שאלה בנוגע למאמר על אינדקס גליקמי

PooKiPsiT

New member
שאלה בנוגע למאמר על אינדקס גליקמי

עד כמה שהבנתי מהמאמר האינדקס הגליקמי נקבע ע"פ הערך של האינטגרל/שטח של פונקציית הסוכר בדם לפי הזמן. אם כך, אם מזון מסויים מעלה את רמות הסוכר תוך זמן קצר וגורם לירידה אחרי זמן קצר (שוקולד?) ומזון מסויים גורם לרמת סוכר יציבה כלשהי לאורך זמן, אז יכול להיות שלשניהם יהיה את אותו אינדקס גליקמי? לא הגיוני, כי זה לא משרת את המטרה שלשמה הומצא האינדקס הזה. אז מה לא הבנתי נכון?
 

m0sh3

New member
האינדקס הגליקמי

מתאר את התנהגות הגרף , ולא את השטח שתחתיו. השטח שתחתיו יהיה שווה , בהנחה שכמות הפחמימות שנצרכה שווה. אבל בא"ג גבוה העליה תהיה חדה וכן הירידה שאחריה , ובא"ג נמוך הגרף יהיה פחות "פרוע".
 

PooKiPsiT

New member
אז אמורים לפרש את הקטע הבא

מתוך המאמר: "לוקחים את נקודת הייחוס (לחם לבן) ומכניסים את נתוני המדידה של כמות הפחמימות בדם כפונקציה של זמן, על גרף. ציר אחד הוא כמות הפחמימות והציר השני הוא הזמן. מחשבים את השטח מתחת לגרף ומגדירים אותו בתור 100. כל פחמימה שעבורה השטח מתחת לגרף מהווה 70% משטח הגרף של נקודת הייחוס תקבל אינדקס גליקמי 70." ?
 

m0sh3

New member
אם תמדדי למשל רק חצי שעה ,

בא"ג גבוה תקבלי תוצאה גבוהה יותר מא"ג נמוך.
 

PooKiPsiT

New member
וזו תהיה מדידה הוגנת?

אחרי חצי שעה ההשפעה של מזון בעל אינדקס גליקמי גבוה תגמר וההשפעה של מזון בעל אינדקס גליקמי נמוך עדיין לא תגמר.
 

m0sh3

New member
אני ארחיב מעט

א"ג הוא מדד שלא שווה כלום. הוא עוזר לחולי סכרת בשמירה על רמות הסוכר שלהם , אבל לאנשים רגילים הוא לא מועיל בשום צורה. מנסים לייחס לו תכונות של מניעת השמנה/ירידה במשקל בחלק מהמקומות , וזה דבר שגוי , כי אין קשר בין הדברים. בד"כ מאכלים בעלי א"ג נמוך מתאפיינים בתכולת סיבים גבוהה , ותכולת הסיבים היא זו שגורמת ליתרונות , לא הא"ג הנמוך.
 
למעלה