כמי שעבדה 4 שנים בסופרמרקט...
חוק שכזה יכול באמת להמית אסון בתחום המזון. אני לא יודעת עד כמה טוב אתם מכירים את הצרכן הישראלי, אבל הוא פשוט מסוגל להכל, מהחזרת מוצר שלא נקנה באותה חנות ועד להחרת מוצר שהספיקו כבר לחסל חצי ממנו (לפחות). יותר מזה, במקום העבודה שלי ידוע היה שאצלנו לא מחזיקים "טרה", ומדובר בסופר באיזור קטן, לאוכלוסייה קבועה, למרות זאת נתקלנו לא פעם ולא פעמיים באנשים שהתווכחו איתנו שהם קנו אצלנו "טרה". מה גם, שהיו כאלו שעשו ניקיון במקרר, ופשוט הגיעו אלינו עם 10 מוצרים לפחות (ואני לא מגזימה בכלל!) שפג תוקפם, על-מנת להזדכות עליהם. אני מודה שלעיתים "שכבו" על המדף מוצרים שפג תוקפם, אך תמיד ניתן היה לוודא שאכן מדובר במוצר מהחנות שלנו, או בכלל שנקנה לאחרונה. בנוסף לכך: לא כל החברות מזכות אותנו במלא המחיר, אם בכלל. ויש חברות שלוקח להן חודשים לזכות אותנו, ובמיוחד בסוף שנה כשהן מתחילות את ספירת המלאי מתחילת חודש אוקטובר, דמיינו לעצמכם מה זה להחזיק מוצרי בשר או חלב שפג תוקפם במשך 3 חודשים. א. אין מקום. ב. הריח שזה עושה.......
בקיצור: אם מתכוונים לחוקק חוק כזה, מומלץ מאוד שיהיו בו הרבה תתי-סעיפים מתנים ומגבילים המתייחסים לצרכן. וכמה וכמה תתי-סעיפים המתייחסים לחברות עצמן ולמדיניות ההחזרות שלהן. אני