שאלה בנושא זוית מנוע הגורמת לניתוק

gurkiriaty

New member
שאלה בנושא זוית מנוע הגורמת לניתוק

שלום, שמתי לב להשפעה החשובה כל-כך לזוית שבה נמצא המנוע ביחס למצנח בזמן ההמראה. על מנת להתנתק עלי לרוץ באופן בו גופי מוטה לאחור. האם יש דרך חכמה יותר ? גור.
 

gnetzer

New member
כן, לטוס על ממ"ג, וברצינות...

לפני זמן מה טסתי עם חבר על הממ"ג שלו כאשר מרכז הכובד היה מכוון קדימה מדי, כלומר מיועד לטייס קל ממנו משמעותית. כתוצאה מכך, כאשר המצנח החל לייצר עילוי הוא הרים קודם את הגלגלים האחוריים ולא את הקדמי. על ידי כך נוצר מצב בו ציר הדחף של המנוע היה מכוון אחורה ולמעלה, במקום אחורה ולמטה ! במילים אחרות, הוקטור האנכי של הדחף לא רק שלא עזר לעגלה לנתק אלא ממש דחף והצמיד אותה למסלול. התוצאה הפיזית היא ריצת המראה ארוכה במיוחד ובמהירות גבוהה , שריפת מסלול לא מתוכננת שעלולה להסתיים ללא ניתוק לפני סוף המסלול. אני לא יודע אם אתה יכול לרוץ עם גוף מוטה לאחור, אבל בממ"ג קל לשנות מרכז כובד, וחשוב לתת את הדעת למשמעויות !
 

shaison

New member
תשדל לשמור על הגב

לצורך ניתוק אתה צריך מהירות קרקעית = אופקית ולכן התנוחה הנכונה היא עם גב ישר ומנוע פונה אחורה בצורה אופקית ע"י ריצה בגב זקוף שהרגליים רק תומכות את הגוף והמנוע עוזר לייצר מספיק מהירות לצורך ניתוק . ריצה בגב מוטה לאחור עלולה בסופו של דבר לגרום לך לנזק לגב ומכוון שהמנוע לא דוחף ישירות קדימה אלא למעלה וקדימה ריצת ההמראה שלך תיהייה ארוכה יותר.(ייקח לך זמן גדול יותר לצבור מספיק מהירות קדימה שתתורגם ע"י הכנף לעילוי). שי לנואל
 

gurkiriaty

New member
90 מעלות?

האם המנוע צריך להיות ניצב (ב90 מעלות) לקרקע לצורך ניתוק מהיר?
 
הכי טוב זה להמריא בעלייה

ככה המנוע נמצא ב 90 מעלות לקרקע אבל רכיב הכח כלפי מעלה. סתאאם בצחוק, שי לנואל צודק. האידיאלי זה שהמנוע כמה שיותר ניצב לאדמה ויותר חשוב שהטייס יהיה לו נוח (יחסית) לריצה קדימה ולא יישבור את הגב בריצת פוסברי מצחיקה עם הגב מקומר אחורה וגם לא ההיפך - לא לרוץ עם המנוע כשהטייס מכופף קדימה שזו הנטייה הטבעית בזמן הנפה קדמית . ראיתי הרבה טייסים שרצים קדימה עם כיפוף כדי לייצר התנגדות למצנח המונף וממשיכים לרוץ ולרוץ ולרוץ.... קדימה עם הכיפוף למרות שהמצנח כבר מונף ולא מצליחים להמריא. לו היו מתיישרים מייד אחרי ההנפה, נותנים גז ונהדפים ע"י כח המנוע היו ממריאים ללא בעייה. כשייש מספיק רוח להנפה אחורית , סיבוב , גז והמראה בד"כ אין בעיות בהמראה. אהרון.
 
למעלה