שאלה בקשר למזגן על מצב חימום בייחס למצב קירור

אוקי אז ככה רציתי לשאול מדוע כשהמזגן על חימום ובחוץ קר מאוד אז לוקח בין 2 ל 3 דקות עד שהיחידה החיצונית נכנסת לפעולה בייחס למצב קירור שזה מיידית היא נכנסת לפעילות ושאלה נוספת לפעמים לוקח אפילו פחות מדקה עד דקה כשהיחידה החיצונית נכנסת לפעילות כשהמזגן על חימום האם זה קשור לטמפרטורה חיצונית או משהו?

תודה רבה
 

רשר

Well-known member
מנהל
אוקי אז ככה רציתי לשאול מדוע כשהמזגן על חימום ובחוץ קר מאוד אז לוקח בין 2 ל 3 דקות עד שהיחידה החיצונית נכנסת לפעולה בייחס למצב קירור שזה מיידית היא נכנסת לפעילות ושאלה נוספת לפעמים לוקח אפילו פחות מדקה עד דקה כשהיחידה החיצונית נכנסת לפעילות כשהמזגן על חימום האם זה קשור לטמפרטורה חיצונית או משהו?

תודה רבה
מאורר המעבה (בחוץ) עובד לפי חום המערכת בשילוב עם החום בחוץ,
בתחילת העבודה חום המערכת כחום החיצוני ולכן אין צורך באיורור,
לאחר זמן המדחס יוצר שינוי טמפ' במערכת לעומת החוץ והמאורר נכנס לעבודה,
 

em28

Well-known member
במזגנים ישנים בהפעלה על חימום היחידה הפנימית היתה מתחילה לעבוד מיד.
כשהטמפרטורה בחוץ נמוכה מאד התוצאה היתה אויר קר מאד בדקות הראשונות.

במזגנים חדשים היחידה החיצונית קודם מחממת את "עצמה"
ורק אחרי כמה דקות היחידה הפנימית מתחילה להכניס אויר מחומם.
 

יוסי זיו1

Active member
התשובות נכונות אבל לא לשאלה עצמה כפי שנשאלה.
ואם השאלה כפי שנשאלה אז לא תקין, המדחס צריץ להכנס מידית גם בקיץ וגם בחורף, מנוע המפוח מעבה (מאורר) נכנס על פי דרישה , אם מאד קר המנוע מפוח יכנס לעבודה באופן רציף יחד עם המדחס, כאשר לא כל כך קר המנוע מפוח יעבוד לסרוגין זאת כדי לא להעלות לחץ גז בצורה חדה ולגרום למדחס לצרוך זרם גבוה יותר זאת עקב ההבדל בגדלי סוללת המעבה לעומת סוללת המאייד ( סוללה =רדיאטור).
מפוח היחידה הפנימית יעבוד בחימום אך ורק כאשר הסוללה עצמה חמה כדי למנוע משב אויר קר ולא כנכתב שהיחידה מחממת את עצמה,בחוץ היחידה מקררת. ,בדגמי מזגנים עם מדחס בוכנתי ההשהייה קצרה מאד,כשיש במעבה מדחס רוטרי או סקרול לוקח קצת יותר זמן במיוחד בהפעלה ראשונה לאחר זמן רב שהמזגן לא עבד עד שנבנית שכבת אטימה של השמן בלהבי המדחס או בספירלת הסקרול.
 
למעלה