שאלה ובקשה אחת קטנטנה!
אנחנו נכנסים ל"שלושת השבועות"- הימים הנקראים גם "ימי בין המצרים". רציתי קצת להרחיב על הנושא הזה בכמה משפטים ואח"כ שאלה ובקשה אחת קטנטנה! "גלתה יהודה מעוני... כל רודפיה השיגוה בין המצרים". כאשר נרדף החי הנגף מפני אויביו, מתפזר הוא לכל עבר במנוסתו, וכך ניצולים חלק ממנו לפחות. אך כאשר נגף ונשבר בגיא המוקף במיצרי הרים משני עבריו, אשר אין דרך לנטות ימין ושמאל, אז השמדתו היא מוחלטת! כך לפי הפשט תיאר הנביא את מפלת יהודה כמי שהשיגוה אויביה בין המצרים. במדרש דרשו כי "בין המצרים" פירוש הדבר הוא גם צרות, ימים קשים לעם. אותם ימים הם בין יז' בתמוז (שחל היום) עד ט' באב. ב-יז' בתמוז הובקעה חומת העיר עד ט' באב שבו נחרב הבית וב-י' באב נשרף בית-המקדש! אותם ימים הם ימים קשים ואכזריים לישראל. לכן מורגשת האבלות מ-יז' בתמוז הולכת ומחמירה החל מר"ח אב מוסיפה להחמיר בשבוע שחל בו ט' באב עולה למימדים עצומים בערב ט' באב ומגיעה לשיאה בט' באב עצמו וכאמור גם ב-עשירי באב יום בו נשרף בית המקדש. *שאלה*- האם לדעתכם נכון הדבר לסגור בתי עינוגים לפחות בט' באב כמו שאנו נוהגים בימים אחרים? כגון- יום השואה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל? אבקש גם אם אפשר נימוקים לכך. ובקשה אחת קטנה- בימים אלה לפחות! בואו ונשמור על רמה סבירה של דיבור ללא זלזול באחר גם אם הוא חושב אחרת מאיתנו וגם אם לדעתינו הוא טועה! *בהזדמנות זו אאחל צום מועיל לצמים!* להרחבת עניין הצום סיבתו ומהותו- ראו כאן.
אנחנו נכנסים ל"שלושת השבועות"- הימים הנקראים גם "ימי בין המצרים". רציתי קצת להרחיב על הנושא הזה בכמה משפטים ואח"כ שאלה ובקשה אחת קטנטנה! "גלתה יהודה מעוני... כל רודפיה השיגוה בין המצרים". כאשר נרדף החי הנגף מפני אויביו, מתפזר הוא לכל עבר במנוסתו, וכך ניצולים חלק ממנו לפחות. אך כאשר נגף ונשבר בגיא המוקף במיצרי הרים משני עבריו, אשר אין דרך לנטות ימין ושמאל, אז השמדתו היא מוחלטת! כך לפי הפשט תיאר הנביא את מפלת יהודה כמי שהשיגוה אויביה בין המצרים. במדרש דרשו כי "בין המצרים" פירוש הדבר הוא גם צרות, ימים קשים לעם. אותם ימים הם בין יז' בתמוז (שחל היום) עד ט' באב. ב-יז' בתמוז הובקעה חומת העיר עד ט' באב שבו נחרב הבית וב-י' באב נשרף בית-המקדש! אותם ימים הם ימים קשים ואכזריים לישראל. לכן מורגשת האבלות מ-יז' בתמוז הולכת ומחמירה החל מר"ח אב מוסיפה להחמיר בשבוע שחל בו ט' באב עולה למימדים עצומים בערב ט' באב ומגיעה לשיאה בט' באב עצמו וכאמור גם ב-עשירי באב יום בו נשרף בית המקדש. *שאלה*- האם לדעתכם נכון הדבר לסגור בתי עינוגים לפחות בט' באב כמו שאנו נוהגים בימים אחרים? כגון- יום השואה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל? אבקש גם אם אפשר נימוקים לכך. ובקשה אחת קטנה- בימים אלה לפחות! בואו ונשמור על רמה סבירה של דיבור ללא זלזול באחר גם אם הוא חושב אחרת מאיתנו וגם אם לדעתינו הוא טועה! *בהזדמנות זו אאחל צום מועיל לצמים!* להרחבת עניין הצום סיבתו ומהותו- ראו כאן.