שאלה בנושא בליעה + מזרון

Lux Sit

New member
שאלה בנושא בליעה + מזרון

שלום לכולם,

האם יש לכם "טיפים" למצב בו מנסים להאכיל חולה עם קושי בבליעה? לפעמים שוכח כיצד בולעים וזה נראה לי מיותר לבקש ממנו לבלוע במצב הזה... אבל אולי יש דברים שעזרו לכם ותוכלו לחלוק.

ובעניין קצת אחר, ראיתי שיש מזרונים עם משאבות שבעצם מזיזות את החולה כל פרק זמן, ולכאורה הם אמורים להיות טובים יותר ממזרון ביצים רגיל לחולה שיש לו פצעי לחץ. ידוע לכם האם באמת יש להם ערך מוסף? האם הם מונעים היווצרות פצעי לחץ חדשים?

אשמח לכל תגובה.
 
לנסות

מרקמים אחרים של מזון. בדרך כלל מה שמתאים במצב כזה הוא מרקם דייסתי\ בלנדר, מזון רך אבל לא נוזלי.
לגבי מזרונים, שום מזרון לא מונע פצעי לחץ. זה לא באמת התפקיד של מזרון. פצעי לחץ נוצרים כתוצאה מכוחות חיכוך וגזירה (הפעלת לחץ בשני כיוונים מנוגדים כמו כשאדם מחליק למטה במיטה) והפתרון הוא להפוך את האדם כל 2-3 שעות בזווית של לפחות 45-30 מעלות ופחות לשכב באופן כללי.
 
לגבי מזרון

הכי חשוב לשנות את התנוחה כפי שכתבה ידידתי. אבל בלילה זה פחות מעשי, כאשר המטפל ישן.
אשתי סבלה ונפטרה מפצעי לחץ ובזמנו קראתי רבות על מזרנים והגעתי למסקנה שמזרונים טובים עלולים למנוע או לעכב הופעת סוגים מסויימים, וכן להקל קצת על הסבל אחרי שהופיעו. לא קראתי על המזרון המסויים שאת מציינת, אבל התרשמתי שמזרונים יקרים, שעולים אלפי שקלים, יותר יעילים ממזרונים שעולים מאות שקלים, אלא שלא הספקתי להתנסות בכך ולכן זו רק התרשמות מקריאה.
במידה שהחולה יושבת ביום בכסא גלגלים, חשוב שתהיה כרית מתאימה.
 
אחרי שכבר יש פצעי לחץ

מה שחשוב זה גם הטיפול בהם, כי טיפול טוב יכול לעכב את התפתחותם של הפצעים ואפילו לרפא לפעמים לגמרי.
בגלל שיש אזורים בגוף שהם "מועדים לפורענות", כלומר אזורים בגוף שהסבירות בהם להופעת פצעי לחץ יותר גדולה מאשר באזורים אחרים, מומלץ שבלילה בזמן שהמטפל ישן, לא להשכיב את האדם לישון על הגב, ואם כבר משכיבים על הגב אז לתמוך את האזורים הבעייתים עם כריות.
 

Lux Sit

New member
הבהרה ושאלת המשך

קודם כל תודה!
&nbsp
לגבי הבליעה אני מניחה שזו היתה wishful thinking שאולי לבעלי ניסיון יש איזה דרך לעודד אותה, בהנחה וגם במרקם המתאים האדם לא בולע. כמו שלפעמים מבקשים ממנו לפתוח את הפה לביס ונראה כאילו הוא מנסה להזיז אותו ובפועל הפה נסגר.. לפעמים המוח נותן הפקודה המתאימה ולפעמים לא. מתסכל.
&nbsp
ולגבי המזרון - יש לכם רעיון למישהו אובייקטיבי שאפשר להתייעץ איתו בעניין? (לדוגמא - יש סוגי מזרונים מאוד יקרים עם משאבת אויר אוטומטית שבעצם מזיזה את החולה בעצמה שזה נשמע מצוין. אבל מנגד מזרון באותו סדר גודל של מחיר שלכאורה יש חומר כ"כ איכותי שהתוצאה אמורה להיות אותה תוצאה ואם זה באמת כך הייתי מעדיפה אותו.)
 
למעלה