שאלה בעניין תפילין

אריאל2016

New member
שאלה בעניין תפילין

אם אין לי תפילין ..אין מה לעשות ואני הישתדלות לחפש בכל מקום איפה אפשר להניח האם אני אשם וניחשב לי בשמים אצל הקדוש ברוך שאני לא בסדר? כי הקדוש ברוך הוא עצמו צריך לדאוג לי שיהיה לי תפילין כמו זן ומפרנס כמו נותע אהבתו ויראתו בליבנו אז גם תפילין הוא צריך לדאוג לי שיהיה לי היכן להניח או לפחות שיהיה לי הכסף לקנות אותם נכון או לא ?.? את השאלה הזאת שלך לי גולש בפרטית ורציתי להיתייעץ עבורו כאן,תודה לכל העונים

 

אופירA

New member
מנהל
אם אין לך רגליים - לא תיחשב אשם ולא בסדר אם לא תרוץ מרתון

השאלה אם אין לך רגליים, ואם יש חובה לרוץ מרתון.
כי גבר חייב להניח תפילין. אז השאלה היא אם הוא יכול להשיגן או לא.
בשביל זה בן אדם לא יכול לחיות לבד. הוא צריך אנשים, לשאול אנשים, להיעזר באנשים. ואז אין סיבה שלא יהיו לו תפילין.

בוא תתאר איך השתדלת לחפש בכל מקום ולא הצלחת להשיג, למה אין לך תפילין משלך, מה מצבך הכללי.
ו"נעזור לך למצוא את הרגליים".
 

אריאל2016

New member
למה אני צריך להיות אשם אם הקדוש ברוך לא נתן

אם הוא לא נתן רגלים אני מבין אי אפשר לרוץ,ואם הוא לא נתן תפילין איך אני יניח כי כתוב מפורש בתורה שהקדוש ברוך הוא נותן הכל כך וִיהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלהַי וֵאלהֵי אֲבותַי, שֶׁתַּרְגִּילֵנִי בְּתורָתֶךָ. וְתַדְבִּיקֵנִי בְּמִצְותֶיךָ. וְאַל תְּבִיאֵנִי לִידֵי חֵטְא. וְלא לִידֵי עָון. וְלא לִידֵי נִסָּיון. וְלא לִידֵי בִזָּיון. וְתַרְחִיקֵנִי מִיֵּצֶר הָרָע. וְתַדְבִּיקֵנִי בְּיֵצֶר הַטּוב. וְכוף אֶת יִצְרִי לְהִשְׁתַּעְבֶּד לָךְ. וּתְנֵנִי הַיּום וּבְכָל יום לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רואַי. וְגָמְלֵנִי חֲסָדִים טובִים. בָּרוּךְ אַתָּה ה', גּומֵל חֲסָדִים טובִים לְעַמּו יִשְׂרָאֵל:
הוא מרגיל אותי הוא מדביק אותי הוא לא מבאני לידי חטא כי כך אנו מבקשים מימנו,אז למה שאני מבקש מימנו תפילין אין לי?????????? אהההה
אני לא מבין הוא השם יתברך הוא מנהל מפעיל מסדר דואג לכל בעולם הזה או אני?.? מי בעל הבית ולמי יש את הכל לתת לי או לו???
אני מבקש על היתבודדות ומילים טובים הוא נותן אני מתבודד זה בסדר למה שאר הדברים חסר לי
אני רוצה להניח תפילין כמו שהוא ציווה כי יש שכר לפעולתך נאום השם כתוב

תענו לי מי שיכול

ואם היה לי כסף היתי קונה לא שואל שאלות ומוצא לי רגלים כמו שכתבת

 

אריאל2016

New member
למה הקדוש ברוך הוא מבטיח בתורה ולא מקיים

וְהָיָה כִי יְבִיאֲךָ ה' אֶל אֶרֶץ הַכְּנַעֲנִי וְהַחִתִּי וְהָאֱמרִי וְהַחִוִּי וְהַיְבוּסִי אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבתֶיךָ לָתֶת לָךְ אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ

כתוב ארץ זוות חלב ודבש אז למה כל המילחמות והפיגועים והטרור שיש עכשיו
כבר לפני אלפיים שנה הבטיח את זה ואין עדיין למה ?..
כבר לפני ארבעת אלפים שנה הבטיח לאברהם אבינו שיתן את ארץ כנען מהפרת עד החידקל ובנתיים הוא מקים לפלסטינים הינו לערבים עוד מדינה כשיש להם כבר מלא מדינות

 

אריאל2016

New member
שאלתי בפורום אחר וענו לי כך

שהקדוש ברוך הוא יתן לנו את הארץ ובית מקדש והרבה יותר כאשר נגיע לשבעת אלפים שנה לגאולה ובנתיים היסורים אהלו זה גוג ומגוג האם זה נכון???
ויתן את כל זה למשיח בן דוד
משיח בן דוד!!!
&nbsp
&nbsp
משיח בן דוד
&nbsp
צפה הקב"ה בדורו של משיח ובמעשיו קודם שניברא העולם, וגנז אורו של משיח למשיח
ולדורו תחת כסא כבודו. אמר הס.מ. לפני הקב"ה: רבונו של עולם! אור שנגנז תחת
כסא הכבוד שלך, למי? אמר לו: למי שהוא עתיד להחזירך ולהכלימך בבושת פנים.
אמר לו: רבונו של עולם הראהו לי. אמר לו: בוא וראה אותו. וכיון שראה אותו
נזדעזע ונפל על פניו ואמר: בודאי זהו המשיח שעתיד להפיל לי ולכל שרי אומות
העולם בגיהינום! באותה שעה התרגשו אומות העולם ואמרו לפניו: מי הוא זה שאנחנו
נופלים בידו? מה שמו ומה טיבו? אמר להם הקב"ה: אפרים משיח צדקי שמו, מגביה
קומתו וקומת דורו ומאיר עיני ישראל ומושיע עמו! ואין אומה ולשון יכולה לעמוד בו וכל
אויביו וצריו מתבהלים ובורחים מלפניו ואף נהרות פוסקים בימינו.
&nbsp
ולא החיים בלבד יוושעו בזמן משיח, אלא אף אותם שגנוזים בעפר. ולא מתים בלבד
אלא אף אותם שמתו מימות אדם הראשון ועד עכשו. ולא אלו בלבד, אלא נפלים
יוושעו. ולא נפלים בלבד, אלא אף מי שעלה בדעת הקב"ה לבראת ולא נבראו.
&nbsp
אמר הקב"ה למשיח: עכשו יהיה צער שלך כצער שלי, שמיום שעלה נבוכדנצר הרשע
והחריב את ביתי ושרף את היכלי והגלה את בָּנָי לבין אומות העולם,
חייך וחיי ראשי לא נכנסתי לכסא שלי!
&nbsp
אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בה, כל מלאכי אומות העולם מתגרים זה
בזה וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ואוחזים אותם צירים
כצירי יולדה, וישראל מתרעשים ומתבהלים ואומרים: להיכן נלך? להיכן נבוא? אומר
להם: בָּנָי אל תתיראו, כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם, מפני מה את מתיראים?
אל תיראו! הגיע זמן גאולתכם! ולא כגאולה ראשונה גאולה אחרונה. גאולה ראשונה
היה לכם צער ושעבוד מלכויות אחריה, אבל גאולה אחרונה אין צער ושעבוד מלכויות אחריה!
&nbsp
ובשעה שקב"ה גואל את ישראל, שלושה ימים קודם שיבוא משיח, בא אליהו ועומד
על הרי ישראל ובוכה ומספיד עליהם ואומר: הרי ארץ ישראל עד מתי אתם עומדים
בחורב, ציה ושממה? וקולו נשמע מסוף העולם ועד סופו! ואחר כך אומר להם:
בא שלום לעולם! ביום השני בא ועומד על הרי ישראל ואומר: באה טובה
לעולם! ביום השלישי בא ואומר באה ישועה לעולם. באותה שעה מראה הקב"ה
את כבודו ומלכותו לכל באי עולם וגואל את ישראל ונגלה בראשם!
&nbsp
בשעת שהמשיח ניגלה, הוא בא ועומד על גג בית המקדש ומשמיע להם לישראל
ואומר: ענווים, הגיע זמן גאולתכם! ואם אין אתם מאמינים, ראו באורי שזרח עליכם!
באותה שעה מבהיק הקב"ה אורו של מלך המשיח ושל ישראל והולכים כולם לאורם,
ובאים כולם ומלחכים עפר מתחת רגליו של מלך המשיח, ונופלים על פניהם לפני המשיח
ולפני ישראל ואומרים: נהיה לך ולישראל לעבדים!
&nbsp
והקב"ה מלביש למשיח צדקינו לבוש שזיוו הולך מסוף העולם ועד סופו, וישראל
משתמשין לאורו. אמר רבי יהושע בן פזי: באותה שעה מגביה הקב"ה למשיח
עד שמי השמים, ופורש עליו מזיו כבודו מפני אומות העולם הרשעים ואומר לו:
עשה בהם מה שנפשך חפצה.
&nbsp
מיד הקב"ה עושה למשיח שבע חופות של אבנים טובות ומרגליות וזמרגדין,
וכל חופה וחופה נמשכים מתוכה ארבעה נהרות של יין ושל דבש ושל חלב ושל
אפרסמון טהור, ומחבקו הקב"ה בפני כל הצדיקים. באותה שעה הקב"ה קורא
לרוח צפונית ולרוח דרומית ואומר להן: בואו כבדו ורבצו לפני משיח צדקי בכל
מיני בשמים של גן עדן!
&nbsp
באותה שעה מביא הקב"ה אליהו ומשיח וצלוחית של שמן בידיהם ומקליהם
בידיהם, ונקבצים כל ישראל לפניהם, ושכינה לפניהם ונביאים מאחריהם ותורה
מימינם ומלאכי השרת משמאלם, ומוליכים אותם אל עמק יהושפט ונקבצים
כל הגויים שם. באותה שעה מביא הקב"ה עובדי אלילים ואומר: יעברו על גשר
גיהינום! ועוברים! וכיון שמגיעים שם, יהיה לפניהם כחוט ונופלים לגיהינום! ומיד
ישראל מתייראים ואומרים לפניו: ריבונו של עולם, כאשר עשית עם אלה תעשה
עמנו? אומר להם: מי אתם? אומרים לו: אנחנו עמך ונחלתך ישראל! אומר להם:
מי מעיד? אומרים לו: אברהם, יצחק ויעקב! באותה שעה מביא הקב"ה תורה
ומניחה בחיקו, ומבהיק זיום של ישראל מסוף העולם ועד סופו.
&nbsp
אומר גבריאל לפני הקב"ה: ריבונו של עולם! יבואו עובדי האלילים ויראו בטובתם
של ישראל! באותה שעה נפתח הגיהינום ויוצאים כל עובדי האלילים ורואים בטובתם
של ישראל ונופלים על פניהם ואומרים: אשרי העם שככה לו!
(פסיקתא רבתי ל''ה - ל"ז, ילקוט שמעוני ישעיה ס')
&nbsp
מלך המשיח
&nbsp
בילקוט שמעוני, ישעיה תצ"ט מובא:
&nbsp
מלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות דוד ליושנה, ובונה בית המקדש,
ומקבץ נדחי ישראל ויכוף כל ישראל ללכת בדרך התורה, וילמדם תורת ה',
ויורה אותם דרך ה', ויבואו הגויים לשומעו, וילחם מלחמות ה', ויתקן את העולם
כולו לעבוד את ה' ביחד, וכל העולם יחזור בעזרת ה' לתיקונו הרוחני השלם כמו
בזמן אדם הראשון קודם החטא.
&nbsp
ויהא הקטן שבישראל צופה, מביט ורואה מסוף העולם ועד סופו, מדורות בראשית
ועד דורות אחרית הימים, ואין שום דבר מאפיל על עיניו מלראות ולדעת. כל אשר
יפתח את ספר תורת אלוקים יגלה בו סודות בראשית וסודות מרכבה, במבט עין
יראה בו נפלאות ואמת יותר ממה שחזו בו רבבות עוסקיו בכל שנות חייהם לכל דורותיהם.
&nbsp
בימים ההם יקומו לתחיה משה ואהרון ובניו להורות לעם את הדרך אשר ילכו
בה כימי צאתם ממצרים, ועמהם יקיצו וירננו כל צדיקי ישראל אשר מתו בגלות
וחיכו לישועה. בזמן מלך המשיח ישכון שלום לבטח! לא יהיו מלחמות! לא יהיה
רעב ומחסור! שפע של טובה יציף את העולם והמעדנים יהיו מצויים כעפר!
לא תהיה שנאה! לא קנאה! לא תחרות! ולא יצר הרע!
&nbsp
"וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ" הבריאה כולה תזדכך ותתלבן! הארץ
תצמיח באותו יום כדרך שעשתה בימי אדם הראשון: ביום שנזרעה, בו ביום
עשתה פירות! יהיה אילן ניטע ובו ביום עושה פירות! כל אילנות הסרק
יטענו פירות! חיטה תתמר כדקל בראש ההרים! בימות המשיח עתיד הקב"ה
לשית נהרות נהרות של יין! נהרות נהרות של שמן! נהרות נהרות של
דבש! נהרות נהרות של מעדנים! נהרות נהרות של ממתקים! נהרות נהרות
של אפרסמון טהור! וכל ההרים מנטפים עסיס וכל הגבעות דבש וחלב!
עתידים תחומי ירושלים להיות מלאים אבנים טובות ומרגליות, וכל ישראל
באים ונוטלים חפציהם מהם!"
&nbsp
מובא בפרקי דרבי אליעזר ל"א:
&nbsp
רבי חנינא בן דוסא אומר: אותו איל שנברא בין השמשות לא יצא ממנו דבר לבטלה:
אפרו של איל הוא יסוד של המזבח הפנימי, גידיו היו לעשרה נבלים של כינור
שהיה דוד מנגן בו, עורו הוא אזור עור במתניו של אליהו זכור לטוב,
שתי קרניו שופרות, קרנו של שמאל היא שתקע בה הקב"ה בהר סיני,
וקרנו של ימין, שהיא גדולה משל שמאל, הוא עתיד לתקוע בה לעתיד לבוא!
&nbsp
לעתיד לבוא אין ישראל לומדים תורה אלא מפיו של הקב"ה,
וכשם שהאלוקים חי וקיים לעולם כך לימודו, מה שלומדים ממנו אינם שוכחים לעולם!
&nbsp
מובא במדרש תהילים מזמור פ"ז:
&nbsp
אמר רבי יהודה בר סימון: עתידין אומות העולם להביא דורונות למלך
המשיח וכיון שהם באין אצל מלך המשיח, הוא אומר להם: יש ביניכם
ישראל שהבאתם לי מהגולה? הַביאו אותם לי, שנאמר :
הבו לה' משפחות עמים (תהילים צ"ו), עמים ומשפחות של ישראל הביאו לי,
הבו לה' אותם שכיבדו שמו בעולם. בעת ההיא יובילו כל העמים את ישראל</d

 

אופירA

New member
מנהל
לא הבנת מה כתוב בתורה. צריך ללמוד לעומק ומסודר ולא באוויר

עכשיו השאלה היא איך להשיג תפילין, ולא שאלות "למה" בניסיון חסר סיכוי להבין איך הקב"ה מנהל את העולם.

תוכל לספר קצת על חייך כדי שנבין למה אין לך תפילין ואיך תוכל להשיג?

מישהו בפורום מכיר גמ"ח של תפילין?
 

אריאל2016

New member
אני מנסה ללמוד כאן איתכם

אני לא לומד בכולל תורה אני חוזר בתשובה שמנסה להבין דברים מתוך התפילה ודברי הקדוש ברוך הוא שאמר דברים והבטיח אותם לאבותינו

אם מישהו יכול ללמד אותי כאן כי אני נמצא הרבה בפורום הזה ויש לי הרבה שאלות שאני מחפש עליהם תשובה

תודה לכל העונים וכל תשובה מרחיבה את ההבנה והדעת למה וכמה ואיך הדברים בתורה הקדושה לנו להשם יתברך

 
הקב"ה נתן ונותן..

אתה רק מנצל את זה לדברים אחרים.
&nbsp
ובכל בית כנסת שתכנס להתפלל תמצא מי שישאיל לך זוג תפילין להניח.
&nbsp
&nbsp
 

רועי10

New member
אריאל צריך להבין את מטרת המצוות

המצוות אינן דבר טכני ״שחייבים״ לקיים בכל מקרה ובכל מצב.
חובת קיום מצוות מותנית בכמה תנאים שבהתקיימם צריך לקיים את המצווה האמורה
אז גם למצוות תפילין יש את ״תנאי הקיום״ שלה, לדוגמא: גיל מינימלי, (סביב 13) מינו של החייב בה (גבר ולא אשה) יכולת לשמור על גוף נקי בעת שהתפילין עליך, (ועוד תנאים נוספים המפורטים בהלכות תפילין בשולחן ערוך) וגם כמובן שיש לאדם את היכולת להשיג לעצמו תפילין.
אם לאדם אין יכולת כזו, הוא אמנם לא פטור ממאמץ שהוא צריך לעשות ברמה סבירה כדי להשיגם, (גם בהשאלה!) אבל כל עוד לא השיג, אז הוא פטור מדין אנוס. ואנוס רחמנא פטריה (אדם במצב של אונס, הקב״ה פוטר אותו מהחובה ומעונש)
הקב״ה לא צריך לתת תפילין כדי להניחם, אלא אומר לך, יש לך תניח, אין לך, ואתה מוגדר כאנוס, אתה פטור.
 

אופירA

New member
מנהל
וזה בדיוק מה שניסיתי להבין - האם הוא מוגדר כאנוס

או שאין לו כסף בגלל סדרי עדיפויות שגויים.
אבל לא קיבלתי שום פרטים.
אם אפשר לשאול בביה"כ, מה פוטר אותו מלעשות זאת. האם חרדה חברתית קשה, דיכאון חמור - המונעים ממנו יציאה מחדרו? אולי שבי בסיביר?
 

אריאל2016

New member
אז אני מבין שמי שאין לו תפילין משלו להניח ואין לו היכן להניח

הוא פטור מאונס?? נכון

אבל השאלה היא למה הקדוש ברוך הוא לא נותן לי תפילין או לפחות מכוון אותי ללכת עם כסף לקנות ,אם זה העולם של הקדוש ברוך הוא והוא מכוון הכל ועושה הכל בו אז למה חסר לי דברים שהוא ציווה כמו תפילין??
האם זה בכלל כעס או גזרה או אני לא יודע מה

כשהיה לי אלפיים שקל ביד לא לקח אותי הקדוש ברוך הוא לקנות תפילין אלא לקח אותי לקנות בגדים בסכום הזה?. האם זה עדיף לו לשם יתברך שיהיה לי בגדים חדשים ולא תפילין חדשים ?

אני יודע ומבין דבר אחד בחיים האלה והם שאין מלבדו והקדוש ברוך הוא קובע ומחליט עבורי ואין אדם נוקף אצבע אם לא מכרזין עליו מלמעלה והכל כתוב מה יהיה

ולך קורא יקר יש כל מה שאתה רוצה וצריך או שגם חסר לך והקדוש ברוך הוא עוד לא נתן??? נכון שחסר?? למה??? מה צריך לעשות???

 

אריאל2016

New member
מעשיה שתבהיר את העניין ותחדד את ההבנה כמה הכל תלוי בשם יתברך

מעשה בחסיד ברסלב אחד ותלמידים(הקדוש ברוך הוא ופמליתו)
(
פעם היה הרב אחד שלומד תורה עם תלמידיו והיה שאול אותם והם
אותו שאלות בהלכה על התורה נגיד שאם יהיה אדם הולך בשבת עם
קוץ בידו בתוך ביתו מה יהיה עליו והיו אומרים אותו התלמידים חייב
מיתה ואם יהיה אדם מדליק אש בשבת מה יהיה איתו איתו ואמרו תלמידיו
חייב מיתה ונישרף באש גיהנום ושאלו לרב מה יהיה עם אישה שלא
הפרישה חלה מה יהיה איתה ענה הרבה חייבת מיתה
(על שלושה עברות נשים מתות בשעת לידתן על שמירת הנידה הפרשת חלה והדלקת הנר)
על שלושתם אמר שתמות שאל הרב לתלמידו מה יהיה לו לאדם הישן
באותה מיטה עם אישה בזמן נידתה ענה לו התלמיד טוב היה לו שימות
מאשר יחיה(אליהו הנביא התלמיד הנ"ל) שאלו לרב ואם יהיה אדם אומר
שם המפורש הוויה ברוך הוא ענה ואמר שיסקלו אותו ועל דבר אחר
שימות בחנק ועופרת בגרונו ועל דבר נוסף שאלו אותו וענה הרבה שיהיה
בחרב ועוד שאלו בדבר עניין נוסף וענה שיהיה מת בהרג(ארבע מיתות בית דין)
וכך היו הרב ותלמידיו(הקדוש ברוך הוא ותלמידיו במרכבה) דנים את האדם
במיתות רבות ומשונות,פעם אחת נולד לרב בן יפה תואר וטוב למראה הוא
ותצפינו אימו שלוש ירחים שכן פחדה עליו מפני הגזרות הקשות של הרב
ותלמידיו והיה הילד לומד אצלה תורה הכל ברחמים הכל דרכיה דרכי נועם
וכל נתיבותיה שלום הכל בחסד הכל לדון ברחמים כי אל מלא רחמים הוא
ובעל הגבורות שככול שגברותו גדולה כך היא מידת רחמיו(שגבורתו היא רחמנות יתברך)
והיה לומד הבן הנ"ל כל המידות של הרחמנות בעל פה והיה אומר אותם תמיד
אל מלא רחמים חנון ורחום וארך אפים ורב חסד ואמת נוצר חסד לאלפים
נושא עוון ופשע וחטאה ונקה וכך למד מאימו(שכינתה) אל תשכח תורת אימך
פעם בא הרב לביתו ושאל את אישתו היכן הוא הילד הרך הנולד ולא תוכל
להצפינו יותר ואמרה לו הוא לומד תורה אז אמר לה אביו שיהיה בא לבית
המדרש ולומד תורה עם אחיו,נחרדה האם כי ידעה על כל הגזרות הקשות
שנגזרים שם על באי עולם ופחדה פן יקלקלו אותו וישכח התורה תורת חסד
על לשונה צופיה הליכות ביתה ובא הבן לבית המדרש והיה דורש לפני אביו
מה הם בני האדם וענה לו אביו אני יצרתים ובריתי אותם שאל לו הבן ומה
מעשיהם ענה לו אביו כל מעשיהם כתובים בספר שאל הבן והם יכולים
לעשות דבר מעצמם ואמר לו אביו אין אדם נוקף אצבע קטנה למטה עד
שמכרזין על כך מלמעלה הבן שהיה חכם שאל לאביו ואם הם אינם אשמים
בכלום למה ניגזר עליהם כאלו גזרות של חייב מיתה וחלאים וסבל וצרות כאלו
ואינם אשמים כלל בכלום ענה לו אביו הרי כל אחייך מסכימים איתי על הגזרות
הנ"ל ומה אתה מצאת לנכון להביא לפני את מידת הרחמים
(מאוד היה קשה לי לרדת אלייך תלמידי היקר,לרדת לסוף דעתך) שאל לו הבן
(משיח בן דוד)את אביו אם תביא דוגמא אחת שיש אדם אחד בכל העולמות
שעושה כפי רצונו ולא רצונך אני מקבל את הדין ענה לו אביו אין כולם עושים רצוני
שהכל כבר כתוב מלמעלה שאל הרב את תלמידיו ועל מעשיהם בגילגולים קודמים
יש מי שעושה את רצונו ולא רצוני אמרו אין שבכל גלגול וגלגול אתה גזרת שיהיה
האדם מונח היכן שמונח ויעשה כך וכך שאלו התלמידים את הרבה ולמה גזרת כל
עליהם ואינם עושים כלום שום חטא ועוון ואתה זה שגורם להם לעשותו ואינם אשמים
ולמה עתה יאשמו בכלל שתק הרב(תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי אם לא אעלה
את ירושלים על ראש שמחתי) ולא יכל להשיב אותם ואמר לו הבן הנ"ל שהיה
מופלג בחוכמת אמו אני יודע למה גזרת מכיוון שהית הרבה בכעס ומי שכועס
חוכמתו מסתלקת מימנו וכל מיני דני גהנום שולטים בו (ויחר אפו)וזה מה שגרם
לך לגזור גזרות קשות המתרחשות ובאות לעולם חיבק האב את בנו ושיבח אותו
על תורתו שלמד התורה היא חסד ורחמים פיך מפיק מרגליות טוב ומטיב צדיק ה"
בכל דרכיו וחסיד בכל מעשיו וכך למד האביו מבנו את תורתו והיה מתנהג כך עם
הבריות לפנים משורת הדין (וחנותי את אשר אחון וריחמתי את אשר ארחם)
והפסיק לגזור גזרות על העולם והיה יושב על כסא הרחמים
כל ימיו נצח סלה ועד המלך שהשלום שלו

יחי מלך המשיח הנצחי

כִּי לא דָּבָר רֵיק הוּא, כִּי נוֹבְעִים מִמָּקוֹר עֶלְיוֹן וְנוֹרָא מְאד מְאד עָצוּם וְנִשְׂגָּב,
עַתָּה בִּקַּשְׁתִּי שֶׁתְּשִׁיבֵנִי מִיָּד בַּאֲרִיכוּת קְצָת מהבנתך קורא יקר, לְבָאֵר לִי מַה
שֶּׁתּוּכַל לְבָאֵר בַּמִּעשיה הנ"ל הֵם דְּבָרִים יְקָרִים מְאד, וּמִתְחַדְּשִׁים בְּכָל פַּעַם
מֵאִתּוֹ יִתְבָּרַךְ בְּחַסְדּוֹ הַגָּדוֹל, וְהֵן הֵן נֶחָמָתְךָ עַל כָּל הַצָּרוֹת, כִּי עִקַּר הַנֶּחָמָה
הוּא הַדַּעַת הָאֱמֶת, שֶׁנּוּכַל עַל יָדוֹ לְהַמְשִׁיךְ עֵצוֹת אֲמִתִּיּוֹת לְהִשָּׁאֵר קַיָּם בְּעַבְדוּתוֹ
יִתְבָּרַךְ לָנֶצַח: אַף עַל פִּי כֵן טוֹב וְיָקָר מְאד מְאד מַה שֶּׁאַתָּה יוֹדֵעַ הָאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ,
אַךְ כְּמוֹ שֶׁהוּא מַעֲלָה גְּדוֹלָה מַה שֶּׁאַתָּה מִשְׁתּוֹקֵק כָּל כָּךְ אֶל הַתַּכְלִית הָאֲמִתִּי
וּקְרָאֵנִי בְּיוֹם צָרָה אֲחַלֶּצְךָ וּתְכַבְּדֵנִי, וְעַתָּה קורא יקר קַבֵּל עָלֶיךָ על מַלְכוּת שָׁמַיִם
בְּכָל עֵת וְשַׂמַּח נַפְשְׁךָ בְּכָל מַה שֶּׁתּוּכַל, וּזְכר חַסְדֵי ה' אֲשֶׁר כְּבָר הִפְלִיא עִמָּנוּ לָשׂוּם
לָנוּ שְׁאֵרִית בָּאָרֶץ לְהַחֲיוֹתֵנוּ כְּהַיּוֹם הַזֶּה, עַל יְדֵי מַעְיְנֵי הַתשׁוּעָה וְכוּ' , כֵּן יוֹסִיף
ה' חַסְדּוֹ עִמָּנוּ, וְאַל יַעַזְבֵנוּ וְאַל יִטְּשֵׁנוּ לְעוֹלָם: מִי יִתֵּן וְהָיָה לְבָבְךָ זֶה כָּל
הַיָּמִים לְמַעַן יֵיטִיב לְךָ לָעַד

 

אופירA

New member
מנהל
לא הבנת נכון. הקב"ה לא עובד בשבילנו

יש לנו הזכות לעבוד אותו כדי לדעת אותו.
אי אפשר לחכות רגל על רגל שהוא יספק את כל צרכינו. הוטלה עלינו משימת ההשתדלות, מרגע שחטא האדם הראשון (וזה היה די מוקדם, בשלבי בריאת העולם הראשונים).
אז לעבודה.

עכשיו אתה רוצה להסביר למה אין לך תפילין ואינך מסוגל להשיג?
 

אריאל2016

New member
אני חושב שאתה לא בין את השם כי הוא עובד ועושה הכל בישבילנו

כתוב בתורה זה לא אני המצאתי
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, פּוקֵחַ עִוְרִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, מַתִּיר אֲסוּרִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, זוקֵף כְּפוּפִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, מַלְבִּישׁ עֲרֻמִּים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַנּותֵן לַיָּעֵף כּחַ:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, רוקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַמֵּכִין מִצְעֲדֵי גָבֶר:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁעָשָׂה לִי כָּל צָרְכִּי:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אוזֵר יִשְׂרָאֵל בִּגְבוּרָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, עוטֵר יִשְׂרָאֵל בְּתִפְאָרָה:

אז הקודש ברוך הוא עושה את כל זה או לא ???
מלביש ערומים זה נותן לבושים כמו תפילין
זן ומפרנס זה נותן אוכל לאכול
או שאתה מבין את התורה או לא??
אתה לא יכול לעשות כלום אם הקדוש ברוך הוא לעושה בשבילך.? מובן

 

אריאל2016

New member
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁעָשָׂה לִי

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁעָשָׂה לִי כָּל צָרְכִּי:

מבין מה זה שעשה לי הכל כל צרכי ?? זה התורה אומרת??

הכל אבל הכל הוא עושה ועשה ויעשה

אתה מבין??? לא אתה עושה הוא עושה?. לא אתה מקלית לי תשובות הוא מקליד,ושאני מקליד שאלות זהוא מקליד מסוגל להבין דבר כזה??

 

אופירA

New member
מנהל
הוא נותן לך הכל. ומה אתה עושה בשבילו?

יושב ומתלונן שאין לך תפילין?
 

אריאל2016

New member
אני לא רק מתלונן,אני גם מקבל לרוץ בשביל זה ושואל ומחפש

אני מקבל מהקדוש ברוך הוא ריצות בשביל זה ,רץ לחפש ורץ ומניח בכל מני מקומות,יש את בית חבד שמניחים שם תפילין

הוא נותן לי עבודות וריצות לעשות,ואני משתדל מאוד לקיים לא רק מתלונן

אני מקווה שהוא יתן לי בקרוב תפילין,מגמ"ח או שיתן לי כסף לקנות,אני מבקש ומיתפלל על זה

 
למעלה