ראשית, אני מציע לשואלים, לעיין קצת במאמרים
ובשאלות הנפוצות, ממש כאן למעלה כדי להכיר מושגים בסיסיים בתחום ההגירה לקנדה, כדי לאפשר לפורום להימנע משיעמום שהוא תוצאה של דיון חוזר ונשנה באותם עניינים. שנית, HRSDC הוא משרד משאבי אנוש הקנדי, משהוא מקביל למשרד העבודה בארץ. כשמעסיק קנדי מעוניין לייבא עובד זר, הוא לא יכול לפנות למחלקת ההגירה ולבקש ויזת עבודה, בלי המלצה- חוות דעת LMO של HRSDC . ל HRSDC, יש סטטיסטיקות על מישרות שקשה לאייש, ועל מקצועות במחסור באיזורים שונים, והם יתנו חוות דעת חיובית, רק אם אין אבטלה במקצוע הזה, כי אין טעם להביא עובד זר, לעסוק במשהוא שבו יש תושבים מובטלים. במצבים מסויימים נדרש אפילו המעסיק המבקש את חוות הדעת להוכיח שפרסם מודעת דרושים ולא הצליח למצוא מועמדים מתאימים. גם כשמעסיק קנדי מבקש לסייע למישהוא להגר, גם ללא בקשה להביאו כעובד זר הוא צריך לבקש חוות דעת דומה הקרוייה AEO. יותר קל לקבל AEO למגוון רחב של מקצועות, אבל גם שם יש אפשרות לקבלת חוות דעת שלילית. לגבי עוסקים בתחום תוכנה ומחשבים קנדה החליטה, לפטור את המעסיקים מהצורך לבקש חוות דעת כי המחסור הוא גדול. כל מי שסיים דיפלומה בתחומי תוכנה ותחומים משיקים יכול לעבור לקנדה על בסיס הצעת עבודה תוך כמה דקות של שיחה עם פקיד הגירה משועמם בכל נקודת כניסה לקנדה.