שאלה: האם אתם חושבים

שאלה: האם אתם חושבים

שנושא האומנה הועלה למודעות הציבור בצורה מספקת? אם לא, אז האם יש לכם רעיונות כיצד לעורר יותר את הנושא? מה כדאי לעשות?
 

דנה_כהן

New member
האומנה המודעות בציבור

לטעמי נשא האומנה לא "שווק" לציבור בצורה הנכונה והמשכנעת, יכול להיות שחתך אוכלוסיה שיש לו את הפוטנציל המתאים לשמש כמשפחה אומנות, כלל לא מודע לנושא, לא יודע על האפשרות לשמש כמשפחה אומנת. אי לכך הרבה ילדים יוצאים לפנימיה וזה חבל. איך שאני רואה את הדברים משפחה אומנת "קרובה" בהרבה יותר למודל של המשפחה הביולוגית, לילד הזקוק, יכולה המשפחה לשמש כמשפחה חמה אוהבת ולגדלו לתפארת.( ולפעמיים להיות לעזר גם למשפחה הביולוגית, שתקבל אותה באהבה). כל זה צריך להעשות בשיתוף פעולה הדוק עם לשכות הרווחה (בשלב הראשון), כלומר שהם יהיו החוט המקשר. לטעמי חבל זה לא כך.
 
תודה על התשובה והשאלה הנשאלת היא

הכיצד "לשווק" אותו ולהעלות את המודעות בציבור המסויים הזה? איזה פעולות ניתן לעשות כדי שנושא האומנה וילדים בסיכון יעלה על סדר היום הציבורי. מעבר לכך לדעתי המערכת מסורבלת מאוד ולכן יש קושי בשיווק נכון. אני מסכימה איתך שכל העמותות צריכות לפעול יחדיו גם אם הארץ מחולקת על פי איזורים גיאוגרפיים. ולדעתי גם צריך לעשות רפורמות בנושא האומנה.
 

דנה_כהן

New member
משפחות אומנה שיווק

עדיין לא פורסמו נתונים ברורים מה טוב לילדים בסיכון משפחות אומנה או פנימיות, לטעמי משפחות אומנה עונות יותר על הציפיות אפילו ממבטו של הילד, כי הם הקרובות ביותר למודל "המשפחה הביולוגית". כדי שמשפחה אומנה תהיה יותר "אטרקטיבית", חייבים להזרים לפרויקט זה הרבה יותר תקציבים וכמובן לצ'פר יותר את משפחות האומנה ולתת להם יותר גיבוי. כדי "לשווק" את נושא האומנה, צריכים הגורמים האחראים, דבר ראשון להבין את חשיבות נושא משפחות האומנה ולא למצוא פתרונות יותר "זולים" (זול בעתיד יכול להעלות ביוקר). אני מסכימה איתך שהמערכת מסורבלת, בשנים האחרונות (כ-11 שנים), נפתחו ברחבי הארץ מרכזי חרום לילדים בחרום וזה בנוסף למשפחות הקלט, שלהם יש אופי קצת שונה והיום פורסם שיש חוסר במשפחות קלט בדרום. עדיין לא פורסמו שום נתונים על כדאיות מרכזי החרום, השאלה העולה בנידון, האם יש מעקב של רשויות הרווחה לגבי הילדים שהוצאו מביתם ושובצו בפנימיה או במשפחות אומנה, האם אותם ילדים עדיין נמצאים במסגרת שאליה נשלחו ומה קורה איתם נכון להיום ולהסיק את המסקנות.
 
לדעתי הוא לא עלה מספיק

ואני חושבת שכדאי לעשות כתבות על אומנה וכל מיני דברים כאלה שאנשים ידעו שלא כל המשפחות מושלמות ואולי יוכלו לתרום גם. חגית החלפתי מספר. אני מתגעגעת...
 

דנה_כהן

New member
העלאת המודעות של משפחות אומנה

לא רק שהציבור לא מודע מספיק לנושא האומנה לטעמי, משפחות אומנה יכולות להוות פיתרון טוב מאוד לילדים בסיכון וכל החברה תרוויח מזה. אבל שוב צריך לאתגר משפחות שיהיה להם כדאי לשמש כמשפחה אומנת. כדי להביא את הנושא לתקשורת צריך אולי באמת לעורר אותם. מה הכוונה שלך במשפט "וכל מיני דברים כאלה שאנשים ידעו שלא כל המשפחות מושלמות"
 
אני הבנתי מדברי פומיקית

שאולי לומר שלא צריך משפחות מושלמות שישמשו כמשפחה אומנת ולהעלות למודעות את זה שיש משפחות שהתפרקו וילדיהם צריכים עזרה. אלו שני הפירושים שעלו על דעתי. אני חשבתי שצריך לעורר את מודעות הציבור אם על ידי חלוקת פליירים שבו יזמינו לכנסים משפחות. להפיק עלונים, להפיק ימי עיון, וכן להוציא את הנושא לתקשורת ואף לגייס אומנים בשביל הנושא. מעבר לכך אני חושבת שתוכנית יום טוב יש לה פוטנציאל אך בעיני איך שהיא מתנהלת היום היא מבישה ולדעתי אין היא צריכה להיות תוכנית בידור אלא באמת לדבר אל לב הציבור. יש לי עוד רעיונות אך אני צריכה לצאת. אז שיהיה לבינתיים יום טוב חגית
 

דנה_כהן

New member
ילדי האומנה

יש הרבה הגיון בדבריך, כדי להעלות את נושא משפחות האומנה, אסור שגוף כלכלי (למטרת רווח) יוביל את הנושא. לטעמי צריך לתת את האחריות לניהול פרויקט מסוג זה לעובדות סוציאליות שפרשו מעבודתם (בשכר סימלי) או אפילו תתפלאו לקרוא שאפשר "להלביש" עליהם את ארגון ואחריות פרויקט כזה בהתנדבות, שיעשה תחת פיקוח מתמיד עם לשכות הרווחה והגופים הנוספים הקשורים. חלק מהקיבוצים יכולים להיות גם אופציה טובה לקליטת ילדים בסיכון בנוסף על משפחות אומנה. העוני, המצוקה וילדים בסיכון חייבים לקבל פתרון ותשובות הכי טובות מצד המדינה.מספר גדול של ילדים שנמצאים בקטגוריה הזאת עדיין לא קיבלו תשובה והם חיים בעוני משווע. גיוס אומנים לנושא יכול לבוא בחשבון גם. צריך וחייבים לתת את הדעת בצורה רצינית יותר והציבור חייב להתעורר ולעזור.
 

אורי ז

New member
לקח לי זמן להתעורר אבל

בעינין מעורבות הרווחה במצב ילדי האומנה, יש מעקב קבוע אחרי ילדי האומנה דרך העמותות נמחות האומנה חייבות לבקר כל ילד לפחות פעם בחודש ומדווחות גם לרווחה בנוסף אחת לשנה יש ישיבה בה מחליטים על העתיד האומנה, כלומר האם המשפחה הביולוגית במצב לקבל את הילד חזרה או לא, כמובן שזה סיוט לילד ולמשפחה האומנת אבל חייב להיות. לגבי הפרסום בחצי שנה האחרונה יש פרסומים בטלוויזיה ושיחות עם מנהלי העמותות בהחלט לא מספיק אבל יש.
 
למעלה