למה התנגדתי
שלום supergirl כשכתבתי אבחון נפשי, התכוונתי לאבחון הפסיכיאטרי. התנגדתי לכך מכמה סיבות. ככלל אני מאמינה שאבחון פסיכיאטרי נחוץ ככלי לטיפול תרופתי. כשעובדים/מטפלים באדם, כדאי לראות אותו כאדם ייחודי ולא כ"סכיזופרן" "בורדר ליין" ועוד. במיוחד אצל נוער יש להזהר, מאחר וניתן בקלות לטעות ולהתבלבל. גיל ההתבגרות הוא גיל סוער, במיוחד אצל נוער עם בעיות התנהגות - הרבה ספליט, בלבול, מצבי רוח ועוד. בעבודה עם נוער (וגם עם מבוגרים) אני מאמינה שיש להתחבר לחלקים הבריאים ואיתם לעבוד, ומכאן לעזור להם להתחבר לחלקים הבריאים שבהם ולתפוס את עצמם כנערים/נערות עם בעיות איתם ניתן להתמודד ולא כחולים. ההתעסקות עם אבחנות ועם חולי עוזרת לקבע גם תיוג וגם את האופן בו הם תופסים את עצמם. אני כן חושבת שמדריכים העובדים עם נוער הסובל מבעיות נפשיות צריכים לזהות ולהבין מצבים הדורשים התערבות פסיכיאטרית (הלוצינציות, מאניה, דיכאון קשה) כמו כן, אני חושבת שחשוב שמדריכים יכירו, ידעו לזהות ולעבוד עם מנגנוני הגנה (גם של החניכים וגם שלהם עצמם) במיוחד הבסיסיים שבהם (השלכה, הזדהות השלכתית, פיצול). אני אישית עבדתי גם עם נוער וגם עם מבוגרים חולי נפש, ואלו היו הדברים שעזרו לי באמת. אף פעם לא ממש עניין אותי מה האבחנה הפסיכיאטרית של האדם, אלא האדם כאינדיבידואל, על כל המייחד אותו. בעזרת הבנת מנגנוני ההגנה הצלחתי לעתים קרובות להתקרב, לבנות קשר ולתת את התמיכה לה הם נזקקו. אני מקווה שהצלחתי לשכנע אותך בתשובתי. בברכה, עוסג