לגבי השאלה בנוגע לאבולוציה
בגדול ניתן לומר, שהאבולוציה מונעת ע"י שינויים סביבתיים, אשר מפעילים מנגנונים של תהליכי ברירה. כך שבדרך כלל תמיד שורדים אלו המתאימים עצמם מהר יותר לסביבבתם. וכמו שאמרת - האתאיסטים (ואני בתוכם) יקראו למנגנון העל הזה "טבע ויקום" (למרות שאיני שולל באופן אישי התערבות חוצנית), ואילו הדתים הקלאסיים יראו בזאת התערבות אלוהית. ברמה המולקולארית, המנגנונים עצמם מונעים ע"י מוטציות, ואלו גורמים לשינויים גנטיים. מוטציות בבסיסן הן אקראיות, אך עשויות להיגרם גם במכוון - כגון בעקבות חשיפה לחומרים שונים, קרינה, או אפילו התערבות חוצנית (ועכשיו יהיו כמה ביולוגים שירצו לחנוק אותי). אין כל קשר בין התערבות תבונית (שהייתה או לא הייתה), לבין עצם קיומה של החוליה החסרה (שעדיין לא נמצאה). החוקרים בטוחים שהיא חייבת להיות, אך אי מציאתה לא מצביע שהייתה התערבות חיצונית, למרות שלא ניתן לשלול את הרעיון. בטבע ניתן למצוא סדר בתוך הכאוס. ל"סדר" זה אנו קוראים "חוקי הטבע". כך ניבאו את מציאתם של חלקיקים תת-אטומיים (כגון חלקיק האומגה מינוס בשנות השישים), וכך ניבאו את עובדת קיום החוליה החסרה. בטבע בגדול, הכל נבנה בהדרגה (למרות שגם באבולוציה ישנן קפיצות קדימה או נסיגות). במאקרו ישנם חוקים ברורים (פיסיקה קלאסית - ניוטונית), ההולכים והופכים אקראיים במיקרו (פיסיקה קוואנטיות וכ"ד). העובדה שלא פיענחנו חוקים אלו במלואם ולא הצלחנו עדיין לבנות את התיאוריה המאוחדת, לא מצריכה קיומו של בורא עליון. ולסיכום - פילוסופיה היא עניין נחמד על הנייר, אבל לטבע חוקים משלו, והוא לא הגיע עם ספרון הדרכה. עלינו לחשוף זאת לבד.