שאלה בענייני חינוך....../images/Emo63.gif
בעקבות השרשורים בנושא חינוך ביתי... ושוב, אל "תרדו" עלי רק בגלל שזה "צרות של עשירים"... טוב...
אז מה עושים עם ילד מוכשר במיוחד?? ילד שנכנס לכתה א´ וכבר יודע לקרוא לגמרי, בחשבון הוא כבר בלוח הכפל, וגם אנגלית מבין לא רע ואפילו טיפה קורא (מילה פה, מילה שם). וכאן אני חייבת להסביר: אני לא אמא שדוחפת!!! את הכל הוא למד לבד, מרצונו החופשי, ובעצמו. ברור שכשהוא מגיע אלי עם שאלות אני עונה ומסבירה הכי טוב שאני יכולה (כמו לפני כמה חודשים: "אמא, מה זה כפול?", הסברתי שבמקום "כפול" יותר קל להבין "פעמים": שלוש פעמים 2, זה כמו שרוצים לחלק לשלושה ילדים, שתי סוכריות לכל אחד, אז כמה סוכריות צריך בסך הכל....) אבל זה הכל ממנו... אני גם לא רוצה להכנס כאן לדיון בנושא הקושי הנפשי שמתלווה לזה כי הילד בפירוש הרגיש שאוהבים אותו וחברים שלו בגלל שהוא כזה "חכם"... ואת זה אני מנסה להעלים ולמגר, בהצלחה לא מבוטלת, אך כמובן איטית והדרגתית. השאלה היא באמת נוגעת למערכת החינוך, שלא ממש יודעת איך להתמודד עם "מקרי קצה"... אני בעקרון מתנגדת ל"הקפצת" כיתות. בטח לא בשלב כל כך מוקדם. אבא שלו אובחן בילדות (על ידי אימו הפולניה...
) כ"ילד מחונן" והוקפץ כיתה. זה לא עשה לו במיוחד טוב..... אני גם לא רוצה להפריד אותו מהחברים והסביבה הטבעית והמוכרת ולשלוח אותו לבי"ס "מיוחד". מצד שני - אני גם לא רוצה שהמערכת, עם ה"ממוצעות" שלה תדכא ותמעך אצלו את כל תאוות הלימוד ושמחת הלמידה. אז מה דעתכן/ם?...
בעקבות השרשורים בנושא חינוך ביתי... ושוב, אל "תרדו" עלי רק בגלל שזה "צרות של עשירים"... טוב...
![](https://timg.co.il/f/Emo8.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo8.gif)