unknown9898
New member
שאלה בנושא אווירונאוטיקה (אני מניח)
יש משהו שחשבתי עליו.. נגיד יש לנו שני מטוסים, מטוס A ומטוס B שווי מסה. מטוס A הוא מטוס רבוע, נגיד מטרXמטרXמטר.. עם פרופלור באחת הפאות. מטוס B הוא מטוס דמוי צינור בעל קוטר יחסית קטן מאוד לפרופלור המחובר בקצהו. לשני המטוסים אותו מנוע, אותו פרופלור.. הם בדיוק אותו דבר למעט הצורה שלהם. רציתי לדעת האם כשנפעיל את המנועים, למטוסים יהיה את אותו דחף? האם יש הבדל ביעילות הפרופלור בין שני הגופים? עכשיו כשאני חושב על זה, פרופלור B דוחף את האוויר די בקלות, לעומת פרופלור A שמנסה לדחוף את האוויר אבל האוויר "כלוא" בין הפרופלור לגוף המטוס ולכן הוא לא יוצר דחף כה גדול כמו מטוס B. האם זה הנחה נכונה? אם כן, עד כמה ההבדל משמעותי? תודה מראש!
יש משהו שחשבתי עליו.. נגיד יש לנו שני מטוסים, מטוס A ומטוס B שווי מסה. מטוס A הוא מטוס רבוע, נגיד מטרXמטרXמטר.. עם פרופלור באחת הפאות. מטוס B הוא מטוס דמוי צינור בעל קוטר יחסית קטן מאוד לפרופלור המחובר בקצהו. לשני המטוסים אותו מנוע, אותו פרופלור.. הם בדיוק אותו דבר למעט הצורה שלהם. רציתי לדעת האם כשנפעיל את המנועים, למטוסים יהיה את אותו דחף? האם יש הבדל ביעילות הפרופלור בין שני הגופים? עכשיו כשאני חושב על זה, פרופלור B דוחף את האוויר די בקלות, לעומת פרופלור A שמנסה לדחוף את האוויר אבל האוויר "כלוא" בין הפרופלור לגוף המטוס ולכן הוא לא יוצר דחף כה גדול כמו מטוס B. האם זה הנחה נכונה? אם כן, עד כמה ההבדל משמעותי? תודה מראש!