שאלה בקשר לאקורדים ובאסים

zoomout

New member
שאלה בקשר לאקורדים ובאסים

האם הבנתי נכון שלכל אקורד יש בס שתואם לו,וזה התו הראשון של האקורד רק באוקטבה נמוכה יותר ?
 

HippyRonN

New member
פחות או יותר

הבס המקורי של אקורד מסוים הוא 'השורש' של האקורד, לדוגמה אם יש לך אקורד Cmaj7 השורש שלו הוא C(=דו). זאת אומרת השורש של האקורד הוא האות האנגלית הכי שמאלית בשם שלו. אין הכרח שהבס יהיה *באוקטבה* נמוכה יותר מאשר שאר תווי האקורד. הוא פשוט צריך להיות התו הכי נמוך באקורד. אגב, אותו C (דו) יכול להופיע פעמים נוספות בתוך האקורד במקומות גבוהים יותר, העיקר שתשמור שהוא גם יופיע במקום הכי נמוך. באיזשהו שלב גם תתקל באקורדים עם סלאשים ובאקורדים בהיפוכים שאינם 'המצב הרגיל' של האקורד, בהם גם הבאס יכול להיות שונה. לדוגמא: Bm7/D השורש של האקורד הוא B(=סי) אבל הבאס של האקורד יהיה D(=רה). אבל אם אתה רוצה להיות פשוט, תתעלם מ7 השורות האחרונות. התשובה היא כן... :)
 

SHEX

New member
בקשר לשורה האחרונה../images/Emo95.gif

בעצמך הסברת מצוין שהבס לא חייב להיות באוקטבה נמוכה יותר, אלא פשוט הצליל הכי נמוך אז התשובה היא לא בדיוק כן מדויק
 

Petrus

New member
לא מדוייק

כדי שהבס "יקבע" את ההיפוך של האקורד הוא צריך להיות במרחק מה מהקולות האחרים, אחרת הוא מאבד מהחשיבות שלו. נסה לנגן במקלדת איזה שהוא קוורטסקסטאקורד במצב סגור, ולאחר מכן תוריד את הבס באוקטבה, ותשמע פתאום כמה האקורד הפך להיות לא יציב. במצב סגור, בייחוד ברגיסטר גבוה, ההשפעה של הספק בס על שאר הצלילים היא כמעט מזערית.
 

SHEX

New member
אתה מדבר על בפועל../images/Emo95.gif

השאלה היא תאורטית.. תאורטית - הבס הוא הצליל הכי נמוך. בשביל שהוא ייחשב לבס וייקבע את היפוך האקורד, האקורד לא חייב להיות פתוח, והבס לא חייב להיות רחוק מן הקולות.. מה שאתה אומר זה התחושה שהבס נותן, שהיא אכן הרבה יותר גדולה ומשמעותית כשהבס במרחק מהקולות האחרים..
 
למעלה