בשלב הזה
ברור לנו שהשגרירות לא מיישמת את נוהלי ההגירה הכלליים של CIC באופן יבש.לפי הכללים בקשה נחשבת כבקשה רק כשהתקבלו הטפסים הראשוניים במסלול המפושט,תשלום האגרה,ותוצאות המבחן באנגלית.באותה נקודה בזמן שבה הוחלט שהבקשה נחשבת כבקשה ,תוצאות המבחן לא יכולות להיות ישנות משנה.מאותו רגע ואילך תקפות תוצאות המבחן נעולות בתהליך עד תומו. להבנתי,אדם שיתייצב בשגרירות עם העמוד הרלוונטי מהנוהל OP6 ביד אחת,ותוצאות המבחן ביד השניה, יצליח למסור את תוצאת המבחן בכל מועד לאחר פתיחת התיק,מכוון שהתוצאה נדרשת כדי שהבקשה תחשב כבקשה וכדי לנעול את התקפות של תוצאת המבחן. או לחילופין,וזו המדיניות של השגרירות בתל אביב בפועל כמו שהמושבניק ציין,כל תוצאת מבחן,לא ישנה משנה בזמן פתיחת התיק, תקפה עד סוף התהליך.אבל זו מדיניות שלא מגובה באופן ברור על ידי הנהלים. העניין הבעייתי הוא,שאם מחזיקים בבית את התוצאה ומצרפים אותה רק לחבילת המסמכים המלאה,מבחינה רשמית של הנהלים,הבקשה הופכת לבקשה רק בשלב ההגשה המלאה,ואם התוצאה ישנה משנה באותה נקודה,למעשה אפשר לפסול את תוצאת המבחן. אני מניח שהנקודה החשובה ביותר היא לדרוש באופן אישי תשובות ברורות מהשגרירות ולוודא שהשגרירות פועלת באופן עקבי.לא לקחת שום דבר כמובן מאליו.בצד השני של הבקשה יכול להיות קצין הגירה שלא יכיר במה שאמרו לכם כשפתחתם את התיק,ואם הוא קיבל את חבילת המסמכים המלאה עם תוצאה מ2007 ועכשיו כבר 2009 הוא עלול לבקש מבחן חוזר.תהיו בטוחים שלאורך השנים היו מספיק פעמים שמישהו מאוטווה היה צריך לנער את הPROGRAM MANAGER של מחלקת ההגירה בכל מיני נציגויות קנדיות כי היישום של נהלי CIC היה לא עקבי או לא מדויק.