שאלה + בקשה

mindreader

New member
שאלה + בקשה

אוקיי אז ככה.. אני מחפש שירים לזיהוי מרווחים, אז אם מישהו מכיר שירים קליטים שכולם מכירים שעוזרים לזיהוי מכתבים זה יעזור לי מאוד :) ועכשיו לשאלה.. בשביל מה צריך שהמקצב של התיבה יהיה גם ברבעים וגם בשמיניות? למשל אם יש מקצב שקוראים לו "שני רבעים" אז למה יש גם "ארבע שמיניות"? זה משנה אם כותבים "שני רבעים" במקום "ארבע שמיניות" או שזה לא? תודה לעונים..
 

mindreader

New member
תיקון..

כתבתי "מכתבים" במקום "מרווחים"... חחח.. אני קצת דיסלקט
 

SHEX

New member
תשובות../images/Emo95.gif

המממ, לרוב השירים הכי טובים הם אלו שאתה מכיר הכי טוב. אלו שנמצאים בפלייליסט שלך, כאלו שאתה ממש אוהב... לי הכי נוח למצוא תווים של שירים עבריים כאלה, סטייל שבת עברית 103... בקשר למקצב, אני לא בטוח, אבל יש מצב שזה בגלל האופי של היצירה, הטמפו שלה... יצא לי בדיוק לנגן משהו בארבע שמיניות לא מזמן, ואם ינצחו על זה ברבעים, הניצוח יהיה איטי מדי ויקשה על הנגן לעקוב... :X
 

ענבל 83

New member
כן, זה משנה אם

כותבים "שני רבעים" במקום "ארבע שמיניות", כי בכל משקל שהוא יש לו את הייחוד בפעימות שאותו הוא מדגיש יותר ומדגיש פחות ויש חלוקה פנימית שונה של הטעמות בכל אחד ואחד מהמשקלים. לדוגמא, ניקח את המשקלים שש שמיניות ושלושה רבעים. כביכול, שני המשקלים זהים ומכילים את אותו משקל בכל תיבה ותיבה, אבל מה ששונה ביניהם זה שבשלושה רבעים הפעימה הראשונה היא המודגשת והדומיננטית יותר והשתיים האחרות פחות.. ואילו בשש שמיניות השמינית הראשונה והשמינית הרביעית הן המודגשות (כלומר- התיבה ע"פ הפעמות המודגשות מחולקת לשני רבעים מנוקדים.). זה מה שאני יודעת בכל אופן. מקווה שזה עזר. נ.ב. בנוסף, יש תפקיד לכל מספר במשקל. המספר שנמצא ב"מכנה" מסמנת מהו משך הצליל שנמשך פעמה אחת (זה יכול להיות שמינית, רבע , חצי וכו') והספרה העליונה מסמנת כמה משכים כאלה יש בכל תיבה.
 

dombi7

New member
אחד מוכר לזיהוי זה

את המרווח טריטון אפשר להדביק לקטע מתוך WEST SIDE STORY, השיר "מריה"... ההתחלה היא בטריטון.
 

SHEX

New member
גם ב"אם כבר" של היהודים../images/Emo95.gif

בפזמון במילה "הכוכבים"
 
הכל זה דגשים

אתה יכול לשאול: למה צריך בכלל משקל? הרי משקל לא משנה את האורך או הגובה של התווים. בעיקרון עם תנגן את התווים באותו חוזק ובלי שום סטיות מהקצב זה לא יהיה משנה באמת אם היצירה תהיה כתובה בארבעה רבעים שלושה רבעים או מאה רבעים. העניין הוא הדגשים: חוזק הצלילים, סטיות קטנות מהאורכים המקוריים של התווים, דברים שמאפשרים לקבוע איפה פעימה "דומיננטית" ואיפה חלשה יותר. מאוד חמקמק העניין הזה, בשירי רוק ג'אז או כל מוזיקה עם מה שנקרא "יחידת קצב" - תופים ובאס, המשקל הוא די מודגש ולכן קל לדעת אותו. ביצירות יותר שקטות ופחות קצביות לפעמים זה מסובך וגם לפעמים בשירים קצביים די קשה לדעת (ומי שניסה אי פעם למצוא את the crunge של led zeppelin יבין אותי). כשחושבים על זה ככה די קל להבין את העניין: במשקלים עם שמיניות הדגשים באים על השמיניות (והם יכולים כמובן לבוא במיוחד על שמיניות מסוימות בהתאם למשקל), במשקלים עם רבעים הדגשים על הרבעים וכן הלאה. מה ההבדל בין למשל שני רבעים לשתי שמיניות או שני חצאים? עד כמה שאני יודע ההבדל היחיד הוא נוחות הכתיבה. יש טמפו שבו יחליט המחבר שכתיבה ברבעים תהיה נוחה יותר, יש טמפו של חצאים וכו'. אבל בשביל לבין את המשקלים עד הסוף כן צריך ניסיון; חמישה רבעים בד"כ יחולק לשני רבעים ועוד שלושה רבעים או להיפך. שש שמיניות בד"כ ייתן פיל דומה לזה של שני רבעים מחולקים לטריולות - כלומר פיל "זוגי" של שתי פעמות חזקות בתיבה. מקווה שעניתי בין בירבור לבירבור. ובקשר לשירים, כמו שאמרו זה תלוי במוזיקה שאתה שומע אבל יש כמה דברים שכולם מכירים: יונתן הקטן - טרצה קטנה למטה, שיר ה-ABC - קווינטה זכה למעלה, ואלס להגנה על הטבע (או משהו כזה) - סקסטה גדולה למטה (ואז למעלה). שב עם פסנתר ותמצא, זה נחמד.
 

muzik school

New member
אפשר לתרגל זיהוי מרווחים כאן:

www.musictheory.net יש שם את האיזור של ה-Trainers, ובפנים יש Interval Ear Trainer בהצלחה!
 
למעלה