שאלה בקשר לחרדות.

מנטוס16

New member
שאלה בקשר לחרדות.

שלום, אני בת 16. הייתי בטיפול אצל תרפיסטית בגלל פחדים שהיו לי- להישאר לבד בבית, התקשיתי להירדם וכו'. דיברתי איתה בעיקר על הבעיות שהיו לי עם ההורים. בסופו של דבר הצלחתי להתגבר על החרדות. בינתיים התחלתי טיפול פסיכולוגי חדש, בגלל סיבות אחרות. בזמן האחרון קורה לי דבר מוזר- מדי פעם, זה לא סדיר אבל לפעמים אני מרגישה פתאום נורא נורא בלחץ. בלי סיבה מיוחדת! אני סתם יושבת מול המחשב ורגע אחרי זה אני מבינה שהלב שלי דופק חזק, הידיים רועדות ואני מרגישה מאוד לחוצה ומפחדת. אין לי מושג למה זה קורה. אני כן נלחצה מדברים שונים- יש לי חרדה חברתית מאוד מתונה, ויש דברים שאני נלחצת מהם יותר מאחרים- ומרגישה דפיקות לב, כאב בטן וכו'. אבל אני לא מבינה את המקרים שאני מרגישה ככה בלי שום סיבה. אני אשמח להסבר על זה.
 
היי

היי, המקרים שאת מתארת שבהם את מרגישה לחוצה ומפוחדת ויש לך כל מיני תופעות פיזיות של דפיקות לב ורעד בידיים,כתבת שהם קורים בלי סיבה מיוחדת. באותו הרגע שזה קורה את יודעת ממה את מרגישה מפוחדת, מה מפחיד ומלחיץ אותך? כתבת שזה קרה לך כשישבת ליד המחשב. זה קרה גם בעוד מקומות?
 

מנטוס16

New member
...

לא, אין לי מושג ממה אני מפחדת. יש לי תחושה עמומה שזה קשור למצבים לא נעימים לי- לדוגמה, כשאני מרגישה מאוד משועממת או בודדה. זה קורה לי בעוד מקומות- היום בבוקר כשהתעוררתי אבל התכוונתי להמשיך לישון- הייתה לי את התחושה הזאת של הלחץ והפחד במשך כמה זמן, ולמרות שרציתי לחזור לישון לא הצלחתי בגלל ההרגשה הזאת. כשקמתי זה עבר.
 
../images/Emo107.gif

יש מחשבות שעוברות לך בראש כשאת מרגישה את הלחץ והפחד הלא מוסברים האלה? איך את מגיבה לזה כשזה קורה?
 

מנטוס16

New member
../images/Emo204.gif

אממ.. אני מרגישה לחוצה ולא כ"כ יודעת איך להרגיע את עצמי. זה עובר אם אני קמה ומדברת עם מישהו או סתם עושה משהו, אבל אני מרגישה קצת משותקת במצבים האלה. זה קורה בד"כ כשיש לי המון דברים על הראש ואני לא יודעת מאיפה להתחיל, וגם כשאני מרגישה לבד.
 
היי ../images/Emo15.gif

מה שאת מתארת נשמע כמו התקפי חרדה שבאים פתאום, בלי שיש משהו ברור שגרם להם. התקפי חרדה כאלה או התקפי פאניקה קורים באמת הרבה פעמים בלי טריגר ברור שמעורר אותם, כלומר שלא קרה משהו מפחיד שגרם לתחושת החרדה, אלא היא התעוררה בלי סיבה ברורה. החרדה הזו גם מלווה בדרך כלל בתחושות פיזיות לא נעימות כמו דופק מואץ, רעד, הזעה ועוד. כמובן שלא ניתן לתת אבחנה ולהגיד בדיוק ממה את סובלת דרך האינטרנט. בשביל זה צריך לשבת איתך, לשמוע הכל בצורה מסודרת, לברר את הכל לעומק, ואז אפשר יהיה להבין טוב יותר מה הבעיה... כתבת שאת שהתחלת טיפול פסיכולוגי. ספרת על התופעה הזאת למטפלת שלך? מה היא אמרה? בכל מקרה, התקפי חרדה הם תופעה מאוד נפוצה, שהרבה אנשים סובלים ממנה, ואפשר לטפל בה בצורה מאוד יעילה. קודם כל צריך לברר ממה בדיוק את סובלת, ואז לבחור את דרך הטיפול המתאימה...
 
למעלה