שאלה בקשר למשחק

שאלה בקשר למשחק

לא יודעת למי להפנות אתהשאלה אשמח אם תעזרו לי .. בני בן שנה. התחיל ללכת לפני כמה שבועות ומבחינה מוטורית הכל תקין . מאז ומעולם לא התרכז במשחק יותר מכמה דקות . הוא מגיע לארגז הצעצועים או שניגש לצעצועים שאני מוציאה לו מפרק אותם ( כל צעצוע שמסודר או בנוי כמו מגדל טבעות או קוביות חייב לפרק ) וממשיך למשחק אחר.. התנועות שלו בזמן האחרון אגרסיביות , הוא לא בונה שום דבר ואם אני עושה מגדל הוא מיד מגיע ומפרק אותו באגרסיביות.. השאלה אם זה נורמלי ? אין לו סבלנות לשבת על משחק יותר מדי .. גם בהתאמת צורות (שהוא מצליח ) אחרי כמה דקות שאני יושבת איתו והוא מכניס את הצורות ברגע שלא הולך לו הוא מעיף את הכל ומתחיל להטיח את הצעצוע ברצפה... אני לא יודעת איך להתיחס לזה... מוכרחה לציין שאני לא הרגלתי אותו לצפיה בטלויזיה אבל אם אני שמה אותו מול איזה קלטת (ביבי מוצרט וכוד' הוא יושב 5-10 דקות ומתחיל להתסתובב .... כך גם בקריאת ספרים .. אחרי שני דפים מתחיל להפוך לי דפים ... מה עושים ? האם זה אופיני לגילו ? האם זה בגלל שגילה יכולות מוטוריות חדשות (הליכה ושליטה טובה יותר בתנועה ?) יצא לי ארוך ומבולבל ..
 
הי אמא לצופציק

בגיל שנה במערכת הבריאו לא מאבחנים בעיות קשב וריכוז עד כמה שידוע לי אלא רק בגילאים מבוגרים יותר . מנסיוני בשיטת ורדי יש קשר בין קשיים במערכת הצלבה ליכולת הריכוז ופיצול קשב ( למשל היכולת להמשיך לשחק בצעצוע תוך כדי הקשבה למשהו אחר שקורה). אם באמת נראה לך שהוא חסר שקט ביחס לילדים אחרים בני גילו הייתי ממליצה לבדוק את מערכת ההצלבה ( רוטציות/ הפניות/ ועוד) ואם היא טעונה שיפור לקבל תרגילים מתאימים ולשפר. מנסיוני זה באמת עובד.
 
איך אני יכולה לבדוק את מערכת ההצלבה

יש דברים שאני יכולה לראות ולנסות לבד בבית או שאני צריכה ללכת למישהו ?
 
מערכת הצלבה קשורה לשימוש באלכסונים

של הגוף. ליכולת לבצע הפניות ( רוטציות) של הגו וליכולת לעבור קו אמצע עם הידיים. בעין לא מקצועית תוכלי לבדוק מעבר אמצע אך תתקשי להבחין בביצוע רוטציות בתנועה.
 

נאוה ר

New member
הי

כאשר ילדים מגלים את ההליכה, הרבה פעמים הם רוצים ללכת ולשכלל את היכולת הזאת. יכולת הבניה שלהם עדיין מוגבלת מצד אחד ומצד שני הם אוהבים לעשות רעש ולראות דברים נופלים. הם מתחילים עם משחק דמיוני. הם אוהבים שירים עם תנועות ידיים. הם אוהבים לשחק במשחקי החבאה של חפצים. הם אוהבים לשחק בכדור. הם אוהבים למלא ולרוקן ( למשל בארגז החול או באמבטיה). הם אוהבים מגרשי משחקים. הם אוהבים משחקי קולות. בקיצור אפשר לשחק איתם בדרך חוויתית ותנועתית ולהשאיר את המשחקיםהדידקטים לזמן אחר.
 
הוא אכן עושה כל מה שכתבת אבל

נראה לי פשוט צורת משחק מאד אגרסיבית .. הוא חסר מנוחה ועובר כמו הוריקן מדבר לדבר הופך אותו וממשיך הלאה
 
למעלה