שאלה בעריכת פילם קולנוע

שאלה בעריכת פילם קולנוע

האם בעריכת סרט קולנוע מדפיסים את הסרט הסופי מהסריקה הדיגיטלית או שממש מהפילם המצולם? כלומר, מהפילם ש"חובר" מכל הסצינות המצולמות? האם מקרני הקולנוע עדיין עולים באיכותם על מקרני וידאו איכותיים וחזקים?
 

טל רום

New member
תשובה

תלוי ברמת הסרט. בסרטים אשר אינם דורשים אפקטים מיוחדים או תיקוני צבע מיוחדים, יוצרים עותק מעבדה מיוחד אשר בו הצלם הבמאי מתקנים את החומרים המצולמים ומתאימים אותם אחד לשני ולדרישות הסרט. מהעותק הזה עם תוספות כתוביות וכו' יוצרים את העותקים. בסרטים עם אפקטים או תיקוני צבע מיוחדים נסרק הפילם למחשב ולאחר העיבוד, תיקוני צבע, אפקטים מיוחדים, תלת מימד וכו' מדפיסים נגטיב חדש מהמחשב וממנו משכפלים פוזיטיבים להקרנה ניתן לראות הבדל די קטן, אם אפשר לומר בין הקרנת קולנוע דיגיטלית ובין הקרנה רגילה. אבל את זה ניתן לראות רק אם משווים את אותה תמונה על מסך. אני מאמין שאם ג'ורג לוקאס צילם את מתקפת המשובטים בצורה דיגיטלית, לך אין כל כך ממה לדאוג לגבי איכות כדאי גם לדעת שהיום המקרנים הדיגיטליים לקולנוע נמצאים רק בשלב השלישי או הרביעי להתפתחותם ובתוך כמה שנים אני מאמין שלא נראה הבדלים כלל טל
 

SCaToPHaG

New member
>> המשך

תהליך העברת החומר מפילם לוידאו נקרה Telecine והוא מקצוע בפני עצמו. יש לא מעט חברות בחו"ל שמתמחות בו. היום כמעט ולא נעשה סרט בלי תיקוני צבע, קומפוזיטינג, אפקטים וכו'. תהליך העריכה עצמו נעשה בחומר שנדגם למחשב באיכות ירודה, ובסופה מיוצא קובץ edl - החלטות עריכה - ומועבר למערכת עריכה שעושה את העריכה על המאסטר בצורה אוטומטית לפי הedl
 
למעלה