שאלה בנושא כולסטרול ושומנים בדם

ברבריט

New member
שאלה בנושא כולסטרול ושומנים בדם

שלום וכל הכבוד על הפורום החדש! יש לי שאלה שמציקה לי - היום בתוצאות של בדיקות דם שיגרתיות גילו אצלי כולטרול גבוה בצורה מלחיצה. כיצד דואגים להורדת הרמות?
 
הורדת כולסטרול

בעיקרון- כולסטרול הינו מרכיב המצוי במזון מהחי בלבד. בשר ,ביצים,מוצרי חלב כו'. מומלץ לקבל הפניה מרופא מטפל ולקבל יעוץ מקצועי פרטני במסגרת קופ"ח, שכן המלצות כלליות לא תמיד מספקות ויש להרכיב תפריט פרטני מפורט עם התיחסות ומתן עיצות נוספות רלוונטיות.
 

ברבריט

New member
הורדת כולסטרול

תודה. האם כולסטרול גבוה מסוכן?באיזו צורה? למה הוא יכול לגרום?
 
גם הגוף מיצר כולסטרול

רמת הכולסטרול מושפעת הן מנטיה גנטית והן מפעילות גופנית מתחים נפשיים וגם מתזונה בתמציתיות, כי יש מאמרים נרחבים בנושא: הכולסטרול מתחלק לרע LDL וטוב HDL הרע נוטה לשקוע בדופנות העורקים וליצור חסימות הטוב פועל כנגדו. מומלץ שהיחס ביניהם יהיה נמוך מ 2.5 להעלאת הHDL מומלצת פעילות גופנית אירובית סדירה תוספים של אומגה 3 ו/או דגים ויטמינים מקבוצת B וגם כוסית יין אדום יבש אחת ליום. להורדת ה LDL והטריגליצרידים תתרום כמובן תזונה עם הגבלה בשומנים רוויים, ירידה במשקל ובהמלצת רופא טיפול תרופתי שנמצא יעיל ביותר במיוחד כשהנטיה היא גנטית. דרך תזונתית/התנהגותית נוספת שנמצאה מועילה מאוד - ממש כמו טיפול תרופתי היא דיאטת הקופים חפש APE DIET ברשת.
 

ברבריט

New member
תודה

תודה רבה על ההתיחסות והתשובה. היכן ניתן למצוא את דיאטת הקופים?
 
למעלה