שאלה: ה"מזרנים" של מחלף יגור - מה ה

  • פותח הנושא choo
  • פורסם בתאריך

choo

Active member
שאלה: ה"מזרנים" של מחלף יגור - מה ה

יש שתי ערימות של "מזרנים" (בהעדר שם טוב יותר) משני צידי הכביש, היכן שבונים את המחלף החדש:

1. מה מטרתם? האם הם אמורים להישאר שם בסוף או שזה משהו זמני?
2. ממה הם עשויים?

ראיתי מחלפים נבנים בעבר, וזו הפעם הראשונה שאני רואה משהו כזה.
 

choo

Active member
אם אלו שקים - הם מלבניים

והם לא מונחים על הטרסות שנבנות בשביל להיות העליות למחלף - אלא משני ציד הכביש, ממפלס הכביש לגובה של כ-8-10 מטרים, וברוחב שמתאים בערך לגשר.
 

CivilEng

New member
יש מצב לתמונה ?


 

choo

Active member
הנה תמונות של השקים/מזרונים/...

צולם מגובה הכביש שמעליו יעבור המחלף:
 
ניחוש - אני מקווה שגם מושכל

התמונה איה ברורה דיה. אבל יתכן ואלו מזרונים המיועדים ליצוב הסוללות הנבנות בעבור הגשר.
 

choo

Active member
לייצוב כיצד? תמיכה בקצה הסוללה?

המזרונים הללו נמצאים בשני צידי הגדר, במקומות שבהם הסוללות אמורות להתחבר לגשרים. זו שיטת בניה חדשה? או משהו שקיים מזה זמן, ובמקרה לא ראיתי אותו עד היום?

לגבי "התמונה אינה ברורה דיה" - מה חסר כדי שתהיה ברורה יותר?
 

CivilEng

New member
בדקתי לך...

יצרתי קשר עם מהנדסת סהר מזרחי המכירה את הנושא, מצ"ב תשובתה האדיבה:


במחלפים יש צורך להעלות את תוואי הכביש לרום הגשר אשר הפתרון היחיד הוא סוללת עפר.
סוללת עפר שעולה לרומים גבוהים יכולה להיתמך ע"י שיפוע מדרון רחב או קיר תומך.
הפתרון נבחן בדרך כלל ע"י האפשרויות הקיימות של תוואי הדרך (למשל, דרך צרה לא תאפשר מדרונות ותכריח קיר)
במקרה כאן הוחלט על קיר תומך (ברוב המקרים זה יהיה הפתרון כיוון שהפקעת שטחים לטובת מדרונות לא כלכלית).
לנושא הקירות.
יש לבחון את סוג הקיר ע"י בחינת הקרקע עליו יבוסס הקיר.
במקרה של יגור הקרקע הינה חרסיתית ולכן מאופיינת בשקיעות ברגע שמפעילים עליה עומס (עומס סוללה הוא מספיק גדול ליצור שקיעות של אף מטר ויותר).
ולכן יש לבחור בסוג קיר אשר לא יישבר בגלל השקיעות ומצב שני יוכל "להחזיק" את עומס הסוללה.
האפשרויות : קיר תומך מבטון או קיר קרקע משוריין, "קיר גמיש".

היתרונות לקיר גמיש, זול (בכ-50% ממחיר קיר הבטון) ומסוגל לקבל את הדפורמציות של הקרקע. כמו ריקוד טנגו מסונכרן של השניים.
קיר גמיש נקרא גם קיר קרקע משוריין כיוון שמה "שמחזיק" את כל הסיפור הינן יריעות אשר מתוחות לתוך הקרקע ומונעות של שפיכתו.
יש צורך רק באלמנט אשר ייתן "קונטרה" ליריעה מצד שני. כמו בלוקים או שקי חול.
ברור כי שקי חול זולים מבלוקים ייעודים ולכן במקרים שבהם השקים לא ייראו אחרי בניית המחלף כולו יעדיפו שקי חול.
במקרים שהמחלף גלוי לעין יעדיף האדריכל/ית את הבלוקים הנאים יותר לעין. (ניתן לראות דוגמאות לקירות עם בלוקים במחלפים השונים של פרויקט עוקף קריות).

אחרי הבהרנו את השיטה והסיבות אסביר למה ה"קיר שקים" הוא ניצב לגשר.
כדי "לחסוך" בנציב קצה של הגשר (עובי קטן יותר, ביסוס רדוד יותר וכו') מעדיפים להעמיס את הסוללה כנגד קיר שיקביל לנציב הגשר ובכך לא להעמיס את נציב הגשר בכוחות נוספים.

|4U|
 

loco58

New member
|תודה| על התשובה!

אפילו שלא אני העליתי את השאלה, ההסבר מעניין מאוד. במבט ראשון באמת מפתיע שערימת שקי חול מחזיקה את כל הסוללה, אבל עכשיו הכל ברור יותר.
 

choo

Active member
תודה לך. ותודה למהנדסת.

אם אני מבין נכון, הם מתכוונים להסתיר את הדבר הזה מאחורי משהו אחר בסופו של דבר - כלומר ייתכן שאני מכיר מחלפים בנויים ככה, ופשוט לא ניתן לראות את זה, אחרי שהמחלף כבר בנוי. ואני לתומי חשבתי שזה משהו זמני שיוצא מהאתר בהמשך הבניה ;)
 
למעלה