שאלה- האם אפשר להוציא רישיון נהיגה בחו"ל בלי רישיון ישראלי

שאלה- האם אפשר להוציא רישיון נהיגה בחו"ל בלי רישיון ישראלי

ובלי אזרחות מקומית? פשוט לעבור את הפרוצדורה הזו של שיעורים\טסט שם? בטח יותר זול ופשוט מבארץ.
 

dana dvir

New member
נראה לי שכן

לגבי הוצאת הרשיון
אבל אם תרצה לחזור לגור בישראל ולנהוג בישראל תצטרך להוציא רשיון ישראלי
נדמה לי שמותר לנהוג בישראל עם רשיון זר חצי שנה או שנה, חפש תשובות באתר משרד הרישוי
 

republik

New member
אני מניח שזה תלוי

אני יכול לומר שלפחות בבריטניה, לפני שאתה יכול להתחיל ללמוד אתה צריך להציג מסמכים שמראים שיש לך ויזה שמאפשרת לך להישאר בבריטניה מעל חצי שנה, ובנוסף אתה צריך מספר ביטוח לאומי בריטי.
 

dana dvir

New member
אז זה חדש

כשאני הוצאתי רשיון (מזמן....) אף אחד לא ביקש ממני להנפיק שום דבר (למרות שהיה לי אישור כמובן)

פשוט לקחתי כמה שיעורים , לטסט אתה ממילא ניגש לבד אפילו באוטו שלך אם אתה רוצה
וזהו
לא ביקשו כלום לא שאלו כלום

אולי סתם במקרה
 

dana dvir

New member
בעצם

יכול להיות שביקשו תעודה מזהה כשבאתי לעשות תאוריה ואני לא זוכרת

נדמה לי שלא, אבל ההגיון היה אומר שכן כי צריך להוכיח גיל וכו׳ אז אולי אני לא זוכרת טוב...
 

republik

New member
אני לא יודע איך זה היה פעם

אבל היום, כדי שתוכל לקחת שיעורים (או לחילופין לנהוג עם מלווה, כי הרי לא חייבים לקחת שיעורים) אתה צריך רשיון זמני (provisional driving license), שכדי להוציא אותו צריך מספר ביטוח לאומי ומספר דרכון בריטי. אם אין לך דרכון בריטי, צריך לספק תיעוד לכך שיש לך ויזה להישאר בבריטניה לפחות בחצי שנה הקרובה.
 

Cמן רשום

New member
אם נכנסת בויזה של תייר, אז התשובה היא לא

המרה לרישיון ישראלי תצטרך לבדוק באתר של משרד התחבורה (בארץ). קרוב לודאי שנדרש וותק מינימלי, שמעתי מצרפתי שעלה שנדרש ותק של שנתיים לפני שאפשר להמיר לרישיון ישראלי. אבל זה טעון בדיקה וזה לא מסובך. אתה גם לא יכול לנהוג בארץ ברישיון זר או בינ"ל. אזרח ישראלי חייב לנהוג ברישיון ישראלי.
 

pichinan

New member
לגבי נהיגה בארץ

עקרונית לא נכון. רישיון נהיגה אינו דרכון ומקובל שהרישיון של אדם חייב להיות צמוד למקום מגוריו (שכן שם הוא חי, שם הוא נוהג, ושם נעשה הרישום הבריאותי, הפלילי והתעבורתי שלו). היוצא מן הכלל זו התקופה שאדם עובר לגור במדינה אחרת, בה יש לו בן חצי שנה לשנה (תלוי במדינה) להוציא רישיון מקומי או להמיר במידה והאפשרות קיימת. ברגע שאתה תושב אותה מדינה, אתה כבר לא תושב מדינת המקור, בה אתה מבקר כתייר ולכן אתה יכול, ואף תאורטית מחויב, לנהוג ברישיון שבידך (הזר). זו הסיבה שמדינות או איזורים שונים משאירות בידן את רישיון המקור בעת ההמרה לרישיון מקומי.

That said, כידוע ישראל היא מדינה מיוחדת. עד 2010 החוק הישראלי תאם פחות או יותר את המקובל בעולם: שהיה של עד שלושה חודשים בארץ (מקבילה לשהיית תייר) אינה מחייבת נהיגה עם רישיון ישראלי בר תוקף. רק שהשוטרים המשכילים כמובן שלא הבינו זאת, ובתי המשפט התמודדו עם תביעות ששופטים נאלצו לדחות. שורה תחתונה: ישראלי שהגיע לתקופה של פחות משלושה חודשים במצטבר יכול (ותאורטית אף אמור) לנהוג עם הרישיון הזר (עולה חדש/תושב חוזר למשך תקופה של שנה).

ראה משרד התחבורה הישראלי כי "לא טוב" (גם למלא אחר החוק המקובל וגם לא לטרטר ישראלים? לא הגיוני), והכניס תקנה זדונית: הרישיון הזר תקף כל עוד האזרח הישראלי שהה מחוץ לישראל ברצף יותר משנה לפני הכניסה האחרונה. במילים אחרות, מגיע ישראלי לביקור קצר בחגים ורוצה להגיע גם לפסח, או אפילו ליומיים כנס בחופשת אוגוסט - אינו יכול לנהוג עם הרישיון הזר בביקור השני כי לא חלפה שנה מאז הראשון (למרות שבסה"כ שהה ימים ספורים בישראל). תקנה די שערוריתית שמטרתה אגב אינה ברורה.

לכן ישראלים רבים אינם מוותרים על הרישיון הישראלי למרות שאינם תושבי ישראל. במידה והמירו את רישיונם והוא נלקח מהם, עם ההגעה לארץ מוציאים כפל רישיון (בתשלום כמובן), כשבהצהרה עצמה הם מסמנים גניבה, אובדן או השחתה כי... אין אופציה של "המרת רישיון". זאת אומרת שממשלת ישראל מאלצת אזרחים לשקר. אבל מה קורה למי שמעולם לא היה בעל רישיון ישראלי? (המרה היא הליך ארוך ויקר ומיועד במקור למי שעובר לגור בארץ). היה פסק דין בו השופט רשם שלא ברור לו האם התקנה הוצאה ע"מ למנוע מישראלים זכויות תייר למרות היותם תיירים, או להראות למדינות העולם שמדינת ישראל מתייחסת בבוז לרישיונות שלהן.

שורה תחתונה: בישראל כן ניתן לנהוג ברישיון זר (בינתיים!) כל עוד מדובר בביקור אחד בלבד לשנה, קצר ככל שיהיה. ארץ זבת חלב ודבש.
 

Cמן רשום

New member
זה חל רק על מי שמרכז חייו לא בישראל

השואל כן מתעתד לגור בישראל, רק לעקוף את הרישוי הישראלי. חוץ מזה שיש בעייה של ביטוח.
 
למעלה