לפני כמה ימים התייחסתי לנושא האפקטיביות של
שתי הפלפטורמות - גוגל מול פייסבוק.
שמפרסמים בגוגל בעצם "קונים" מילות מפתח שהן למעשה ביטויי חיפוש שהגולש הזין בגוגל במטרה למצוא מידע כלשהו, ואילו בפייסבוק הפילוח נעשה לפי תחומי עניין, ונתונים דמוגרפיים.
לדעתי קשה מאוד, ואולי אף לא נכון, להשוות אפקטיביות של פרסום בפייסבוק לעומת גוגל. יש עסקים להם פרסום ושיווק בפייסבוק יביא תוצאות טובות יותר ובעלות נמוכה יותר, ויש עסקים שפייסבוק הוא לא המקום המומלץ עבורם לנהל בו קמפיים פרסום (לדוגמא, עסקים שהתוכן שלהם הוא מורכב לצריכה במסגרת של מדיה חברתית - מוסכים, שירותים טכניים למינהם, פורצי מנעולים, לוכדי נחשים וכו'), ולהם מומלץ להשתמש במערכת הפרסום של גוגל.
אני חושב שכדי שעסק ידע מה יותר מתאים לו, פייסבוק או גוגל, הוא צריך קודם כל לקבוע בבירור מה היא המטרה העסקית שהוא רוצה להשיג בעזרת פעילות שיווקית באינטרנט. אם אתה מנעולן, ואתה רוצה לקוחות שנתקעו מחוץ לבית או מחוץ לאוטו והם צריכים פריצה - לך לגוגל. אם אתה מנעולן, ואתה רוצה להגדיל את סל המוצרים שלך גם להתקנות מנעולים בבתים, או התקנות של מנעולים מודרניים ומשוכללים (יכול להיות שאין דבר כזה, אני רק רוצה להביא דוגמא) אז לך לפייסבוק לצורך קמפיין מיתוג (לקוחות שצריכים פריצה לא יחפשו פורץ בפייסבוק). פתח בפייסבוק דף עסקי, העלה תוכן מעניין שנותן ערך סביב עולם המפתחות, כספות, דלתות, מערכות נעילה, מערכות אבטחה לבתים וכו', ובעצם בסס עצמך כאטוריטה בתחום המנעולים והאבטחה לבית. אם תצליח לבנות קהילת עוקבים בפייסבוק שמעוניינים לשמוע ממך ולצרוך את התוכן שלך, תוכל לשווק להם גם מוצרים נוספים.
יורי