שאלה בקשר להיטל השבחה על מגרש בהרחבה

blondiegirl

New member
שאלה בקשר להיטל השבחה על מגרש בהרחבה

שלום רב,
בשעה טובה הגרלנו מגרש בהרחבה ביישוב בצפון.
אנחנו סבב קליטה שני, והבנו מחברים מסבב הקליטה הראשון שנדרשו לשלם היטל השבחה.
נאמר לנו כי מכיוון שהם היו בסבב הראשון ובאותו שלב היה רק "יער ועצים" ובזמן החתימה על הסכם הפיתוח עם משרד השיכון אז נקבע אחוז פיתוח של 30% ולכן היטל ההשבחה נקבע פחות או יותר באופן הבא: 250,000 ש"ח (עלות הפיתוח בהתאם להסכם פיתוח מול משרד השיכון והבינוי) מוכפל ב 30% (אחוז הפיתוח נכון למועד החתימה על הסכם הפיתוח) ולבסוף מוכפל ב 6% (אין לי מושג לפי נקבע ה 6%).
שאלה ראשונה - הבנו כי מאחר ווהתקבלנובשלב מאוחר יותר, הרי ששלבי הפיתוח מתקדמים הרבה יותר ולכן זה כבר לא יהיה 30% אלה קרוב יותר ל 70% - כיצד ניתן לבדוק איך חושב אחוז זה?
שאלה שניה - משיטוט קצר באינטרנט ראיתי שקיימים פטורים בחוק (למשל בבניה עד 140 מ"ר), האם נכון? אם כן, האם לדעתכם יש סעיפי פטור שרלוונטיים למצבנו?
תודה מראש!
 
תשובה

שלום רב.
פורום זה אינו עוסק בתשלומים לרשויות מקומיות, כגון היטל השבחה. נמליץ לך לשאול את השאלה בפורום מיסוי עירוני.
 

blondiegirl

New member
טעות שלי - מדובר על מס רכישה

מסתבר שמדובר על מס רכישה בגין הקרקע ולא על היטל השבחה.
תוכל בבקשה להתייחס לשאלה המקורית תחת ההנחה שמדובר על מס רכישה?
 
תשובה

שלום רב,

יש לפנות לרשות המקומית כדי לברר כיצד נקבע שיעור הפיתוח.
שיעור מס הרכישה על קרקע הוא 6%, אך אם קיימת לגבי הקרקע תכנית המתירה בניה של דירה אחת לפחות, ובתוך שנתיים מהרכישה התקבל היתר לבניית דירה - יוחזר 1% מהמס (כלומר, בסופו של דבר מס הרכישה יהיה 5%).
הפטור לבניה של עד 140 מ"ר רלוונטי להיטל השבחה, אך לא למס רכישה. קיימות הטבות שונות במס רכישה ברכישת קרקע למגורים לעולים חדשים, נכים ובני משפחה של חיילים שנפלו במערכות ישראל. בנוסף, קיימות הטבות במס רכישה ברכישת משק חקלאי.
 
למעלה