שאלה ברצינות

האפי לי

New member
שאלה ברצינות

אתם עלולים לחשוב שאני צוחקת אבל אני מדברת ברצינות. במעריב הופיע ראיון עם סאבלימינל. תמיד ידעתי שהוא ציוני, גזען, פאשיסט ושוביניסט בצורה קצת מוגזמת, ולא הפליא אותי אוצר המילים הרחב "זין", "זין", "זין", "פאק" ,"נפתח להם תתחת" נדהמתי לראות הערות ממש מכוונות (חלק בעזרתו של המראיין) כנגד המתרוממים משנקין (בפיו), שמאלנים, ערבים, אשכנזים... (וגם הביקורת הלא ממש בונה על להקות וזמרים אחרים ניראתה לי לא במקום אבל זה הכי פחות חשוב) הכי נדהמתי לקרוא את תגובות שכללו דברי חוכמה בסיגנון ציטוטים: נגמר זמנם יפי הנפש האנלפאביתים שלומדים מדעי הכלום באוניברסיטה וחושבים שהם יותר חכמים מכולם הכוונה לאלו עם הסטייל הצפוני , עידן השליטה של האשכנזים נגמר ואצלינו המזרחים אין הפליות בעדות, אבל אם אתם העדה המערבים רוצים להיות יפי נפש אז את תתבעו בחרא של עצמכם. תחשבו עלינו בתור אחים כמו שאנחנו חושבים עליכם ואם לא יש עוד מקום בעזה. שלום לכולם! תראו מה שקורה פה זה ככה: אנשים כאן לא מבינים שאנחנו יהודים וה נתן לנו את הדברים שמותר לעשות ואת הדברים שאסור, אבל אחרי שבאו לכאן האשכנזים המסריחים הם התחילו לחרבן לנו על המדינה! כל מי ששמר כשר ירדו עליו ורצו לרצוח עליו! הביאו עלינו את הכל בתרבות שלהם שזה ממש לא מענין! אני ברוך השם לא אשכנזיה אני פרסית שלמה וגאה! ויש הבדל בין במזרחים לבין האשכנזים! לא משנה איפ התשים את המזרחים הם יכבדו את הדת של המקום! הם לא ילכו נגד לא ינסו להביא את התרבות שלהם! אז לכל האשכנזים שישי להם עד תקווה זהו! הכל נגמר!תפנימו את זה שאחרי ששני שהתותחים האלה באו חבל לכם על הזמן! תעופו מפה או שתתחילו לכבד את הדת! סאמק מה זה?! חופשי על הבר שכל אחד יעשה מה שבא לו?! אני מעריצה ענקית של סאב והצל! אביב גפן סתם מזיין בתחת לך תמות יא ערבי מסריח!!! זהו אנשים סאבלימינל והצל שולטים ואף אחד לא יעצור אותם ביי ביי!! קובי ויואב אתם החיים שלי!!!!!! והדובדבן שבקצפת, סתם משפט של אידיוט: לכל מי שכינה את צמד הציונים הנפלאים האלה פאשיסטים כדאי שילך ללמד אזרחות ואז הוא יבין שהוא קומוניסט ויותר מזה שהוא גם דביל.סאב !תמשיכו במוסיקה הנפלאה ובעבודת הקודש שלכם ----------------------------------- הנקודה שלי היא שאני שמאלנית, אני אשכנזיה, והקשר שלי לדת ביהדות (למרות שאני רק בת 20) ניגמר ב1941 כשנאצים ביתרו את הבן של סבא שלי בפתח הבית, והוא חזר בשאלה. אני גם יודעת שבעבר של המדינה היו הרבה דברים לא יפים שאשכנזים עשו למזרחים, אבל אני לא מרגישה צורך להתנצל על דברים שלא אני וגם לא המשפחה שלי עשינו. יותר מזה, כשאני שומעת ממישהו יותר מידי פעמים שבגלל שאני אשכנזיה אני לא בסדר אני מתחילה לא לסבול אותו, די עצוב בהתחשב בעובדה שמדובר על שנאה על רקע עדתי, מנהג שאני מאוד לא אוהבת. לקרוא כתבה כזו עושה לי לחשוב האם ה"נאצים" הבאים שיקומו על ביתי לא יהיו כל מיני סאבלימינלים מיזרחיים מעיירות פיתוח, שמישהו הכניס להם לראש שאני "וכל המתרוממים משנקין" לקחנו להם את העבודה, הלימודים וההישגים. לצאת ממש נגד סאבלימינל אי אפשר, וגם אין לי ממש כסף כדי לשכור שירותיו של עו"ד כזה או אחר ולהוציא את כעסי הרב על הבמה שנתנו במעריב לדברים שציטטי, וגם למה שלא הספקתי לצטט. אולי אתם יודעים מה כן אפשר לעשות כדי להכנס קצת במעריב על התכנים שפורסמו תחת כתבתו, ועל התכנים של הכתבה עצמה שלדעתי חלקים ממנה היו יכולים להמנע אם הכתב לא היה מוציא בכח מסאבלימינל שאשכנזים זה רע. יש מישהו של זכויות אדם שמטפל בעיניינים כאלו? הייתי כותבת למעריב מכתב אבל כמה זה כבר אפקטיבי, הם יזרקו אתו לפח וימשיכו בעיסוקים הרגילים.. מקווה לקבל רעיונות, לי
 

orlyt

New member
פערים בחברה...

למרות שבאופן יחסי הפערים בין אשכנזים למזרחיים מצטמצמים בשנים האחרונות (זה בסדר, לא לדאוג, פערים אחרים מתחילים לצוץ, בין ישראלים ותיקים, לישראלים חדשים), אי אפשר להתעלם מהעוול שנגרם בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל. התנצלות או לא התנצלות, אחריות אישית או קולקטיבית, זה לא משנה. אני לא חושבת שעצם ההתנצלות יש בה ערך, מה שיש בו ערך היא ההכרה בעוול שנגרם, לא חשוב מי האחראי הישיר לו. את יכולה לא לאהוב את השנאה על רקע עדתי, גם אני לא אוהבת אותו, אבל התעלמות ממנו לא תואיל. דמוניזציה של עיירות הפיתוח, גם היא לא מואילה, להפך, היא רק פוגעת בסיכויים לשינוי המצב. הקולות שעולים, מאנשים כמו סאבלימינל והצל נוראיים בעיניי, אבל להשתיק אותם רק ילהיט את הכעס. זכותם להחזיק באיזו דעה שהם חפצים, כל עוד הם לא פוגעים באנשים אחרים, או מבטאים מסרים שיכולים להתפרש כהסתה (וכאן אולי אפשר להתחיל לבחון את המסרים שלהם בצורה ביקורתית ומדוקדקת יותר, כי ממה שאני שמעתי זה ממש לא כוס התה שלי
). מכתבים למערכת, במיוחד כאלו הנוגעים לכתבות, ודאי כאלו שיוצרות הד ציבורי בגלל הפרובוקציה שבהם (וואו, ממש מגניב, הם יודעים להשתמש בשורש ז.י.ן בהטיות שונות) אינם נזרקים לפח. אם יש לך משהו לומר בתגובה, את בהחלט יכולה לכתוב מכתב שיתפרסם במדור המתאים לכך. האם תהיה לזה השפעה? כנראה שלא משמעותית במיוחד, הערך של זה יהיה בעיקר ערך תיעודי - הצגת שתי עמדות. אני לא יודעת למה את מתכוונת כשאת אומרת "מישהו של זכויות אדם שמטפל בעניינים כאלו", משום שלא היתה כאן הפרה של זכויות אדם באופן מובהק, אלא בדעות שנויות במחלוקת. חופש הביטוי מאפשר גם לדעות כאלה, ולא משנה אם אנחנו אוהבים אותן או לא, לקבל במה (תחת הגבלות שונות).
 

האפי לי

New member
אמנם לא היתה כאן הפרה

אבל, אולי אני טועה, אך אני מאמינה במערכת הדמוקרטית מתוך ברירת מחדל (אנרכיה נורמלית לא תהיה כאן אף פעם ועוד לא שמעתי על פיתרון יותר טוב) והרעיון שלכל אדם יש מקסימום זכויות שניגמרות רק איפה שזכותו של אחר נפגעת הוא בעיני אידאלי. העניין הוא שמהדברים הקטנים האלו קמים אחר כך דברים גדולים. אני תומכת במתן זכויות בסיסיות לכל יצור חי, ומן הסתם אני מתנגדת לאפליה. השיטה של "התקוממות" כנגד אפליה שהיתה יצור מלחמה שלא תגמר לעולם, ולדעתי עבר זמנה. אנחנו לא חיים במדינה ההיא מלפני 30 שנה שלשמוע משהו כמו "פרופסר מזרחי" נשמע נדיר. אני חושבת, ויכול להיות שלא תסכימו איתי, שכשמישהו כותב דברים כמו "תאמינו באלוהים או שאני אזרוק אתכם לעזה" או דברים יותר חמורים שנאמרו לחברתי לא מזמן: "אני אמצא ערבים שירצחו ויאנסו אותך ואז אני אשתין לך על הקבר שמאלנית מסריחה" זה איום לרצח, להתעללות ולהפרת זכויות. נכון שחופש הביטוי חשוב, אבל אם לי היו אומרים משפט כמו האחרון לא הייתי יוצאת מהבית בלי נשק (מהפחד). זה כן חמור, ואני רואה באיומים כוללניים או פרטיים בסיגנון זה הפרה של זכות- ואני חושבת שהגיע הזמן לשנות סידרי דברים ולהבין שגם במילים יכולות להתחבא הפרות בוטות של זכויות.
 

orlyt

New member
כמה דברים שיש להפריד ביניהם..

גם היום מספר הפרופסורים המזרחיים קטן לאין שיעור יחסית לאלו האשכנזים, מספר הפרופסוריות קטן יחסית לפרופסורים, ובאופן יחסי נמצאים עדיין בני עדות המזרח בעמדת פתיחה "נחותה" יותר משל בני עדות אשכנז. אפשר לומר, שמאחר ויש כבר כמה דורות של ילידי הארץ, שלא רואים עצמם לא מזרחיים ולא אשכנזים, אלא פשוט ישראלים, יחד עם הרבה "נישואי תערובת" אולי יש מקום להפסיק לדבר על פער עדתי במובן ה"קלאסי" של המילה, ולחפש משתנה אחר שמאפיין את האוכלוסיה הסובלת מאפליה. אני לא יודעת, ולמען האמת אין לי נתונים מספיקים בעניין זה. לגבי אמרות השפר, שלא נחסכות גם ממני מדי פעם, כן, אפשר להתייחס לזה כאיום לרצח, שהיא עבירה פלילית וניתן להגיש תלונה במשטרה בגינה. אני מסכימה איתך שצריך להקדיש תשומת לב רבה גם למילים ושיש להן, למילים, עצמה רבה. עם זאת נדמה לי שארגוני זכויות אדם, עוסקים בעיקר (אם לא בלבד) בהפרות בוטות של זכויות אדם, ופחות במילה הכתובה או הדבורה, מה שלא אומר שלא צריך לתת את הדעת גם על הללו. מאחר והתעסקות בדברים הללו נתפסת הרבה פעמים כשולית, הרי שקשה לשכנע אנשים לצאת לרחובות ולהבעיר צמיגים בשל כתבה של אמן זה או אחר שמפיק פניני חוכמה. הדרך להתמודד היא במחאה מילולית גם כן. למשל לכתוב תגובה לעיתון.. למשל לדון בכך במסגרות אינטרנטיות (דוגמת זו
), למשל, דברים שנעשו בעבר במחאה על דברי אמן אחר שכבר איננו עמנו, הן הפגנות מול מוקדי בידור שהם מופיעים בהם (מה שדי מסוכן, מעריצים מתנהגים לפעמים בצורה מאוד לא צפויה, כשפוגעים בציפור נפשם).
 

Deathatred

New member
אחד המאפיינים

של סגנון הראפ וההיפ-הופ הוא שטף הקללות הבלתי פוסק שכולל הרבה f*ck, sh*t, p*ssy וכדומה.
 

orlyt

New member
אנחנו לא מתווכחים על ה"עובדות"

כן.. זה הסגנון. מה זה אומר על התרבות? מה זה אומר כאשר אמן מתייחס בטקסטים שלו לנשים כאל אבר מין (ועוד בכינוי די נלוז לדעתי), מדבר על אלימות נגד כל מיני אוכלוסיות.. מה ההשפעה שלו על קהל המעריצים. האם מותר לנו לבקר את האמנות הזו? ודאי.
 

Deathatred

New member
הראפ זו אומנות שמיובאת

מארה"ב. היא נוצרה ע"י השחורים שם והייתה הצורה שלהם להביע מחאה. איכשהו, לדעתי, השירים של בריטני ספירס יותר פוגעים במעמד האישי מאשר הקללות של הראפרים (זה הפוזה, נערי שוליים מרדניים שלא שמים *ין על אף אחד).
 

iceviper

New member
זה אותו סוג של מוזיקה

אבל לא אותו סוג של שפה,או התבטאות. מה המאפיין מספר 1 של קליפים של מוזיקה שחורה? 20 בחורות בביקיני שרוקדות סביב הזמר ומשוות לו תדמית של מלך בעל הרמון. לא מזמן קראתי ראיון עם ספייק לי בו הוא מוחה כנגד הדימוי הנחות שחברות התקליטים מלבישות על הראפרים ובעצם יוצרות מודל של כושי סטנדרטי כדמות לחיקוי: עילג,אלים ועני (תרבותית וכספית). המוזיקה הזו כבר מזמן לא מביעה מחאה (ראה את הפער המדהים בין רמת חייהם של האמנים לבין רמת חייהם של מי שבד"כ שומע את המוזיקה) אלא היא סוג מאוד מסויים של גסות רוח לגיטימית שאפילו לא מבינה שהיא כזו.
 

Deathatred

New member
ה MTV הורס כל חלקה טובה במוסיקה

למזלנו הוא לא הצליח עדיין לכפות את הרדידות והמסחור שלו על המטאל...
 

iceviper

New member
אז"ש

אז זהו שכן. פעם MTV היה תענוג.מטאליקה,גאנס,נירוונה. אמנם לא מטאל רשמי אבל עדיין מוזיקה טובה. פה ושם היה היפ-הופ וראפ אבל לא בכמות שיש היום.
 

Deathatred

New member
פעם

אני בכל מקרה את המטאל שלי לא שומע מ MTV אלא ממקומות אחרים. יש הרבה מטאל מחתרתי וטוב שלא התקרב אפילו לסביבה של MTV וטוב שכך.
 
למעלה