שאלה הכי פשוטה בעולם

שאלה הכי פשוטה בעולם

איך זה שדו ראשון במפתח פה ובמפתח סול נמצא במקומות שונים? זה אותו דו! האם השורות הם רק בשביל למקם את התווים בצורה יפה ובעצם אין להם שום משמעות אחרת? זאת אומרת שאפשר לומר ששני הדואים באותו מקום והשורות הם רק עזר לציור התווים?
 
מפתח דו ומפתח סול לא "חיים" בנפרד

הם ממשיכים אחד את השני. צייר את מפתח סול מעל מפתח פה, ואז הדו יוצא באמצע ביניהם.
 

dombi7

New member
התפתחות המפתחות

במהלך מאות שנים זה דבר מאוד מעניין, הרבה מפתחות היו בהתחלה. מיליונים. נגיד שבסופו של עניין, מפתח סול שהתחבב מאוד על המוזיקאים בתור מפתח שמאפשר לעלות גבוה בלי יותר מדי קווי עזר, בעיקר בשביל הזמרות, ומפתח פה שהיה כנראה החביב ביותר לזמרי הבאס. (לפני זה היו אלפי מפתחות של פה ודו לכל רמה של קול כמו סופרן אלט טנור וכו'...) מה שתמיד הניע להשתמש במפתח זה או אחר, הייתה האפשרות לרדת או לעלות בתווים כמה שניתן בשביל הקול שצריך אותו, בלי יותר מדי קווי עזר. לכן מפתח פה, שמי שמשתמש בה (באסים במקהלה) צריכים לרדת מאוד נמוך ולא צריכים לעלות יותר מעד לדו או רה שמעל החמשה, יעדיפו את המפתח הזה כי אפשר איתו לרדת מאוד למטה בלי להצטרך לקווי עזר מרובים. כנ"ל גם עם מפתח סול בשביל סופרניות, שלא עולות במקהלה בדרך כלל עד לסול או בחיים האמיתיים עד לפה רביעי. וזה גם... מתי כבר זה יקרה. (במלכת הלילה, יופי...) זה לא קטע של יופי. זה קטע של נוחות והתפתחות, וקבלת המפתחות הללו עם הזמן. זה שלא קוראים אותן אותו דבר זה שולי ביותר. לומדים לקרוא אותן.
 
רק רציתי לומר לכם שאתם אחלה פורום!

גם בזכות התגובות המנומקות כאן וגם בזכות תגובה נוספת במסרים, אז יש כבוד! דבר שני- הכי שהתחלתי ללמוד עליו הוא פסנתר, שמן הסתם יש בו 7 וחצי אוקטבות והמורה שלי הסבירה לי שמפתח סול זה מהאמצע אל הצלילים הגבוהים, ומפתח פה זה מהאמצע אל הצלילים הנמוכים.. אז אני מבין שהמפתחות הנוספים הם פשוט כדי ליצור הקלה על קריאת התווים.. (למרות שזה לא קל לזכור ולעבור בקריאה בקלות בין תווים כמו דו ו-לה לדוגמא (ולהשאר בקצב בלי לעצור לחשוב
).. כנראה דורש המון תרגול או שיטות מסויימות לזכור, נכון? יש לכם איזה שיטה?
 

Molchansky

New member
היי../images/Emo13.gif

זה באמת עניין של זמן ותירגול כמו ללמוד לקרוא שפה פשוט להאט את הקצב של הנגינה, ואח"כ להגביר אותה לאט לאט כשזה כבר זורם באמת חשוב להתרגל לנגן תוך כדי קריאה, ולעקוב בצורה טובה אחרי התווים כשמנגנים אז אסור להאיץ בזה, וכמו שכתבתי להתחיל לאט, ולהעלות את המהירות. מה שעוד יכול לעזור, זה לקחת את התווים, לא ליד הפסנתר, ופשוט לקרוא בקול את התווים, לא חובה לפי הקצב, אלא פשוט לעבור תו תו ולקרוא בקול אח"כ אפשר להעלות את המהירות. וגם עוד משהו שיוכל לעזור, לכתוב בצד באותיות סדר מסויים, לא חשוב איזה, למשל דו-פה-סול-מי-לה-סי-רה-מי ואז לשבת עם תווים ולכתוב את זה במיקום המתאים. אפשר גם לנסות לעבוד עם סטופר ולנסות מדי פעם לשבור שיא של כתיבה מהתווים שנכתבו במילים על סתם דף אל מחברת התווים בצורה של תיווי. בהצלחה
 
למעלה