זו שאוהבת אותו
New member
שאלה בנושא פסיכולוגיה...?
מקווה שזה קשור לפורום ושמישהו יוכל לעזור לי: אני לומדת חינוך מיוחד ובמסגרת הלימודים שלנו אנו עוברים התנסות מעשית בבית ספר של בעלי פיגור. בכיתה שאני נוכחת בה, הילדים למדו בכל בוקר לקחת את מברשת ומשחת השיניים מהתא האישי שלהם ולגשת לשירותים באופן עצמאי ולצחצח את שיניהם. תלמיד מסוים איחר בוקר אחד לכיתה ב-10 דקות, והשיעור הראשון כבר החל וכל התלמידים כבר ישבו לאחר ציחצוח השיניים שלהם. נראה שאותו תלמיד לא התייחס לנעשה בכיתה, וכמו שהוא רגיל בכל בוקר, הוא ניגש לתא האישי שלו לקחת את מברשת השיניים. הסייעת בכיתה (סייעת זמנית שלא מכירה את התלמידים) ביקשה ממנו לשבת אך הוא סירב (התלמיד מתקשר בתנועות גוף ולא באופן מילולי) היא חסמה בגופה את דרכו של התלמיד ולא איפשרה לו לגשת לתאו האישי. מאחר והתלמיד המשיך לנסות לעקוף את הסייעת, היא הרימה את קולה, אחזה אותו והושיבה אותו בכוח בכיסאו. התלמיד בכה ובמשך כל היום לא שיתף פעולה. בשבועיים הבאים שלאחר האירוע, התלמיד סירב לצחצח את שיניו במסגרת הכיתתית. מחנכת הכיתה החזירה בהדרגה את ההתנהגות הרצויה של התלמיד ע"י מתן חיזוקים חיובים. יש לי מספר שאלות: האם נראה שהתלמיד תפס את התנהגותה של הסייעת כעונש על התנהגותו? (שלמעשה הייתה דווקא התנהגות כן רצויה) האם התרחשה פה הכחדה של התנהגות ע"י מתן עונש? ומה קרה לאחר מכן? כיצד ניתן להסביר את העובדה שהוא חזר לצחצח שיניים? איך בעצם אפשר לקרוא לזה ולכנות את זה? למידה מחדש? חזרה של התנהגות רצויה לאחר הכחדה לא מכוונת? יש לזה שם? אני פשוט עושה עבודה בפסיכולוגיה, וקצת נתקעתי בנושא זה. תודה לכם.
מקווה שזה קשור לפורום ושמישהו יוכל לעזור לי: אני לומדת חינוך מיוחד ובמסגרת הלימודים שלנו אנו עוברים התנסות מעשית בבית ספר של בעלי פיגור. בכיתה שאני נוכחת בה, הילדים למדו בכל בוקר לקחת את מברשת ומשחת השיניים מהתא האישי שלהם ולגשת לשירותים באופן עצמאי ולצחצח את שיניהם. תלמיד מסוים איחר בוקר אחד לכיתה ב-10 דקות, והשיעור הראשון כבר החל וכל התלמידים כבר ישבו לאחר ציחצוח השיניים שלהם. נראה שאותו תלמיד לא התייחס לנעשה בכיתה, וכמו שהוא רגיל בכל בוקר, הוא ניגש לתא האישי שלו לקחת את מברשת השיניים. הסייעת בכיתה (סייעת זמנית שלא מכירה את התלמידים) ביקשה ממנו לשבת אך הוא סירב (התלמיד מתקשר בתנועות גוף ולא באופן מילולי) היא חסמה בגופה את דרכו של התלמיד ולא איפשרה לו לגשת לתאו האישי. מאחר והתלמיד המשיך לנסות לעקוף את הסייעת, היא הרימה את קולה, אחזה אותו והושיבה אותו בכוח בכיסאו. התלמיד בכה ובמשך כל היום לא שיתף פעולה. בשבועיים הבאים שלאחר האירוע, התלמיד סירב לצחצח את שיניו במסגרת הכיתתית. מחנכת הכיתה החזירה בהדרגה את ההתנהגות הרצויה של התלמיד ע"י מתן חיזוקים חיובים. יש לי מספר שאלות: האם נראה שהתלמיד תפס את התנהגותה של הסייעת כעונש על התנהגותו? (שלמעשה הייתה דווקא התנהגות כן רצויה) האם התרחשה פה הכחדה של התנהגות ע"י מתן עונש? ומה קרה לאחר מכן? כיצד ניתן להסביר את העובדה שהוא חזר לצחצח שיניים? איך בעצם אפשר לקרוא לזה ולכנות את זה? למידה מחדש? חזרה של התנהגות רצויה לאחר הכחדה לא מכוונת? יש לזה שם? אני פשוט עושה עבודה בפסיכולוגיה, וקצת נתקעתי בנושא זה. תודה לכם.