שאלה בקשר למעבר בנק

airplain

New member
שאלה בקשר למעבר בנק

האם מישהו פה יודע , האם יש זמן מסויים שצריך לחכות על מנת לעבור מבנק אחד לבנק שני?
(כאילו להישאר באותו בנק אבל לעבור לסניף אחר)

אני חייב להסביר באריכות את הסיפור, אז מי שיש לו סבלנות לקרוא אני אשמח..... ומקווה שתשיבו לי:

אני בן 35 מגיל 16-17 בעצם יש לי חשבון בנק שפתחתי ליד הבית (תל אביבי), ובעצם הייתי שם
במשך כל שנותיי כנער, כחייל וכסטודנט.....הייתה בנקאית שמגיל 15 אני כבר מכיר אותה והיא תמיד הייתה שם
ונעזרתי בה פה ושם......
אף פעם לא היו לי בבנק בעיות, לא היו לי מינוסים, כיום אין לי עדיין משכנתא או דברים מהסוג הזה.
אני מנהל את החשבון לבד ובשנים האחרונות כמו הרבה אנשים, אני משתמש באינטרנט לביצוע פעולות, הזמנת צ׳קים וכו, כך שפחות צריך גישה עם הבנק......... שורה תחתונה: אני נחשב ללקוח מצויין של הבנק.


לפני שנה בערך, ביקשתי איזשהי הטבה בהקשר לניירות ערך ובורסה, והמנהלת סניף (שאין לי מושג מי זו, היא פשוט
הייתה מישהי חדשה שהגיעה 3-4 חודשים לפני שביקשתי את ההטבה)....
הסכימה לתת לי, אבל לא בתנאים שאני רציתי.

בקיצור,לא אלאה אתכם בכל מה שקרה, שורה תחתונה.....אחרי 14 שנה החלטתי שאני עוזב לסניף אחר

ניגשתי ישירות לאותו בנק, רק סניף אחר, ליד מקום מגוריי, העבירו לי את מה שהיה צריך בלחיצת כפתור.
הנפיקו לי כרטיסי אשראי , החליפו לי מספר חשבון ואפילו המנהל שם נתן לי את מה שביקשתי מבחינת ניירות הערך.
הכוונה לעמלות (אני מוכר וקונה די הרבה בחודש, ולכן אני חייב חייב עמלות זולות.......אני לא מעוניין להיות בבית השקעות).

.
חשוב לי לציין, שבמשך כל השנה שאני בבנק החדש,
לא הייתי בכלל בקשר עם הבנק כי אין לי צורך.... הכל מתקתק כמו שעון, יש אינטרנט,
יש הפקדות צ׳קים, לא צריך בכלל להתקשר לבנק........והכי מצחיק שאין לי אפילו מושג מי אמור לטפל בי.

כאמור, שנה עברה, וההטבה עומדת להסתיים , בעוד שבוע וחצי בערך.


התקשרתי ישירות לבנק (לא ללאומי קול... אני במחלקת פרימיום, אז אני מקושר ישירות לבנקאית שלי בבנק),
וביקשתי שיאריכו לי את ההטבה כי עוד שבוע וחצי היא עומדת להסתיים.

הבנקאית (זו שבעצם אני מקושר אליה), רשמה את השם ואת הבקשה ואמרה שיחזרו אליי.
אמרתי לה שאני רוצה בבקשה תשובה כמה שיותר מהר
כי הרי אם הם יחליטו שלא להמשיך לי את ההטבה, אני מן הסתם אצטרך לחפש חלופות אחרות.(זה אני אומר
לעצמי , לא לבנקאית).
רק שתבינו שוב..........מדובר מבחינתי, בעמלות מאוד מאוד משמעותיות של קנייה ומכירה בבורסה.

כאמור כבר עבר שבוע ואז ביום חמישי האחרון החלטתי שוב להתקשר בבוקר, ואמרתי לאותה בנקאית,
שאני ממתין כבר שבוע לתשובה ומדוע לא חוזרים אליי?
ואז הבנקאית (ויקי לצורך העיניין), דיברה לא הכי יפה .....״זה בטיפול״.... ״אמרתי לך שיחזרו אליך״ ובלה בלה בלה
פשוט לא הרגשתי בכלל נעים בשיחה שלי איתה..... כאילו, איפה השירות ללקוח?

הדבר הראשון שרציתי באותו בוקר, זה פשוט ללכת לבנק ולהגיד למנהל שלה, שאני עוזב
רק בגלל התחושה הלא נעימה שקיבלתי.....וגם בגלל שמה כבר בסך הכל ביקשתי??? המשך ההטבה...
למה לוקח כמעט שבוע וחצי בשביל לאשר לי את השטות הזו?
ביקשתי הלוואה של מיליון שקל?
אני לקוח בעייתי?
פעם הייתי במינוס שהייתם צריכים לקבל טלפון בהול מהמנהל? כאילו, מה הקטע?
כל 15 לחודש נכנסת משכורת יפה של 20,000 שקל נטו!!,
מעולם לא היו תקלות איתי בשנה הזו וגם הגעתי אליכם ממקום שראיתם שהמשוב עלי היה מצויין.....


האמת היא שבבנק שגדלתי בו, הייתה לי בנקאית שהייתי משויך אליה, והכרתי אותה עוד מגיל 15
כך שהיה לי נורא כיף בהתנהלות עם הבנק (חוץ, מהקטע הזה עם המנהלת המגעילה, שהבנתי שהתחלפה מאז).
ושמעתי דברים טובים מאוד מאוד על המנהל החדש.
אני בטוח שאם אחזור לשם, הפעם כן אוכל לקבל את התנאים שרציתי
ונראה לי שהוא דווקא יסכים לקבל בחור שעוד מגיל 15 היה שם, ונאלץ לעזוב רק בגלל מנהלת גרועה......


אז עכשיו אחרי הבילבול שכל , הנה השאלה:

האם יש אפשרות כזו לעבור שוב לסניף הקודם שלי, בפחות משנה מהמעבר הקודם?
אני יודע שיצטרכו שוב להנפיק כרטיסי אשראי חדשים ובלה בלה בלה...
אבל זה לא מטריד אותי.
השאלה אם יש בעיה בחוק לעשות את המעברים האלה בפחות משנה?
זה בעייתי? זה יכול להדליק נורא אדומה? לא שיש לי משהו להסתיר חלילה..
אבל היחס המגעיל של אותו בנק, כששנה שלמה אני בכלל לא הרמתי טלפון אחד לשם... פשוט דחה אותי.

.

מה דעתכם?
אשמח לתשובה ומצטער על החפירה, פשוט הייתי חייב להסביר את כל הסיפור
כדי שהשאלה שלי לא תיראה לכם מוזר.
כי מי עובר שני בנקים בשנה אחת.....:). לא קיימים כאלה מקרים, ובכל זאת.....

תודה לכם
 

חצי דקה

New member
מעולם לא שמעתי על חוק כזה שאוסר מעבר

בהפרש של שנה אבל מצד שני אני גם לא המון עוברת כי בסניף שלי יש על מה להתמקח.
תחפש בגוגל בטוח תמצא תשובה.

בגדול אין לך מה להתנצל ומותר לך לעבור אפילו סתם כי מתחשק. בעיני זה לגיטימי לגמרי.
בנק הוא ספק שירות לכל דבר ועניין בדיוק כמו ספקי תקשורת למיניהם, אנשי מקצוע שונים וכו.
פשוט רוב האנשים מתעצלים, או חושבים שזה עדיין כמו פעם שמשנה שאתה יודע את שם הפקידה,
וגם יש כאלו שחושבים שזה תהליך ממש מסובך אז הם פשוט לא עוברים, אבל לא בגלל שהם לא יכולים.

לעומת זאת אם תקח למשל את שוק הסלולר אנשים בודקים ומשווים ועוברים ומעברים חברים וקרובים על ימין ועל שמאל.
תסתכל על בנק באותה צורה.
תתמקח, תשווה, תדרוש, תנהל משא ומתן ובסוף גם תקבל.
אני אישית, אם כבר מעבר - הייתי משווה בין כמה בנקים שונים, לא רק בין כמה סניפים של אותו בנק.
ועל הדרך בודקת גם עמלות, רמות שירות, זמינות ומשווה בין קריטריונים שונים שחשובים לי.

וסתם הערה - זה שהפקידה ענתה לך מגעיל, אל תתייחס בכלל. צריך לזכור שהם רק בניאדם ולפעמים צורת המענה בכלל לא קשורה אליך.
אם אני מתקשרת לשירות לקוחות, מבקשת משהו ואיש השרות שענה במוקד מסרב לתת לי את מבוקשי או עונה לא יפה -
אני אומרת לו תודה רבה בנימוס, מנתקת ומתקשרת שוב. לפעמים אפילו פעמיים שלוש.
בדכ תמיד יש מישהו אחר שמסכים לעזור ועושה זאת בצורה טובה.

אשמח לעדכון בהמשך מה עשית.
בהצלחה
 
למעלה