שאלה: הרי היוגה הגיעה מהודו ויש בה איכויות
מדהימות, והיא יכולה להביא להארה. אז אם בהודו היה מקובל אלפי שנים לעשות יוגה והתבוננות פנימית, איך זה שהתפתחה שם מערכת מסואבת של נצלנים בשם הדת? ז"א מערכת הקאסטות הידועה לשימצה. ז"א הרי יש את הניאנה יוגה ובכלל הדרגה הכי גבוהה של האופנישדות זה להגיע להכרה המוחלטת ש"אני הוא זה" חוויות המציאות האוליטימטיבית ואז נמצאים בהארה ונירוונה ולא חוזרים לגהינום של הסמסרה שוב. אז איך זה שבהודו שבאה משם החכמה העתיקה הזו יש כ"כ הרבה פולחנים לאלילים שונים וקאסטות ו"טמאים" והקרב אנשים לאלה קאלי? למשל אנשים כמו רמאנה מהרישי וסוואמי ויקננדה ופאפאג'י ועוד מבחינים בין העיקר והטפל ברוחניות, ונראה לי שמי שעושה יוגה ומדיטציה גם אם כמוני הוא רחוק מלהגיע להארה, הוא לפחות עושה הבחנה בין מה שחשוב(ואהבת לרעך כמוך, הבוננות פנימית, התגברות על התשוקות, פיתוח התודעה...) למה שמיותר(סקרמנטים, עלייה למכה בית מקדש וכו') מה דעתכם?
מדהימות, והיא יכולה להביא להארה. אז אם בהודו היה מקובל אלפי שנים לעשות יוגה והתבוננות פנימית, איך זה שהתפתחה שם מערכת מסואבת של נצלנים בשם הדת? ז"א מערכת הקאסטות הידועה לשימצה. ז"א הרי יש את הניאנה יוגה ובכלל הדרגה הכי גבוהה של האופנישדות זה להגיע להכרה המוחלטת ש"אני הוא זה" חוויות המציאות האוליטימטיבית ואז נמצאים בהארה ונירוונה ולא חוזרים לגהינום של הסמסרה שוב. אז איך זה שבהודו שבאה משם החכמה העתיקה הזו יש כ"כ הרבה פולחנים לאלילים שונים וקאסטות ו"טמאים" והקרב אנשים לאלה קאלי? למשל אנשים כמו רמאנה מהרישי וסוואמי ויקננדה ופאפאג'י ועוד מבחינים בין העיקר והטפל ברוחניות, ונראה לי שמי שעושה יוגה ומדיטציה גם אם כמוני הוא רחוק מלהגיע להארה, הוא לפחות עושה הבחנה בין מה שחשוב(ואהבת לרעך כמוך, הבוננות פנימית, התגברות על התשוקות, פיתוח התודעה...) למה שמיותר(סקרמנטים, עלייה למכה בית מקדש וכו') מה דעתכם?