שאלה בקשר "ניהול ספרים"bookkeeping

billc

New member
שאלה בקשר "ניהול ספרים"bookkeeping

לאלה שיש להם עסק.. האם אתם עושים בעצמם את bookkeeping או שהביאו אדם במיוחד ואם אתם עושים בעצמכם.. ולא למדתם ראיית חשבון האם לקחתם קורס או קראתם ספרים בנושא ואם כן איזה?
 

duncken

New member
אני

בגלל שאיני יודע את השפה, חוקי המס וכו' לקחתי רואה חשבון. אחרי שהוא מסיים את הכנסת הנתונים הוא שולח לי את כל המידע (באלנס שיט\קאש פלאו) לעיוני. אני חייב לציין שבלי אותו רואה חשבון לא הייתי מוצא את ידי ואת רגלי מהבחינה הפיננסית וחובת הדיווחים לרשות המס. ראה במאמרים על רשימת ספרים מומלצים. יש שם ספר שאני ממליץ עליו בחום בנוגע לניהול חשבונות והבנתם.
 
QUICKBOOKS די אלמנטרי בעזרה...

את חוקי המס אתה ממש לא צריך ללמוד. בשביל זה יש (H&R BLOCK) מנהלי חשבון טובים ויש גם מנהלי חשבון רעים. אני מיישם את האינסטינקט האנושי הבסיסי בבחירה של עבודה שלי עם אנשים, גם בנושא של מנהלי חשבונות ובנושא דומה של תוכנות עבודה למיסים והנהלת ספרים....יש לי גם שאלה למי שאולי מכיר תכנה טובה ומפורטת לעזרה בעבודה עם מלאי(INVENTORY CONTROL) מוצרים מורכב, עם פירוט עשיר של מגוון קבוצות זיהוי של מוצרים שונים....?? מישהו מכיר תכנה זולה ויעילה? זהו
 
יש לי בעייה לסווג מלאי מפורט בתכנה

מה שאני מתקשה לעשות זה לקבל פירוט של (בוא ניקח כדוגמא ונקרא למודל אחד מני רבים: מודל עם מספר זיהוי: #1000 )מודל מסויים שאני מספק בקבוצות של צבעים שונים (בוא לדוגמא נגיד שלכל מודל יש 15 צבעים שונים, טוב?). ונגיד גם שאם אצטרך להוסיף כמה מספרים לכל מודל כדי לזהות אותו ספציפית(לדוגמא:01-1000 כדי שאוכל לזהות צבע עם המודל,כאשר 01 מזהה את הצבע ו1000 את המודל המסויים..) אני עדיין מתקשה לנהל ספירת מלאי לאחור... כלומר קשה לי לבנות רשימה של המלאי הקיים שנמצא אצלי בQUICK BOOKS שממנה כשאני מוכר ומספק לקונים וכאשר אני מקבל מהיצרן (ושצריך כל פעם להוסיף ולהפחית מהרשימה את מה שאני קונה מהיצרן ואת מה שאני מוכר לחנויות) יש לך (לכם?) טיפים איך להתמודד עם ספירת מלאי החשובה הזאת של המלאי (שאני מחזיק במחסן) של המוצר בקוויק בוקס ? אחרת אני צריך לעשות ספירת מלאי כללית כל כמה שבועות... כדי לדעת מה יש לי ומה חסר לי שצריך להזמין...? זהו
 
השאלה שלי היא : איך אני גורם לתכנה

להחסיר אוטומטית ולעדכן רשימת המלאי שלי, על קוויק בוקס, של המוצר שמכרתי(והכנסתי המכירה לתכנה והדפסתי קבלה של הרשימה של מה שמכרתי לחנות ) לחנות מסויימת ברשימה שלי בתכנת קוויק בוקס ? אני מבין שתמיד אצטרך להוסיף לרשימה את המלאי החדש שלי שאני קונה...אבל אני מאותגר עם מציאת ובניית הזהות הנכונה על תכנת קוויק בוקס שתוריד לי ותספור עבורי (מה שנשאר לי אחרי המכירה שהכנסתי לתכנה) לאחור מהמלאי אוטומטית את מה שמכרתי לקונה...? זהו
 

Benkok

New member
אני לא חושב שאפשר עם QB...

עבדתי עם QB שנה בגדול אני ממש לא אוהב את התוכנה הזאת. אם אני לא טועה, כל ITEM עומד בפני עצמו ואין SUB ITEMS (למשל ITEM#1000 בצבע מס' 10 צריך לבוא כITEM חדש) אם יש לך סבלנות, בערך בפברואר תצא לשוק תוכנה חדשה ומקיפה את ה-כ-ל... עובדים עליה ברגעים אלו ממש אנשים עם נסיון בייצור, שיווק, מכירה, ניהול מלאי, רכש, הנה"ח ועוד כהנה וכהנה מודולים שונים. לגבי ההוספה של המלאי וההורדה - אם אתה קונה את הסחורה עם הפורמטים של QB (יש להם שם אופציה לPURCHASE) אז ברגע שאתה מאשר את זה המלאי מתעדכן. כמו כן, ברגע שהמלאי שלך מעודכן והוצאת INVOICE (שמבוסס על DELIVERY NOTE) אז גם המלאי יתעדכן בהתאם. שוב, אני לא זוכר אם הQB מסוגלת לרדת לרמה הפריט/צבע/גודל בלי לעדכן פריט חדש. (התוכנה החדשה תוכל...)
 

Benkok

New member
יש לך VENDORS לא??

עם איזו גירסה אתה עובד? האם בחרת בCOMPANY PROFILE להשתמש בINVENTORY? תתחיל משם ותתקדם לפי הצעדים של הWIZARD...
 
יש לי את גרסא הבסיסית של מאה דולרQB

חחחחחחח...מה הסיפור של התכנות האלו? אין COMPANY PROFILE ואין נעליים.... QB מוכרים לך השלד (ואתה ממש חושב שיש שם בתכנה את כל מה שאתה צריך לנהל העסק!) פתאום....אחרי ששילמת הכסף על התכנה (כי אתה אדם שחושב ישר... ולא מתאר לך וחושב שהחברות תכנה האלה בנויות על רמאות והספקת חצי החומר בלבד שחיפשת)... מתברר לך שאתה צריך לקנות דלת וחלון וכסא ושולחן ,כי מה שקנית זה בסך הכל שלד של הרעיון שהם כביכול מכרו לך. צורה להם! זהו
 

Benkok

New member
יו פאיי פינאטס יו גט מונקיס...

אבל משהו לא מסתדר לי... אני משתמש בPREMIER שלהם וכעשיתי INSTALL בפעם הראשונה היה לי "ראיון" שעוזר לי לתכנת את כל צורכי העסק לפי המודולים הקיימים. חפש אותו בHELP או בON-LINE SUPPORT שלהם. אם אתה רוצה אני יכול לשלוח לך את התוכנה ה"יקרה"
, התוכנה עליי, המשלוח עליך...
 

American Dream

New member
אני לא יודע איזה גירסה יש לך

אבל אני הייתי צריף עזרה בקונפיגרציה של הקוויקבוקס, התקשרתי אליהם וקיבלתי עזרה מקצועית, למרות שהם ביקשו ממני כסף על זה, הם בסוף לא חייבו אותי. לגבי איך להוסיף ואיך להוריד מהרשימת מלאי, לא נראה לי שיש לך הרבה ברירות אלא ליצור מספר מוצר נפרד לכל סוג. לדוגמה:
#1000-1-BLUE #1000-1-GREEN #1000-2-BLUE #1000-2-GREEN​
וכל פעם שאתה יוצר חשבונית, זה צריך להיות מדוייק ביותר, והקוויקבוקס יעדכן את המלאי בהתאם. וטיפ קטן, הHELP שלהם בתוך הקוויקבוקס עצמו מצויין לטעמי, ובינתיים מצאתי שם כל מה שרציתי.
 
שמוליק - אתה צריך לעבור ל

ברקוד, על כל פריט בכניסה למחסן, ובהוצאת חשבונית, ממש כמו קופה בסופר. ברגע שכל הפריטים יהיו ממוספרים יהיה לך הרבה יותר קל לקבל קריאות מלאי. כמו כן, תבדוק את המוצר של SAP לעסקים קטנים - לא צריך לעלות יותר מכמה אלפי דולרים.
 

duncken

New member
למה שירשרת אלי?

וכמובן אני לא צריך ללמוד את חוקי המס כלשונם אבל אדם צריך לדעת איזה הוצאות יכירו לו ובאיזה סכומים. מה זה H&R BLOCK? ומה הקשר למנהלי חשבונות טובים ורעים? אם שירשרת אלי בטעות... אל תתיחס למה שכתבתי.
 
פה בארהב דאנקן מעדכנים חוקי מס....

כל שנה... רק מנהל חשבון יכול לזכור את כל החוקים החדשים (הם מפרסמים כל שנה ספר עבה נורא של עדכון מיסים) ומיסים והישנים שלפעמים עומדים בניגוד מוחלט ומבלבלים את האדם הכי בקיא בשטח המס... אז אם יש לאדם הרגיל הכנסה פשוטה ולא מסובכת...חבל'ז ללמוד את כל הספרים האלו ! דעתי הצנועה זהו
 

duncken

New member
וזה למה אני לוקח רואה חשבון ../images/Emo8.gif

לעומת זאת, אם הייתי בארץ יכול להיות שהייתי טורח לעשות את הדברים לבד. לכן אני חוזר וממליץ לביליק לקחת רואה חשבון כי למרות שהוא עולה סכום מסויים הוא יתן שקט נפשי ואולי יחסוך הרבה יותר מעלותו (המוכרת במס כמובן).
 
למעלה