שאלה בנושא זמני גלישה

iaron012

New member
שאלה בנושא זמני גלישה

שלום לחברי הפורם התחלתי להתעניין בקורס גלישה, וכרגע מבחינת המיקום אני מפוקס לעשות את הקורס גלישה בקייט בחוף בבת-ים. רציתי לדעת לגבי זמני גלישה ,מאיזה מספר של קשר אפשר להתחיל לגלוש ומה טווך הגלישה שאפשר להתחיל עד לטווח גלישה די מהיר (כמו כן אשמח לדעת גם על עניין כיווני הרוח ) באיזה כיוון מומלץ ומה לא? לאט לאט אני מעוניין ללמוד על הנושא........ למזלי העבודה שלי מאפשר משמרות כך שאני יכול במקביל מדי פעם להתאים את עצמי למזג ההאויר. נוסף בזה אשמח לקבל חוות דעת על הגלישה בחוף בת-ים מבחינת תנאי הגלישה (לא על המועדון) , וגם על מועדון שמוכן להשכיר ציוד גלישה של קייטסרפינג לפי שעות? תודה, :)
 

hagitoz

New member
תשובה לגבי זמני גלישה

אהלן, ראשית כל ברוך הבא לעולם הקייטסרפינג המדהים! היכן ניתן לגלוש קייטסרפינג בישראל ע"פ חודשים? בחודשים אפריל-מאי – עונת רוחות הצפון – צפון מערביות לאורך החוף (אביב). בחודשים יוני – אוגוסט – עונת הכינרת (קיץ). בחודשים אוגוסט – דצמבר – עונת הרוחות באילת – רוחות צפוניות. בחודשים ספטמבר – נובמבר – עונת רוחות הצפון- צפון מערביות לאורך החוף (סתיו). בחודשים דצמבר – מרץ – עונת רוחות הדרום – דרום מערביות לאורך החוף (חורף). מה צריך כדי להתחיל ללמוד קייטסרפינג? על-מנת להצטרף לענף הקייטסרפינג ולהפוך לגולש, עליך ראשית לעשות קורס מסודר בבית-ספר המעניק ביטוח, ציוד מקצועי, מדריכים מקצועיים, שרות הולם וכמובן "משפחה" שתסייע לך בכל מהלך הדרך. כיום פרוסים בתי ספר לגלישת מצנח החל מהצפון ועד הדרום, כאשר כמובן עדיף, כי מקום לימוד הגלישה יהא בסמוך למקום מגוריך על-מנת שתוכל להגיע לים במהירות האפשרית עם הגעת הרוח המתאימה, שכן כידוע, ביצוע ספורט הקייטסרפינג מותנה במהירות הרוח. לטעמי, שעות המינימום הנדרשות לביצוע הקורס הינן 8, אולם מומלץ לבצע יותר והקורסים מחולקים למספר מפגשים כאשר כל מפגש הוא בן שעתיים. כמו-כן, ניתן להעביר קורסים בזוגות, כאשר אפשרות זו מיועדת בעיקרה למפגש הלימוד הראשון. למותר לציין, כי העדיפות הינה להעברת שיעור של "אחד על אחד" בכל מקרה. למען הסר ספק יובהר, כי העובדה שתסיים קורס בו הוכשרת על-ידי מדריכים מוסמכים בבית-ספר ראוי אינה אומרת כי הפכת לגולש, כי אם עתה בידך הכלים הנכונים להגיע לחוף לבדך מתוך ידיעה שתוכל להסתדר עם המצנח. ויודגש, כי הצלחתך בספורט הקייטסרפינג מותנית בשליטתך במצנח, שכן ללא שליטה במצנח אין מה לעשות על החוף, והדבר יכול להוות סכנה לך ולסובבים אותך. לאחר שתסיים את הקורס בהצלחה והיה וכמו כולנו "נדלקת" על התחום, יהא עליך לרכוש ציוד מתאים (במרבית המקומות לא ניתן להשכיר ציוד ובמקומות שניתן, הדבר אינו כדאי במבחינה כלכלית). מחיר ממוצע עלויות קורסים בישראל: כ- 350 – 400 ₪ למפגש בן שעתיים. מחיר ממוצע של ציוד משומש במצב סביר נע בסביבות 3,500 – 5,000 ₪. מחיר ממוצע של ציוד חדש קומפלט נע בסביבות 6,500 ₪ - 10,000 ₪. הציוד כולל: גלשן, מצנח, טרפז. מומלץ מאוד ואף די מחייב בהתחלה לרכוש : קסדה וחליפת מגן/ציפה. מעבר לכך דרושה התמדה, עקשנות, רצון,סבלנות והכי חשוב אהבה לים. האם ניתן לגלוש ברוחות חלשות? כן. כבר במהירות רוח של כ- 10 קשרים ניתן לגלוש, אולם זאת רק באמצעות ציוד מתאים הנמכר בשוק (המדובר במצנח גדול מאוד הנע בין 16-20 מטר וגלשן גדול מאוד – רצוי דירקשיונל – הכוונה לגלשן חד כיווני). אם יהיה ברצונך לקפוץ תוך כדי גלישה ולחדד (לחזור לאותה הנקודה בוודאות), תזקק למהירות רוח חזקה יותר מ – 10 קשרים, ולכל הפחות ל – 13 קשרים. שורה תחתונה- ומניסיון כשאתה תגלוש אתה תיכנס לפחות מ- 14 קשרים למים במידה ואתה באמת רוצה להנות כמו שצריך. האם ניתן לגלוש ברוחות חזקות? כן. ניתן לגלוש ברוחות חזקות וזאת רק באמצעות ציוד מתאים הנמכר בשוק. ויודגש, כי גלישה קייטסרף במהירות של כ- 30 קשר מסוכנת מאוד, ולפיכך עליך לוודא כי יש לך את כל המיומנויות הנדרשות והניסיון הנדרש על-מנת לגלוש ברוח הנ"ל. לגבי השכרת ציוד, לא ידוע לי על מועדון שמשכיר ציוד בישראל, לא עושים זאת מבחינה בטיחותית וגם מהבחינה שלא כל כך ישתלם ללקוח לשלם עבור השכרת ציוד. גלישה בבת ים - אחלה חוף, אחלה אנשים, אמנם התחילו להיות יותר מדי גולשים אבל אין ברירה... אשמח לסייע בעוד שאלות, בהצלחה!
חגית עוז
 

kiteaway

New member
השכרת ציוד קייט

אתה מוזמן להגיע אלינו ולראות את אפשרות חברות מועדון הכוללת שימוש בציוד מועדון תנאי הכרחי זה לקיים שעור 1 לבדקת רמת גלישה לגבי עלות-שובר ל10 שעות חברות מועדון כ1000 שח זיכוי מלא בזמן רכישת ציוד בסוף ההתנסות 098666991
 
למעלה