת בW ואני מבקשת ממנה לשבת יפה זה עוזר ל-5 דקות בדיוק והיא חוזרת למה שנח לה) תודה על הכל ואשמח לעצות נוספות.
 

lahavaa

New member
סרבול מוטורי

שלום. טוב לשמוע על הצדדים הטובים הרבים. להערכתי ברגע שיש נפילות ועוד עם שבירת שניים יש הצדקה להערכה מסודרת. במקביל נסו חוג מוטרי בקהילה- זה בתנאי שתצליח להשתלב בו חברתית ולא תהיה מתוסכלת מההשוואה לשאר הילדים. לגילאים צעירים אלו אין אופציות נוספות רבות ( שחיה סביב 5) בהצלחה. אשמח לעדכונים ענת להב
 
שחיה- מצוין

אני מורה לשחיה באחד המקצועות בעבר בהם עסקתי, כשיתחמם מעט בחוץ, אקח אותה ללימוד פרטי עם אמא. ב"ה חוץ מהסרבול המוטורי היא חכמה עד מחוננת, כשרונית ונהדרת. רק גם לה כבר מפריע ששן אחת חסרה, עוד 3 שהתחזקו ולא נפלו, ומדי פעם איזה פנס במצח. אני מודה לך על הרעיון של לימוד שחיה, זה יהיה כיף לשתינו.
 
למעלה