שאלה בנוגע ללימודי תקשורת

נדבפ1

New member
שאלה בנוגע ללימודי תקשורת

אני משוחרר טרי (כמעט חצי שנה). שירתתי בדובר צה"ל בתפקיד שמאד חיבר אותי לעשייה התקשורתית. אני מעוניין ללמוד ולהשתלב באופן ספציפי בעיתונאות הכתובה, במערכות העיתונים או המגזינים. בנוסף, אני מעדיף לימודים אוניברסיטאיים כדי להעמיק את ההשכלה הכללית שלי גם מעבר, בתחומים כמו היסטוריה, פילוסופיה, כתיבה יצירתית, ספרות ומדעי המדינה (במסגרת לימודים כליים). אני עומד עכשיו בפני ההרשמות בימים הקרובים. ההתלבטות שלי מסתכמת ב-3 אופציות בסופו של דבר : לימודים בכותרת באוניברסיטת תל אביב, בנוסף לתואר במסלול מצטיינים למדעי הרוח והאומנויות, שנותן בחירה למגוון קורסים בהיסטוריה, פילוסופיה, ספרות, תולדות קולנוע וטלויזיה, ואמנות. היתרון זה שההשכלה באמת רחבה, וכותרת נחשב לבית ספר הכי טוב לעיתונאות ע"פ רוב האנשים ששאלתי ובדקתי איתם. החיסרון זה עומס לימודים די גדול, ובעיקר העלות, העלות, של 20 אלף לשנה לימודים לפני מלגות ועלות המחיה בתל אביב... אופציה ב זה לימודים בבן גוריון של חטיבה בתקשורת בנוסף ללימודי ניהול, וחטיבות מצומצמות בספרות עברית ופילוסופיה. גם את האופציה הזאת אני מאוד אוהב. היא הרבה יותר זולה, ועדיין מעניינת (גם תחומי הניהול, עם דגש על מימון, מעניינים אותי) . אני אשמח מאוד אם תוכלו לעזור לי בהתלבטות מהניסיון שלכם. אם יש אופציה טובה שאיכשהו פיספסתי ולא שקלתי אותה, אני אשמח לשמוע. תודה מראש.
 
לנדב

נשמע שיש לך כישורים רבים והזמנויות רבות נפתחו בפניך. אני מאד שמחה שאדם כזה רוצה לעסוק בעיתונאות, כי התחום הפובליציסטי אכן צריך אנשים עם ידע מגוון. התוכנית למצטיינים היא יוקרתית והיא פותחת את הדלת ואנשים שאני מכירה הצליחו אתה מאד. אולם, היא עמוסה מאד!!! אני שומעת שגם יקרה. התוכנית הרב תחומית המכונה BA כללי מזכירה במשהו את המסלול שאתה מדבר עליו, גם שם יש לך בחירה לבחור תחומים מגוונים, הלימודים שם רגועים יותר ומגוונים באותה מידה. השאלה היא של יוקרה, בעיניי, ומחיר. תבחר מה שיהיה לך יותר נוח וכיף ללמוד, נדמה לי שהאופציה של בן גוריון מוצאת חן בעינייך יותר...
 

נדבפ1

New member
המשך

היחידות שנשמעו רציניות בנוגע לתחום שמעניין אותי ושקלתי אותן היו מכללת ספיר ומכללת כנרת. אבל ירדתי מהאופציה הזאת עד עתה, פשוט כי הם לא נשמעות ברמה מספיק טובה ולא שמעתי הבמלצות ממקור כלשהו על ההתמחות שלהן בעיתונאות כתובה. אם יש לך מידע חדש שיוכל לעזור לי, אני ישמח. אני אכן מתלהב יותר ללמוד בבן גוריון, אך אך ורק בגלל האזור והאווירה. הדבר העיקרי שמטרידג אותי בת"א, זה המחיר. עשיתי חישוב גס לעלות 3 שנים בת"א כולל מגורים ומחיה באזור ושכר לימוד נוסף לכותרת והגעתי לקרוב ל150 אלף שקל ל3 שנות תואר. לעומת זאת, בבן גוריון, החישוב עומד על אזור ה60 אלף. בקיצור, אני שואל את עצמי האם ההפרש באמת שווה את הכסף. ההמלצות על כותרת כל כך חמות, שאני מתלבט. אשמח לדעה נוספת שלך.
 
לטעמי הדיעה לא תהיה אובייקטיבית

מהסיבה הפשוטה שמדובר במישהי שבאופן שיטתי מפרסמת את אוניברסיטת בן גוריון ולרוב לא טורחת לחזור גם אם היא תטרח ותחזור הרי עדיין שמדובר במישהו מטעם ולדעתי, הדיעה הכי טובה תהיה ממי שלמד באחת מהמסגרות באמת.
 
לטעמי

אתה צריך לחשוב מה בסופו של דבר ישרת את העתיד שלך בצורה הטובה ביותר לימודים כלליים בתחומי עניין שונים תמיד אפשר לשלב במסגרות שונות בעתיד השאלה היא מה כרגע יעזור לך בצורה טובה יותר להגיע לאן שאתה רוצה להגיע - ויש לי תחושה שעל השאלה הזו ענית בעצמך.
 

נדבפ1

New member
תשובה

אבל היא פנתה אליי דרך המייל אחרי שהתכתבנו פה ונתנה לי מידע וטלפונים שיעזרו לי
 
אני שמחה

אבל מדובר במישהי מטעם אוניברסיטת בן גוריון מן הראוי שאם קיבלת כל כך הרבה מידע מטעם יחצן של אוניברסיטת בן גוריון אז שתקבל את אותו מידע גם מאוניברסיטת תל אביב הרי מדובר במישהי משוחדת בנושא, מן הסתם היא תפאר את בן גוריון ותלכלך על אוניברסיטת תל אביב חשוב שתשמע את שני הצדדים ותחליט את ההחלטה שטובה לך
 

lumiere noire

New member
אני במצב דומה

אמנם לא שירתתי בדובר צה"ל, ואני משוחררת טרייה עוד יותר, אבל גם אני הייתי בכל מיני ימים פתוחים בניסיון לברר לגבי לימודי תקשורת. הגעתי למסקנה דומה לשלך לגבי מכללת ספיר - הם לא יכולים לערוב לאיכות התואר, אין למכללה שם עולמי (אולי רק בקולנוע) ורף הקבלה נמוך מאוד, וזה לא ממש מושך אותי ללמוד שם. לגבי בן גוריון - אני מתעניינת דווקא באוניברסיטה העברית, אבל לדעתי התואר די דומה בכל אחת מהאוניברסיטאות, תיאורטי בעיקר ומעשי פחות. בטח שזה לא כרטיס כניסה לתחום התקשורת בישראל.... את "כותרת" פסלתי על הסף בגלל עלות התואר ועלות המחייה בתל אביב. בסופו של דבר הגעתי לשתי מסקנות עיקריות (וקצת סותרות) לגבי התואר: לא משנה איפה אתה לומד (כל עוד זה במוסד מוכר ובעל שם כלשהו) ובמה בדיוק אתה מתמחה, התואר הוא מה שאתה עושה ממנו, והכשרון (או לחלופין, פרוטקציות בתחום העיתונות) הוא שיביא אותך למקום שאליו אתה רוצה להגיע; וגם, עדיף ללמוד במוסד נחשב (ע"ע "כותרת" או אחת האוניברסיטאות הגדולות) מאשר במוסד קצת פחות מוכר (ע"ע ספיר) גם אם המסלולים שהוא מציג אטרקטיביים. אני לא כל כך שוקלת ללמוד בבן גוריון משום שלדעתי עדיף להיות קרוב לתעשייה, לאולפנים ומשרדי העיתונים (למשל בשביל התמחויות ועבודה תוך כדי התואר). למרות שישנה הטענה (שהעלו בספיר) שמי שמלמד באוניברסיטאות ומכללות מרוחקות בעצם מרצה גם באוניברסיטאות במרכז ומקורב לתעשייה. דרך אגב, עוד משהו שאני בודקת - שווה לך לבדוק גם - הוא עיתון האוניברסיטה, עד כמה הוא מקצועי, מוכר וכו' (למשל "פי האתון" של האוניברסיטה העברית). אני באופן אישי מתעניינת יותר ברדיו מאשר בעיתונות כתובה, לכן בודקת תחנות רדיו של אוניברסיטאות.
 

נדבפ1

New member
אחלה עצה!

אני אבדוק אם בבן גוריון יש עיתון של הקמפוס זה יכול להיות אחלה סטאז'
 
למעלה