שאלה בנוגע להימורים בבגרות

שאלה בנוגע להימורים בבגרות../images/Emo92.gif

אני בטוחה שכבר שאלו את השאלה הזאת כבר הרבה פה, אבל אין לי זמן עכשיו להתחיל לחפש את התשובות אז עמכם הסליחה, ואני ממש אודה למי שיענה לי!
על מה אני יכולה להמר בכל תקופה? בתקופה הראשונה למדתי כבר על יהודי ארצות המזה"ת וצפון אפריקה ואני יודעת את זה ממש טוב (דיקלמתי את זה היום בעל פה בקול רם ושיגעתי את כל מי שהיה בבית...) ולמדתי חצי מתקופת המנדט. השאלה שלי- האם ללמוד את כל תקופת המנדט, או שמספיק רק חלק ולעבור לרפובליקת ווימאר וצרפת בין שתי מלחמות עולם? או להמשיך ללמוד את כל תקופת המנדט ולוותר על ווימאר? אני פשוט מרגישה שאני לא מסוגלת ללמוד את כל שני הנושאים כי זה המון חומר... ובתקופה השנייה - על מה כדאי לי להמר? את כל הנושא של ארה"ב אני יודעת די טוב וזוכרת אותו עוד מהמגן אבל בנושא של מלה"ע ה-2 יש לי ממש בעיה לזכור את החומר...לא משנה כמה אני אלמד - אני עדיין לא אזכור, וככה היה לי במגן וזה הפיל אותי...כנ"ל לגבי השואה... ובתקופה השלישית, חשבתי להמר על מלחמת העצמאות וללמוד רק חלק מהמלחמה הקרה, ואת מלחמת ששת הימים. מה אתם מציעים? אני ממש לחוצה אז כל הצעה תתקבל בברכה!
 

סיון17

New member
מה ללמוד בכל תקופה

אני לומדת- בתקופה הראשונה- את כל נושא בניין הבית הלאומי-עליות תרפ" תרפ"ט נציבים והשאר רק בנושא הזה. בתקופה השנייה- ארה"ב- פריחה שגשוג שנות-20 גורמים למשבר הכלכלי, גילויים. פעולות של הובר, רווזולט-הניו דיל-. האידיאולוגיה הנאצית-מטרות-ביצועים. התמודדות היהודים.. ועדת אוייאן, אוניית סנט לואיס ועוד..בנושא זה. במלחמת העולם השנייה- האמנה האטלנטית הצטרפות של ארהב" למלחמה. קרבות- מידויי, אל עלמין. ועידת טהרן. כניעת יפן. מכל דבר קצת פה ושם מה שנראה חשוב. ואחרי זה- איגרת הבזק. יודנראטים. גישות רצח המוני- הנושא של השואה קל.. זה הגיוני ללמוד לפני ההיגיון.. בתקופה השלישית- מלחמה הקרה וכדאי יחד עם זה עם ששת הימים המלחמה על המים תוכנית ד - חשובה... ומוקדי לחימה.... זה בסך הכל מה שצריכים ללמוד
 

SMOLANIT1

New member
???????

לפי מה את בוחרת איזה נושאים חשובים ואיזה לא? יש לך "מידע פנימי" או משהו? ומה תעשי אם בכל נושא ישאלו על הדברים שהחלטת שהם לא חשובים? (חוק מרפי...)
 

Angel Of Tears

New member
אני חושבת..

דבר ראשון בתקופה הראשונה אני חושבת שאת עושה טעות.. יהודי צפון אפריקה וכל זה כנראה בכלל לא יהיה!! אני מתכוננת על פולין (אתם לומדים צרפת אנחנו פולין) ורפובליקת וימאר, זה הכי הגיוני, למרות שגם תקופת המנדט דיי הגיוני שתהיה שאלה, אז זה מה שיותר פשוט לך. בתקופה השניה זה יותר מסובך, כי הכל יכול ללכת עם הכל אז זה בעיה, חוץ מארה"ב שיכולה ללכת לבד, אז אולי כדאי ללמוד את זה בכל אופן. אז ללמוד חלקים ממלחמת העולם השניה, מה שחשוב, בעיקר הייתי אומרת אל עלמיין מידווי וסטאלינגרד, הצטרפות ארה"ב הטלת פצצת האטום וכו´.. בשואה הייתי אומרת ללמוד הרוב, זה בכלל לא קשה ודבר אחד מוביל לשני. בתקופה השלישית אני לומדת את המלחמה הקרה, רוב הסיכויים שזה יהיה וזה נראה לי הכי קל מכל הנושאים, כי את ששת הימים אני בכלל לא יודעת טוב, אבל בטוח שזה יהיה, אז אם את יודעת את זה טוב תלמדי על זה. תזכרי גם שבתקופה זו קשה מאוד לשלב את הנושאים, כי המלחמה הקרה לא יכול ללכת עם מלחמת העצמאות וכו´. אם את צריכה עוד עזרה אז סבבה! ושיהיה לכולנו בהצלחהההה..!!!
ANGEL
 

atcbl

New member
הפתעה!!!

אל תסתמכי שארה"ב תיהיה לבד כי יכולים לשאול אותך על המשבר הכלכלי ועל כניסת ארה"ב למלחמת העולם ה-2 ועוד(וראיתי שאלות כאלה בספרים של בגרויות)
 

eitan007

New member
מוזר

אני לומד בדיוק אותם נושאים שאת לומדת. אני מצטרף למה שאת אומרת בקשר למגרב (יהודי צפון אפריקה), יש סכוי רבשזה לא יופיע. המורה שלנו אמרה לנו שבתקופה הראשונה כדאי ללמוד טוב טוב ווימאר, פולין (שאין שם בכלל מה ללמוד) וחלק מא"י בשנות ה-20, כי יכולה להיות שאלה ממש קלה על זה (למשל גורמים לעליות). בתקופה השניה אסור להמר ויש ללמוד את כמעט אתהכל, כי הם יכולים לשלב בין נושאים שונים ומשונים. המלצה שלי, לא ללמוד את כל הועידות: יאלטה אויאן, פוסטדאם, ואת מהלך המלחמה לאחר כניעת גרמניה, כמעט ואין סיכוי שזה יופיע. בכל נושאי השואה, אני ממש ממש לא מציע להמר. בפרק של מדיניות כלפי יהודים 33-39, תלמדו את החומר על פי שנים כי יש סיכוי לא קטן, שהם ישאלו על הצעדים בשנה מסויימת, למשל 38. בתקופה השלישית הייתי מציע ללמוד את המחלמה הקרה כי זה נורא קל, ואת ששת הימים שזה עוד יותר קל.
 
הימורים

בשום פנים ואופן אין להמר על חצאי פרקים או שאתה לומד את הפרק או לא.אם תהמר מחצית פרק אתה עלול למצוא עצמך עם מחצית שאלה. יתר על כן בדקתי מבחני מתכונת של שלוש כיתות ואני יכול לומר בביטחה. א. תלמידים רבים ידעו רק סעיף אחד מתוך שניים והפסידו 12 נקודות. ב.אחרים בלית ברירה נאלצו לענות על שאלה קשה כגן:הצג שני צעדים של היטלר כלפי היהודים בגרמניה בשנים 1939-1933 והסבר כיצד הם משקפים את האידיאולוגיה הנאצית.רבים מהתלמידים נאלצו לענות על שאלה זו וענו רק על מחציתה. אם כבר אתם מהמרים,וכנראה לא אוכל למנוע זאת,המרו על פרק שלם ולמדו פרקים שלמים ולא קטעים.
 

נגה84

New member
על ההיסטר......

"אחרים בלית ברירה נאלצו לענות על שאלה קשה כגון: הצג שני צעדים של היטלר כלפי היהודים בגרמניה בשנים 1939-1933 והסבר כיצד הם משקפים את האידיאולוגיה הנאצית"...... אאאה לא הבנתי אותך....למה בלית ברירה, למה שאלה קשה...? אני עניתי על זה במגן....
 
נו באמת מה הבעייה בשאלה הזאת

יש באידיאולוגיה את עניין טוהר הגזע: בחוקי נירנברג(1935) הוא קובע שמי שאין לו בסיס טהור גרמני לא יקבל אזרחות. יש באידיאולוגיה את שינאת היהודים בתור טפילים > ולכן בשנת ה1938-1939 הוא דואג להגירה בכפייה ומנסה להפטר מהם. יש באידאולוגיה את עניין ניצול כלכלי של אחרים לא מהגזע הארי >הוא דואג לקחת להם את רכושם. יש באידיאולוגיה את עניין היררכיה גזעית > ולכן בחוקי נירנברג יהודי לא יכול להעסיק גרמנייה עד גיל 45, כי יהודי הוא כלום ולכן זאת תהייה השפלה. העם הגרמני הוא הגזע הארי> וגם בחוקי נינברג אסור להניף את דגל גרמניה לא בידי גרמנים.
 

net4u1

New member
חוקי נירברג

יש איסור שם להעסיק עוזרת בית מתחת לגיל 45 מפני חשש שהיהודי ישכב עם העוזרת ויטמא את הדם הגרמני- זו הסיבה
 
הבעיה לא בשאלה אלא בתשובה

1.בתורת הגזע היהודים הורסי תרבות ולכן הם מוצאים מכל מקום שיש לו השפעה 2.עירוב גזעים הוא הרס הגזע העליון ומשמש נשק בידי הגזע הורס התרבות כדי לדלל ולנוון את הגזע הארי יוצר התרבות.דרך אגב בתורת הגזע הנאצית גם היהודים הם גזע טהור. 3.החוק מכונה "חוק הדם והכבוד הגרמני"באמצעות הדם מעבירים היהודים בתורשה את תכונותיהם המגונות.איסור העסקת עוזרת חשש מיחסי מין והריון לא רצוי.יהודים נידונו לעיקור אם נחשדו בקיום יחסי מין עם גרמניה. מיהו יהודי נקבע על פי הדם.
 
למעלה