שאלה בקשר להתנהלות עם כלב ושער חשמלי של חניה

אלירז78

New member
שאלה בקשר להתנהלות עם כלב ושער חשמלי של חניה

שלום,
אני גר בבית עם חצר מגודרת ויש אצלנו שער חשמלי לחניה של הרכב. אימצנו כלבה לאחרונה, השאלה שלי אם אנחנו חוזרים הביתה עם הרכב והיא בחצר אז ברגע שפותחים את השער החשמלי כדי להכניס את הרכב אז הכלבה יכולה לצאת לרחוב ואולי להפגע ממכוניות. השאלה שלי מה נהוג או מומלץ לעשות במקרה כזה?
 
אין פה נהוג, כן יש מומלץ. ומומלץ לכלב להישאר בתוך הבית פנימה

גם למען בטחונו ובטיחותו (קיימת מכת גניבת כלבים מחצרות במדינה) וגם - ואולי בעיקר - למען בריאותו הנפשית, החברתית וההתנהגותית. כלב צריך לחיות בתוך הבית פנימה, יחד עם כל שאר בני המשפחה/להקה שלו, ולא בנפרד מהם, בבידוד. וגם כשיוצאים מן הבית - הכלב נשאר בתוך הבית פנימה, ב"סייף-זון" שלו. באופן כזה הוא גם לא יכול לברוח/לצאת/להסתנן החוצה, וגם קשה יותר לגנוב אותו. (ו...הוא גם שומר יותר טוב על הבית בעודו בפנים).
&nbsp
מלבד זה, לשאלתך - זה תלוי באופי הכלבה - ברחנית או דווקא כזו ששמחה לקבל את פניכם בשובכם הביתה וכזו שדווקא תרוץ לצד המכונית פנימה כדי לקבל את פניכם. קל מאוד (מאוד מאוד אפילו) ללמד את הכלבה להתנהג ככה - לרוץ לצד המכונית פנימה ברגע שהשער נפתח במקום החוצה. זה דורש שני דברים מקבילים - אחד, שהחוץ לא יהיה כזה מפתה וקורץ עבורה. ואת זה משיגים כשהחוץ מהווה חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום שלה: בטיולים בחוץ, טיולים מספקים וממושכים. ברגע שהחוץ הוא לא בבחינת "זהב נוצץ מרחוק" אלא חלק מחיי היום-יום, מתגברים על הצורך של הכלבה לברוח/להתפלח החוצה. אבל, ברגע שהחוץ הנחשק הוא בבחינת "כי מנגד תראה את הארץ ושמה לא תבוא", הפיתוי לצאת החוצה תמיד יהיה חזק יותר מכל דבר אחר, ואז באמת קשה מאוד יהיה למנוע התפלחות החוצה. במקביל, עובדים באמצעות אוכל, ובהדרגה כמובן, על התניה פשוטה - תזוזת שער=>אוכל בפנים, ואז: שער נפתח קצת=>אוכל בפנים, ואז: שער נפתח לרווחה=>אוכל בפנים, ואז מצרפים גם את המכונית: שער נפתח ומכונית נכנסת=>אוכל בפנים. בעבודה נכונה, מדויקת והדרגתית זה יביא את הכלבה להתניה פשוטה: ברגע שהשער נפתח והמכונית נכנסת - היא תרוץ לצד המכונית לא רק כדי לקבל את פניכם, אלא גם כדי לקבל אוכל בפנים.
 
למעלה