שאלה בסיסית.

emissary

New member
שאלה בסיסית.

בזמן שצפיתי היום בשלב 17, אז בפריצה 10 ק"מ לפני הסוף (בערך), הרוכבים כל הזמן עברו מצד אחד של הכביש אל השני, למה הם עשו את זה?
 
השלב שבו הרוכבים מתחילים

לעבור מצד לצד, הוא השלב שבוא קבוצת הבריחה מפסיקה לעבוד כקבוצה בעלת אינטרס משותף (בריחה מהפלוטון), ועוברים לשרת את האינטרס האישי שלהם (ניצחון בקטע). הבריחות לצדדים מהוות מאין משחק שבו הרוכבים בוחנים אחד את השני, הרוכבים מתקיפים אחד את השני, ובמידה והם יכולים הם פורצים ומתנתקים מהקבוצה באופן מלא. עכשיו הסיבה שהם בורחים מצד לצד היא, כדי שיותר מרוכב אחד יתחלק בעבודה. במצב בו רוכבים בטור, הרוכב הקדמי עושה את רוב העבודה, וחוסם את התנגדות האויר לאחרים. זה מצב בו קשה לבצע בריחה. לעומת זאת ברגע שהרוכב בורח לאחד הצדדים, הוא מכריח את הרוכבים האחרים אף הם לעבוד מול התנגדות האויר. אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי, כי זה יצא קצת מבלבל.
 

emissary

New member
אבל

אם יש קבוצה נגיד של 5 רוכבים שרוצים לברוח אז למה להם לנסות להיפרד אחד מהשני, הרי לבד יהיה להם קשה לברוח לפלטון, אם הם יהיו ביחד ויעבדו ככקבוצה הם יתרחקו הרבה יותר מהר. אז כשהם בוחנים הם בעצם אומרים אם תגיע אלי, אז אתה מפסיק חזק ונוכל לעבוד ביחד, נכון?
 
נכון בגלל זה אמרתי שזה

השלב שמפסיקים לעבוד ביחד. אתמול זה קרה 10 ק"מ לסיום, כאשר היה הפרש שלא ניתן לסגירה. בשלב הזה לא כל הרוכבים ירצו להמשיך לרכב בקבוצה: רוכב שיודע להאיץ, יעדיף להיגע לספרינט בקו הסיום. רוכב שמתקשה בספרינט יעדיף לנסות לברוח ולהכריע את המרוץ לבד. בכל מקרה בשלב כזה ובפער כזה, כמעט תמיד יתחילו ההתקפות (בעיקר בבריחה גדולה כמו אתמול).
 
למעלה