שאלה בקשר לדאש-7

  • פותח הנושא ny22
  • פורסם בתאריך

ny22

New member
מנהל
שאלה בקשר לדאש-7 ../images/Emo160.gif

כל מטוס שנוחת על המסלול מאיט בעזרת כמה דברים: 1. מרים את המדפים שבכנף. 2. מוריד משהו מהכנף אל מאחורי המנועים. 3. הגלגלים. 4. משנה את כיוון הלהב של המנוע. (יכול להיות שיש עוד דברים ואני שכחתי) עכשיו, השאלה שלי היא, איך דאש-7 משנה את כיוון הלהב שלו כדי לבלום? הרי לפי מה שרואים בתמונות זה נראה בלתי אפשרי. תודה רבה.
 

YHS

New member
אתה יכול לשים דוגמה של תמונה

שבה רואים שזה בלתי אפשרי, שתובן כוונתך?
 

ny22

New member
מנהל
אין בעייה.......

זה נראה כאילו הלהבים דבוקים לכנף. ותודה לארזS (התמונה שלו).
 

YHS

New member
לא הבנתי דבר

הלהבים נמצאים בקידמת כל מנוע, ארבעה כאלה שחורים, על ה"קונוס" שנקרא "ספינר". איך הגעת לזה שהם דבוקים לכנף?
 
מקווה שאני יורד לסוף דעתך

תעזוב את הצורה העגולה והיפה של הלהב. בו נדבר על חתיכת קרש. פשוט. יש לו אורך (מהמנוע לקצה הפרופלור) יש לו רוחב (הגודל של הקרש מצד לצד) יש לו עובי (שאפשר לראות "מהצד" - זה תמונת פרופיל של הקרש) אם הקרש נמצא בזוית 90 מעלות לאויר (כלומר מקדימה אתה רואה רק את הפרופיל של הקרש) - אתה מבין לבד שהוא יסובב את האויר סביב עצמו אבל לא יזרוק אויר אחורה. אם הקרש בזוית 0 מעלות (אתה רואה את כולו מקדימה - לא רואה כלום מהפרופיל שלו) - שוב לא תהיה שום רוח אחורה. באמצע - נניח 45 מעלות לצורך הדיון למרות שלרוב הזוית פחותה - הוא יזרוק אויר "אחורה" בסיבוב עם מחוגי השעון. מקדימה תראה את הקרש "בזוית" - קצת מהרוחב, טיפה גם מהעובי שלו. בזמן הטיסה הכיוון של הקרש/פרופלור משתנה בהתאם למהירות המטוס, בגלל יעילות הקשורה למהירות המטוס. טייסים קוראים לזה "פסיעה משתנה" עד כאן פעולת הפרופלור הבסיסית. עכשיו, אם אתה עובר מ 45 מעלות הנל דרך ה 90 ול 45 מעלות לכוון השני, האויר יזרק קדימה במקום אחורה (כאשר המנוע ממשיך לסובב את הפרופלור לכוון השעון). זאת "הפיכת הפרופלור" - רק ה"קרש" מסתובב על הציר הפנימי שלו - שום דבר אחר לא משתנה. האויר נזרק קדימה במקום אחורה והמטוס מאט. בלשון טייסים "הפיכת פרופלור" או "פסיעה הפוכה" ... מקווה שהבנת. זה לא נושא פשוט בלי הדגמה פנים מול פנים.
 

ny22

New member
מנהל
אה, כן את זה הבנתי

ממש ממש תודה על ההסבר המושקע והיפה, הוא לימד אותי הרבה. אבל השאלה שלי היא: האם בדאש-7 יש "הפיכת פלופלור", כי זה פשוט לא נראה כך (שזה אפשרי, נראה כאילו הלהב דבוקה למנוע בלי יכולת לנוע), או שיש משהו אחר.... תודה.
 

ny22

New member
מנהל
בעצם אם אתה אומר שבכל מטוס יש

הפיכת פלופלור - אז למה שלא יהיה בדאש-7
 
לא בכל מטוס

אם הלהב לא היתה נראת "קבועה" היא לא היתה "קבועה". היא משתנה עם מהלך פנימי (בתוך הציר של הפרופלר) של לחץ שמן ... מערכת כבדה ומסובכת. לשם השוואה, פרופלור של מטוס קל כמו שלי שוקל 50 ק"ג, מזה הלהבים עצמן שוקלות פחות מחצי - היתר זה ה"מנגנון". גם בפרופלור של מטוס קל לא תבחין בעין בלתי-מנוסה שהזוית/פסיעה ניתנים לשינוי. הפיכת הפרופלור היא מערכת עוד יותר יקרה כבדה ומסובכת, וזה גם יוצר עוד עומס על המנוע ... קיים אך ורק במטוסי פרופלרים גדולים/כבדים בכדי להקטין את מרחק הנחיתה. הדאש-7 הוא אחד מהם. אל תשכח שססנה 172 קלאסית מ"תעופה קלה" היא עם פרופלור קבוע, וזה מה שיש לרוב המטוסים בעולם. במנועי סילון יש פטנט אחר שהופך את כיוון האויר (אין פרופלור כמובן).
 
בתמונות שהבאת אי אפשר לראות את זה

כשהספינר שחור והלהבים שחורים אי אפשר לראות את מבנה שורש הלהב, אם תתקרב ל-דאש 7 ותסתכל מקרוב על הפרופלור, תוכל לראות שהמבנה שלו מאפשר שינוי פסיעה כלל הפיכת פסיעה
 
למעלה