וואלה האחת
New member
שאלה בענין השפעה סביבתיתו
היי עינת, ושוב תודה שאת קיימת ושאת פה
שאלה שמטרידה אותי מידי פעם, יש לי ילדה ממושמעת , מחונכת ועם גבולות ברורים, (את כבר כמעט מכירה אותה מההתכתבויות שלנו)
, היא ילדה שבדרך כלל טוב לה, עטופה בהמון אהבה וחיזוקים חיובים וכמעט ללא התקלויות שליליות, היא ניחנה באופי בריא וחלק בסה"כ, מידי פעם היא נמצאת עם ילדה זו או אחרת (ביתי בת שנתיים ועשרה חודשים) והילדה האחרת שיכולה להיות בת דודה שלה ששנה מעליה בגיל,לצורך הדוג', היא ילדה שההורים לא הצליחו ליצור שם משמעת והתנהגות חיובית, היא מקבלת מה שרוצה ו"אסור" לומר לה לא, ולא אכנס לסיבות הלא מוצדקות לחינוך זה, בקיצור ולעניין, הבת שלי נמצאת איתה מידי פעם ורואה שהילדה אומרת -לא רוצה- להורים שלה כמעט על כל דבר וזה בסדר ומקובל שם ונכנעים לה, היא מכה את אמה וזה עובר יחסית חלק למעט הערה קטנה וחיבוק ונשיקה והתרפסות אחרי שבוכה מההערה הקטנה של לא מרביצים לאמא, אחרי כל מפגש כזה ילדתי מנסה אצלי את התגובות באותה התנהגות ואני מרגישה שכל מפגש מצריך ממני אחכ סדרת חינוך חדשה, איך ניתן למנוע את העניין, באותו עניין שאלה אחרת אחרי מפגש עם הילדה הנ"ל שהיא ילדה מפותחת ובמשחק שלהם יחד היא "מכניסה" לביתי פחדים שביתי עצמה עדיין לא יצרה אותם ולא חשבה עליהם- כמו לדמיין שיש אריה בחדר והוא מאוד מפחיד וכדו' , כמובן שאני לא יכולה למנוע ממנה לפגוש ילדים פחות מחונכים כדוג' א וילדים עם דמיון מפותח כדוג' ב השאלה היא איך מפחיתים את ההשפעה ב2 הנסיבות. מחכה לתשובתך, אני. נ.ב זה לא הילדה היחידה שמעלה בי את השאלות וישנם עוד דוגמאות לחיקוי התנהגות שלילי אבל אקיש מעניין זה לאחר.
היי עינת, ושוב תודה שאת קיימת ושאת פה