שאלה בקשר למודלים למשחקים

s h o o s i

New member
שאלה בקשר למודלים למשחקים

שלום, אני ועוד כמה מנסים להכין משחק ("חחחחחח איזה מטומטמים") הנה שני מודלים שהכנתי בנתיים (בלינק למטה), השאלה היא איך אני יודע מתי מודל נחשב LOW POLY ומתי לא... יש לזה כללים מיוחדים ?? או איזהו מדד שאני אמור ללכת לפיו ?? ולמה בדרך כלל כשאני רואה מודלים של משחקים הם מורכבים ממשולשים ולא ממרובעים (או שאני טועה) תודה רבה :)
 

Redjest

New member
שלום גם לך

דבר ראשון, כל הכבוד שאתם מנסים. אני לא יודע הגדרה מדוייקת לLOW POLY, מודלים של משחקי מחשב לרוב מורכבים ממשולשים כי זו הצורה שאיתה כרטיס המסך עובד הכי מהר. אני ממליץ לך לפנות גם לפורום שפות תכנות בו תוכל למצוא ידע נוסף רב. מתוך סקרנות בלבד באיזו טכנולוגיה אתם בונים את המשחק?
 

מיכאל ג

New member
מספר הפוליגונים סביר ומטה

כיום אפשר גם יותר. 3000 משולשים לדמות (1500 מרובעים) זה עדיין סביר. המספר כמובן גדל ככל שהכרטיסים נעשים חזקים יותר, בגלל זה אין שום מספר שניתן להתייחס אליו. זה גם תלוי באיך אתה ממדל את הסביבה וכמה דמויות יהיו בכל רגע נתון על המסך - במשחקים כמו טקן אפשר לעשות דמויות הרבה יותר מפורטות מאשר, נאמר, וורקראפט. לגבי משולשים ומרובעים, מתחת למכסה המנוע הכל זה משולשים, התוכנה פשוט מסתירה את זה ממך. אני לא מכיר את לייטווייב אבל בתוכנות אחרות אתה יכול להציג כל מודל ככה שתראה כמה משולשים יש בו. אה כן - 500 קילובייט לתמונה המצ'וקמקת שצרפת? היית יכול לשמור אותה בג'ייפג באיכות קצת יותר נמוכה בפחות ממאה ולהעלות אותה ישר לפורום.
 

omern25

New member
איך אתה בונה את המשחק?

חוצ ממידול ואנימציה יש את כל הקטע הטכני של תכנות לא?
 

s h o o s i

New member
תודה רבה על התגובות :)

מממ טכנולוגיה אני לא ממש יודע... ה"מתכנת" שאיתי לוקח איזה מנוע חינמי אני חושב שקוראים לו revolution 3d ועושה איתו כל מיני שטויות, אם התכוונת לשפת התיכנות אני חושב שזה היה visual basic/studio 6.0
 

אבא דב25

New member
למקרה שאתה לא יודע !

משולשים מרכיבים כל צורה תלת מימדית שקיימת בעולם
 

מיכאל ג

New member
לא תמיד...

יש גם volumetrics, voxels, ועוד כל מיני דברים כאלו ואחרים שלא משתמשים בפוליגונים. אבל בגדול כן, כל אובייקט mesh, nurbs, solid וכו' עובר המרה לפוליגונים משולשים לפני הרינדור.
 
למעלה