שאלה ברשותכם

avibet

New member
שאלה ברשותכם

נאמר ישוע נצר לשושלת בית דויד איני טועה על פי התנך כך יבוא המשיח אז זו שאלתי: אם הוא נולד בתולה ללא מעורבות איש אלא על ידי אב אז איך ניתן לטעון שהוא צאצא ישיר של בית דויד? על פי מתי א 22 נאמר כישעיה ניבא את ביאתו פרק ז: הנה עלמה יולדת בן וקראת שמו עמנואל נבואת ישעיה התרחשה בהקשר מלך יהודה ביקש סימן מ ה' שתוכניתם לא תצא פועל לגבי פלישת ארם וישראל לארצו זה אירוע היסטורי', ואכן הנבואה קרתה איך ניתן לקשר זאת לישוע האם נבואות מתרחשות פעמיים ? ישעיהו בפירוש אמר עלמה פירוש המילה עלמה היא גברת צעירה ללא הקשר בתולי. כיצד מתי מצטט את ישעיה ומילה עלמה לפתע נגנזה לבתולה?. בהמשך ישעיה מתואר תוליד בן בטרם יבחין בין טוב לרע אם הוא אלוהים היתכן שאלוהים במצב של טרם הבחין בטוב או רע? בנבואה שאותה מצוטט מתי מישעיהו ז:"כי בטרם ידע הנער מאס ברע ובחר בטוב תעזב האדמה אשר אתה קצ מפני שני מלכיה": על איזו שני מלים בתקופת ישוע מדובר פה? מי זה "אתה" המוזכר בפסוק?" כאן שמו עמנואל עמנואל וישוע הם שמות שונים לעניות דעתי. אלא אם כן היא שינתה את שמו? כאשר יוולד המשיח אנו מצפים לאות סימן גלוי . הנבואה התמששה בימי ישעיהו ,שכו על פי מתי עלמה היא בתולה אם בפעם השניה התקימה לידת בתולה מה מיחד אותה מהמקרה הראשון? האם האב לא היה בוחר בסממן ייחודי יותר לאירוע כזה משמעותי ? יותר מדי סתירות שנאמרו עפי מתי מצטט לפי הנביאים איני פה רואה נבואה על ישוע אלא התעלמות מכל ההקשר של הפרק. הרי בודקים דברים ליסודם ולא מעתיקים שורה ומוציאים אותה מהקשרה.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifתשובות...

אחלק לכמה הודעות..והכל לקוח מ: ישוע בתנ"ך זהותו של משיח ישראל מאת מנו קלישר © 2008 כל הזכויות שמורות לקהילת ירושלים בית גאולה, ת”ד 31878, ירושלים 91317 ציטוט מאתר http://www.yeshua.co.il/index.asp 14 לָכֵן יִתֵּן אֲדוֹנָי הוּא לָכֶם אוֹת: הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיוֹלֶדֶת בֵּן, וְקָרָאת שְׁמוֹ "עִמָּנוּ אֵל". לענין גודל האות
: ישעיהו הנביא אמר שהעלמה תהיה הרה ותלד בן אשר ייקרא "עִמָּנוּ אֵל". המילה "עַלְמָה" (פסוק 14) משמעותה אישה צעירה בגיל המתאים לנישואין ושלא קיימה יחסים עם גבר, כלומר – בתולה. אילו היה מדובר באישה נשואה כלשהי, או באשת הנביא ישעיהו (ישנם מפרשים הטוענים כי הכוונה אליה) הרי שלא הייתה כל משמעות למילה "אות". אם כל אדם היה יכול למלא את הבטחת הנביא, אז מדוע שלבו של אחז יתמלא בשלווה לנוכח הצבאות העומדים לכלותו? פירוש יהודי כשר למילה "עַלְמָה"
על מנת להיות בטוחים למה התכוון ישעיהו באמרו "עַלְמָה", הבה נבחן איך השתמשו במילה זו בספר בראשית ואיך פרשו אותה חכמים יהודים במאה השלישית לפני הספירה. בספר בראשית כד מתוארת רבקה במילים הבאות: בראשית כד 16: "וְהַנַּעֲרָה טֹבַת מַרְאֶה מְאֹד, בְּתוּלָה וְאִישׁ לֹא יְדָעָהּ; וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתְּמַלֵּא כַדָּהּ וַתָּעַל." בראשית כד 43: "הִנֵּה אָנֹכִי נִצָּב עַל עֵין הַמָּיִם; וְהָיָה הָעַלְמָה הַיֹּצֵאת לִשְׁאֹב, וְאָמַרְתִּי אֵלֶיהָ: 'הַשְׁקִינִי נָא מְעַט מַיִם מִכַּדֵּךְ'..." רבקה מתוארת במילים ... נערה, בתולה, עלמה. במאה השלישית לפני הספירה תורגם התנ"ך על־ידי חכמים יהודים ליוונית. תרגום זה לשפה השגורה בפי היהודים תושבי מצריים נערך בעיר אלכסנדריה, לפי המסורת – על ידי כשבעים חכמים. כך נוצר "תרגום השבעים" (הספטואגינטה, או LXX), בו מתורגמת המילה "עַלְמָה" – הן בבראשית כד 43 והן בישעיהו ז 14 – ל"בתולה" (פרת'נוס), וזאת על בסיס ההבנה שמדובר ב"אות" שרק אלוהים יכול לחולל.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהמשך תשובות..

איפה השם "ישוע"?
רבים שואלים: אם ישוע הוא אכן המשיח המובטח בתנ"ך, מדוע שמו אינו מוזכר במפורש? שמותיו של אֵל שַׁדַּי מצביעים על תכונותיו, אופיו ומעשיו. לאורך התנ"ך שמותיו של אֵל שַׁדַּי מצוינים בסמוך לפרשיות ולאירועים המתארים את מעשיו. לדוגמה: א. השם "אֵל רֳאִי" ניתן לאֵל שַׁדַּי על־ידי הגר לאחר שהוכיח לה שהוא יודע ורואה הכול על אודותיה (בראשית טז); ב. השם "יהוה שָׁלוֹם" ניתן על־ידי גדעון לאחר שאֵל שַׁדַּי הבטיח לו ניצחון על המדיינים (שופטים ו). ג. התברר לנו בפרקים ב-ג כי אֵל שַׁדַּי הוא זה שהוביל את בני ישראל במדבר. והנה בהושע יג 4 ניתן לו השם "מוֹשִׁיעַ": "וְאָנֹכִי יהוה אֱלֹהֶיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם; וֵאלֹהִים זוּלָתִי לֹא תֵדָע, וּמוֹשִׁיעַ אַיִן בִּלְתִּי." ד. ישנה נבואה משיחית בישעיהו סב 11 שמציגה את המשיח כ"ישע ישראל": "הִנֵּה יהוה הִשְׁמִיעַ אֶל קְצֵה הָאָרֶץ: אִמְרוּ לְבַת־צִיּוֹן: 'הִנֵּה יִשְׁעֵךְ בָּא, הִנֵּה שְׂכָרוֹ אִתּוֹ וּפְעֻלָּתוֹ לְפָנָיו'." זוהי נבואה שמצביעה קדימה אל ביאתו השנייה של ישוע המשיח, כשיגיע על מנת להושיע את שארית עם ישראל. לפי העיקרון הנראה בדוגמאות אלה, וברבות אחרות בתנ"ך, השם "ישוע" ניתן לאֵל שַׁדַּי בסמוך להופעתו כמושיע מכפר חטאים (מתי א 21).
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gif המשך תשובות 2...

עִמָּנוּ אֵל
שם הילד שייוולד לבתולה ייקרא "עִמָּנוּ אֵל". הוא אמנם ייוולד מאישה, אך בו־בזמן הוא יהיה "אלוהים עמנו" (ראה ח 10-9). גודל האות הוא בשילוב הנתונים שהנבואה מספקת: "הָעַלְמָה הָרָה" – לידת בתולין, דבר בלתי אפשרי ללא התערבות אלוהית; שְׁמוֹ "עִמָּנוּ אֵל" – ילוד הבתולה יהיה בהכרח שותף לטבע האלוהי. הוא אכן יהיה אלוהים. "זרע האישה"
– זה לא דבר חדש מלכי יהודה וישראל נדרשו לדעת את הכתוב בתורה. אילו אחז היה עומד בדרישה זו, היה יכול לקשר בין הנבואה בבראשית ג 15 לאות שהובטח לו. הרי עוד בגן־עדן אמר אלוהים לשטן: "אֵיבָה אָשִׁית בֵּינְךָ וּבֵין הָאִשָּׁה וּבֵין זַרְעֲךָ וּבֵין זַרְעָהּ. הוּא יְשׁוּפְךָ רֹאשׁ..." "זרע האישה" עתיד לרוצץ את ראש השטן ולהביא גאולה לכלל האנושות. ---------- התכלית להבטחת האות: האות הובטח כהוכחה ... שאלוהים עומד להציל את יהודה; שכל דברי יהוה מפי ישעיהו אמת הם. מי הוא הילד שהעלמה (הבתולה) תלד, ומתי הוא ייוולד? ראינו כי הוא "אלוהים עמנו", והנה פסוק 15 מכיל מידע נוסף: "חֶמְאָה וּדְבַשׁ יֹאכֵל." – למה הכוונה? – בפסוקים 25-21 אנו למדים שארץ יהודה תסבול מהאויבים הבאים עליה. יושביה יאבדו את שדותיהם ואת אדמתם, וכל שיצליחו להציל יהיה מעט צאן ובקר. חמאה הנה מוצר לוואי של החלב, ואת הדבש מצאו בתקופה ההיא ביער בכוורות דבורים. אף־על־פי שאנו רגילים לשייך חמאה ודבש לימי שפע, עלינו להבין את הנתונים כפי שעשו זאת בני התקופה בה נכתבו הפסוקים. מאכלים אלה דווקא מעידים על תקופת מצוקה ומחסור. חורבן בקנה מידה שכזה בא על הממלכה הצפונית מידי האשורים בשנת 722 לפנה"ס, ועל יהודה מידי הבבלים בשנת 586 לפנה"ס. יוצא מכך שהנביא אומר: "התקופה בה יופיע עִמָּנוּ אֵל תהיה קשה במיוחד." מדובר על תקופה הדומה לימי אחז, קרי – לחץ של אויבים, גלות וכיבוש על־ידי צבאות זרים. ישוע המשיח נולד בעת שעם ישראל נאנח תחת כיבוש רומי. "לְדַעְתּוֹ מָאוֹס בָּרָע וּבָחוֹר בַּטּוֹב." – ישעיהו ממשיך לתאר את הבן המובטח מהעלמה – את עִמָּנוּ אֵל: הוא ימאס ברע ויבחר בטוב. הנביא אינו מציין מתי עִמָּנוּ אֵל יתחיל למאוס ברע ולבחור בטוב. זוהי תכונה תמידית. מסקנה זו גם מתבקשת מתוקף לידתו המחייבת יד אלוהים. מכאן שהוא גם שותף לטבע האלוהי המושלם. אם לא כן, אזי אין כל דבר מיוחד בלידתו של עִמָּנוּ אֵל ואין כל ערך ל"אות". לידתו המיוחדת מדגישה את אלוהותו. עִמָּנוּ אֵל יבוא לעולם כתינוק. בכל יום שיגדל הוא ישכיל בתחומי החיים השונים. למרות תהליך הלמידה הזה, הטבעי לכל אדם, הוא יעשה כל דבר בשלמות וללא טעות (בשורת לוקס ב 40). ספרי הבשורה טוענים: "זאת ההתגשמות!" בבשורת מתי פרק א פסוקים 23-18 מתוארים המאורעות שקדמו להולדת ישוע מהבתולה מרים שהרתה דרך רוח הקודש. הכתוב מציין במפורש שלידה זו הייתה התגשמות דברי הנביא ישעיהו בפרק ז 14: א. הריון של בתולה הנו אות שרק אלוהים מסוגל לחולל. ב. ישוע הוא אלוהים אשר לבש בשר וירד ארצה, ולכן השם "עִמָּנוּ אֵל" מתאר אותו במדויק. ג. ישוע הוא זה ש"יוֹשִׁיעַ אֶת עַמּוֹ מֵחַטֹּאתֵיהֶם" (מתי א 21). ד. ישוע הוא נצר לבית דוד המלך, וההבטחה של אות עִמָּנוּ אֵל הרי ניתנה לבית דוד (ראה בשורת מתי א 16-1; בשורת לוקס ג 38-23). אילן יוחסין – זו לא רק רשימת שמות אף־על־פי שמרים לא הרתה ליוסף אלא דרך רוח הקודש, שייכותו של ישוע המשיח לבית דוד מתבטאת במוצאם הן של מרים והן של יוסף. על־פי רשימות היוחסין בבשורת מתי א 16-1 ובבשורת לוקס ג 38-23, שניהם באו משבט יהודה ומבית דוד שהמלוכה הובטחה לו על־ידי אלוהים. נבואתו של ישעיהו התגשמה מילולית בהולדת ישוע המשיח ממרים הבתולה. ישוע הוא "אלוהים עמנו".
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifולקינוח..לעניין התגשמויות כפולות...

על התגשמויות כפולות ישנם הטוענים שהנבואה המבטיחה את "עִמָּנוּ אֵל" לא התגשמה רק בהולדת הבתולין של ישוע המשיח, אלא ייתכן שהתגשמה גם בזמנו של הנביא ישעיהו וגם במועד מאוחר יותר. הטוענים כך מאמינים ב"התגשמות כפולה" של נבואות מסוימות. זוהי דעה מוטעית מיסודה. נוכחנו לדעת שהנבואה על עִמָּנוּ אֵל מתייחסת ללידת הבתולין של המשיח, וכזה יש רק אחד. אם הייתה קיימת "התגשמות כפולה", איזו מניעה הייתה להתגשמות משולשת, מרובעת, וכן הלאה? לו אלוהים היה פועל בשיטה זו, הרי הוא היה שולל מאתנו כל דרך לעקוב אחרי התגשמות הבטחותיו. נבואות התנ"ך היו מאבדות כל משמעות.
 

lion 7

New member
אם יהיה לי זמן אוסיף

על ציטוטים גם כן מספרים קאנונים ב שנדחו על ידי מרטין לותר והיהדות כמו חומת סירך ומכביים א וב,, נוסף לכך אני מניח שנבואה כפולה שמתגשמת אך ורק מפי ישוע.
 

lion 7

New member
תשאל את אושרת אם בכנסיתה

יש את הספר הקדוש לקתולים בעברית. לי יש בערבית. יש ברשת באנגלית. שאלה דומה נשאלה בעבר בפ. תיאולוגיה , נא לעשות חיפוש שם , נדמה לי שיש בעברית בהוצאת כהנא (משהו כזה). או פשוט תשאל שם . בהצלחה
 

1ysrat

New member
אין חומר בעברית

כולם יודעים עוד שפה אז קראים בשפה אחרת
 

lion 7

New member
בספר הקדוש בשני חלקיו

לפחות שקוראים בו בכנסיה האורטודוקסית ישבו את הספרים הקנונים ב , בספרים אלה גם כן יש מצוטטים בברית החדשה ,. אכן אפשר לחפש באנגלית ויש את הגוגל תרגום לעברית..
 
גוגל ?!

ממש אחלה תרגום !!! ועוד לעברית !!!! חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח לא מצא מה להגיד ליאון ?
 

avibet

New member
fאכן...

"התגשמות כפולה". זו תאוריה שהובאה לעולם ע"י תיאולוגים נוצריים, לכן איך יתכן שהנבואה תתגשם פעמיים, או יותר, אני אישית לא מכיר אף נבואה שקרתה מספר פעמים, נבואת ישעיה, התגשמה, בפרק המדובר, לכן היא איננה מתיחסת למה שקרה באותו פרק, ניתן להתעלם מזה, וזה נוח ממש לטעון, שהוא התכוון לישוע, ומה שקשור לפרק, איננו רלוונטי כלל?, הענין לא מתיישב לי כ"כ טוב. ולגבי השם, "משמעות". הידעת כמה שמות אלוהיסטים היו בתנך?, אינני מוצא טיב קשר בין עמנואל לישועה. שום דבר מהתשובות הנל איננו מתיישב היטב.
 

avibet

New member
בנוסף.

עלמה היא אישה צעירה נשואה או לא, בתולה או לא. עלמה - אישה צעירה עלם - נערה עלומים - נעורים. איפה אתם רואים פה בתולים? תפתחי ברשותך את המילון אבן שושן, עברי, (הרי השפה עברית, השורש עברי הניתוח עברי), ותראי לי בדיוק, היכן כתוב שעלמה זו בתולה. זה יש מאין נברא, מעולם עלמה, לא הייתה "בתולה", עלמה היא אישה צעירה. זה כמו לומר שנערה היא בתולה?. או שילדה היא בתולה?. מי אמר...יכולה להיות "נערה", שאכן קיימה יחסים, אבל היא עדין נערה, היא לא בתולה נכון? יחי ההבדל המילולי "הקטן", שהוא עמוד התווך, של לידת בתולים, שעליו נשענת, כל עיקרון האמונה ועמוד התווך.
 

avibet

New member
ו...

סלחו לי על החלוקה פשוט עולים לי דברים כל הזמן: שהמקרא רצה להשתמש במונח "בתולים" הוא ידע להשתמש זאת טוב מאוד. הוא, כתב את המילה "בתולה", "בתולים", ואם תתעקשו אכן אביא לך פסוקים מדויקים, של שימוש במילה "בתולים". שהוא רצה להמחיש, ביטוי של גיל, המילה "עלמה", "עלם", "נער", כלומר להמחיש צעירות, נעורים, הוא היה משתמש בשורש זה. שוב...אינני רואה כל קשר בין "עלמה", למונח המדויק בתולה. זה כמו לומר בהקצנה, שאני מחזיק ביד טלפון, ואתה תגיד לי שזה שעון, לא זה טלפון, ולא שום דבר אחר.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהצגת את הסטירות בעיניך

והצגתי את ההסבר לפי ראייתנו.. מיותר לציין שלצד ביסוס הגיוני כתוב שכתבתי לעיל אני וכולנו מסתמכים בעיקר על בסיס האמונה והדרכת רוח הקודש.. אתה יכול לבחור במה להאמין..אנו לא נכריח
כמו שמצד שני לא נוכל לקבל את ראייתך.. סך הכל..אתה שואל אנו עונים..אתה יכול כן לקבל או להמשיך באמונה שבה הגעת לפה.. כל טוב
 
למעלה