יגעתי ומצאתי חומר נוסף באשר לפערים
הסמל הוא תופעה מרכזית בטקסט, ניסוח המשמעויות שהסמל מרמז מסייע לקורא בשלב האינטרפטציה. עיסוק בסמלים בשלב הפירוש שייך לשלב האינטרפטציה (עליו ארחיב בסוף). איתור הסמל, קשור לעובדות. מילוי פערים: טקסט בונה עולם פיקטיבי, הטקסט מרמז לעולם, נותן ראשי פרקים כאשר הוא סומך על הקורא שישלים את השאר, ימלא את החסר.(החלונות) טקסט באופן עקרוני הוא עולם "רשת" יש בו הרבה חורים ואת הרשת אפשר לייצר בצורות שונות, באריגות שונות. דבר אחד משותף לכל הטקסטים בכל העולם, בכל השפות ובכל הזמנים, שיש בהם "חורים". חלק מהפערים מתמלאים באופן אוטומטי. לדוגמא: קראנו שאשה ירדה מהמונית, חיטטה בארנקה ונכנסה למעלית, הגיבור ראה שבקומה העשירת נדלק האור. כיצד ממלאים פערים ? האשה שילמה לנהג, הוציאה מפתח, ניגשה לדלת, נכנסה למעלית, עלתה לדירתה בקומה העשירית והדליקה את האור. זו דוגמא מתחום הסיפורת, בשירה יותר קשה למלא פערים מפני שהחורים ברשת גדולים יותר, מילוי הפערים יותר אינטנסיבי ויותר קשה. תמיד יהיו תהיות ושאלות שאי אפשר לענות עליהם ופערים שלא ניתן למלא, והם נשארים כפער בטקסט ולא חייבים לענות עליהם, ומי שינסה למלא פערים אלו בכוח, יעשה מעצמו צחוק, לא כל פער צריך למלא. לעומתםם יש פערים שאינם מתמלאים אוטומטית ויש למלא אותם בגלל חשיבותם להבנת הטקסט. אי מילוי פערים אלו, חוטא לטקסט וגורם להבנה חלקית או שגויה. קיימת גם היפותיזה - שזו השערה שאי אפשר לבדוק אותה בשלמותה בספרות, בטקסט הספרותי. אי אפשר לאשש היפותיזה והיא נבחנת רק במידת סבירותה. היפותיזה סבירה יותר כאשר היא מקשרת בצורה הדוקה מקסימום פרטים הנרמזים בטקסט (נשענת על הטקסט) ומשאירה כמה שפחות פרטים פתוחים, מקשרת את המניעים ואופי הארועים להשערה אחת טוטאלית. באמצעות ההיפותיזות מגשרים על פערים הקיימים בטקסט. היות והוזכרה האינטרפתציה, אוסיף הסבר קטן. פרוש האינטרפתציה בשירה, משמעו מה אומרת היצירה הזו על העולם החוץ-טקסטואלי, מה הטקסט רוצה לומר על העולם הזה, הרי בסופו של דבר יצירה ספרותית (שירה או פרוזה) נכתבת בשביל האמירה. מכאן שלא יתכן שהקורא יפרש באופן חופשי לחלוטין וייצור אמירה משלו - כי אז אבדה הסיבה שלשמה נכתבת הספרות. קסנדרה