שאלה הנדסית לגבי מניעת נזקים לכבישים בשיטפונות
אני ירושלמי, נסעתי היום בכבישים בעיר ואני רואה בכל מקום בורות וסחף בכביש כתוצאה מנזקי הסופה והשיטפונות הרבים בעיר בימים האחרונים.
בנוסף - כולנו ראינו בשידורים מהשטח של אסון נחל צפית הנורא, שהכבישים 25 ו-90 באזור ים המלח והערבה נסגרו לאורך הרבה זמן בגלל הצפות ושיטפונות.
ראיתי תמונות של הנזקים הגדולים של השיטפונות האחרונים במזרח ובדרום הארץ. אילת נעשתה נצורה במהלך השיטפונות, הכבישים 25,40,90 בדרום ניזוקו קשות: או שהם נתמלאו בסחף, או שבמקרה היותר גרוע - חלקים מהם קרסו או שנוצרו בהם בורות.
האם יש פתרון הנדסי למניעת הנזקים הללו לכביש ומניעת חסימתם בזמן שיטפונות בנחלי המזרח והדרום, או שלנצח בכל פעם אחרי שיטפונות שם - הכבישים ייסגרו, אילת תהיה נצורה, ויהיו נזקים לכבישים הללו שנתיבי ישראל תהיה חייבת לתקן במהרה - דבר שיחזיק מעמד רק עד השיטפון הבא? אשמח גם התייחסות לגבי ירושלים - כלומר לכבישים בינעירוניים וכבישים עירוניים. אשמח אם גם תענו האם יש פתרון הנדסי לתופעת הבולענים בים המלח. כביש 90 ניזוק פעם אחר פעם, וזה ממש לא עסק. האם יש פתרון הנדסי שימנע פגיעה בכביש 90 כפי שראינו ליד עין גדי לפני כמה שנים וכן בהיפערות של בולען נוסף השבוע? אני מזכיר שכביש 90 בכל מקרה מועד לפורענות גם בגלל שהוא יושב על השבר הסורי-אפריקאי ומועד להינזק ברעידות אדמה. לא כדאי לבנות את היסודות שלו באופן מסיבי יותר, אולי עם שכבה רחבה ועמוקה של בטון מזויין?
אנחנו לא נפאל או הודו. אנחנו מדינה מערבית. איך יכול להיות שבכל פעם כשיש קצת שיטפונות כאלו (כלומר בכל חורף) - כל הכבישים מקו באר שבע דרומה ובים המלח נסגרים וניזוקים, לעיתים גם עם קריסת גשרים כפי שהיה בכבישים 90,258,211 בשנים האחרונות?
האם באירופה ובארצות הברית גם מתרחשים דברים כאלה?
אני ירושלמי, נסעתי היום בכבישים בעיר ואני רואה בכל מקום בורות וסחף בכביש כתוצאה מנזקי הסופה והשיטפונות הרבים בעיר בימים האחרונים.
בנוסף - כולנו ראינו בשידורים מהשטח של אסון נחל צפית הנורא, שהכבישים 25 ו-90 באזור ים המלח והערבה נסגרו לאורך הרבה זמן בגלל הצפות ושיטפונות.
ראיתי תמונות של הנזקים הגדולים של השיטפונות האחרונים במזרח ובדרום הארץ. אילת נעשתה נצורה במהלך השיטפונות, הכבישים 25,40,90 בדרום ניזוקו קשות: או שהם נתמלאו בסחף, או שבמקרה היותר גרוע - חלקים מהם קרסו או שנוצרו בהם בורות.
האם יש פתרון הנדסי למניעת הנזקים הללו לכביש ומניעת חסימתם בזמן שיטפונות בנחלי המזרח והדרום, או שלנצח בכל פעם אחרי שיטפונות שם - הכבישים ייסגרו, אילת תהיה נצורה, ויהיו נזקים לכבישים הללו שנתיבי ישראל תהיה חייבת לתקן במהרה - דבר שיחזיק מעמד רק עד השיטפון הבא? אשמח גם התייחסות לגבי ירושלים - כלומר לכבישים בינעירוניים וכבישים עירוניים. אשמח אם גם תענו האם יש פתרון הנדסי לתופעת הבולענים בים המלח. כביש 90 ניזוק פעם אחר פעם, וזה ממש לא עסק. האם יש פתרון הנדסי שימנע פגיעה בכביש 90 כפי שראינו ליד עין גדי לפני כמה שנים וכן בהיפערות של בולען נוסף השבוע? אני מזכיר שכביש 90 בכל מקרה מועד לפורענות גם בגלל שהוא יושב על השבר הסורי-אפריקאי ומועד להינזק ברעידות אדמה. לא כדאי לבנות את היסודות שלו באופן מסיבי יותר, אולי עם שכבה רחבה ועמוקה של בטון מזויין?
אנחנו לא נפאל או הודו. אנחנו מדינה מערבית. איך יכול להיות שבכל פעם כשיש קצת שיטפונות כאלו (כלומר בכל חורף) - כל הכבישים מקו באר שבע דרומה ובים המלח נסגרים וניזוקים, לעיתים גם עם קריסת גשרים כפי שהיה בכבישים 90,258,211 בשנים האחרונות?
האם באירופה ובארצות הברית גם מתרחשים דברים כאלה?