תגובה
ביאור הגמ` שם הוא כך, והאמר שמואל משום ר` חייא, שותין מלוג בסלע, ומזלפין מלוג בשתיים. (כלומר, שותים מיין שכמות לוג המחיר שלה זה סלע, ומזלפין מיין שמחיר כמות לוג היא 2 סלעים, שאם יש לאדם יין זול ויין משובח עדיף לו לשתות מהזול ולזלף מהמשובח, יוצא, שהזילוף חשוב יותר מהשתיה, ואם כן, אף אם יתערב יין החולין בתרומה טמאה אין בכך הפסד מרובה משום שעדיין הוא ראוי לזילוף) בחדש (הגמ` עכשיו מעמידה שמדובר ביין חדש, ואין היין ראוי לזילוף אלא כשהוא ישן, שהריח שלו נודף, וכיון שאינו ראוי לזילוף יש הפסד מרובה אם יאסר באכילה) והא ראוי לישנו (עכשיו הגמ` מקשה, הרי היין הזה ראוי הוא להשהותו ולישן אותו עד שיהיה ראוי לזילוף, ולמה נחשב לו כהפסד מרובה?) אתי ביה לידי תקלה (כלומר, לאחר שיתערב עם התרומה הטמאה יהיה אסור לישנו, משום שאסור להשהות תרומה טמאה כיון דחיישינן שמא יבוא לשתות ממנה) המשך>>>