שאלה והתיעצות אנא עיזרו לי

  • פותח הנושא msch
  • פורסם בתאריך

msch

New member
שאלה והתיעצות אנא עיזרו לי

ראשית ממש מעניין כאן .
פנתה אלי מורה של תלמידה מדרום הארץ עם שאלה ואני מתלבט איך להשיב - אודה לעזרתכם. היא - המורה סיפרה שאחת התלמידות שלה בת לאבא גוי ואמא יהודיה ( יוצאי חבר העמים) מבקשת לדעת מה לעשות ,אבא שלה (הגוי ) נפטר והיה רוצה לדעת אם היא צריכה להתאבל עליו ולשבת עליו שבעה ( היא לא דתיה ) . חשוב לי לציין שיותר חשוב לי לשאול איך לענות לה ולא מה לענות? בתקוה שלא תדע עוד צער.
 
זו שאלת רב.

מה לעשות בקשר לגוי - לשבת שבעה או לא? הפורום יכול לעזור לך.
 

רקסיי

New member
השאלה היא לא רק בהלכה.

השאלה היא של אנושיות. הילדה יהודיה ואפשר לשאול את הרב מה ההלכה אצל ילדה יהודיה שאביה הוא גוי אבל אם התשובה שהיא לא חייבת בשבעה אני חושב שאי אפשר למנוע ממנה להתאבל כמו שהיא רוצה. אם הילדה שאלה היא רוצה שיתנהגו אליה כמו כולם ויבואו לנחם ולבקר אותה. אני בדעה שהיא צריכה לשבת שבעה רק כי היא שאלה וכנראה רוצה להתאבל כמו יהודיה. לפי ההלכה היא יהודיה.
 
וול, כן.

גם לגוי מותר לשמור שבת, לא יקרה לו כלום. להיפך, כל הכבוד!
אבל השאלה אם הוא זוכה מזה במשהו? הוא זוכה בזה בעולם הבא? האם ישיבת שבעה על גוי מעלה אותו לגנעדן, שבו הוא לא אמור להיות אולי? כמובן שאין פה רק עניין הלכתי, אבל יש פה היבט הלכתי שזור בשאלה. אחרי הכל... מדובר על אמירת קדיש על גוי.
 

אנילה1

New member
הבחורה רוצה לשבת שבעה כמנהג

המקום. במילא היא לא זקוקה לומר קדיש כי היא אשה. אז מה הבעיה? שתשב ושיבואו לבקר אותה. וגן העדן ימתין לכולם.
 
אינבעיה. ../images/Emo141.gif../images/Emo42.gif

להיפך. הקב"ה אוהב גם את בניו הגווים, והוא ישמח שהם יבלו בגנעדן. וישאמרו עליהם קדיש. זה משבח את הנשמה שלו. השאלה אם מגיע לו, ביחס ל... קריטריונים של הכניסה לגנעדן [שאין לי הגדרה נכונה להם], האם הוא ביצע אותם כדי להיכנס לגנעדן?
 

רקסיי

New member
בדיוק הנקודה שלי.

הוא צריך לשאול את הרב כדי לדעת מה ההלכה כדי לתת למורה כלים לתשובה שתקרא "יותר מקצועית" אבל התשובה שצריך לתת היא ברורה. הילדה רוצה לנהוג כמנהג המקום וצריך לנהוג בה כמו כולם.
 

רקסיי

New member
את עניין גנעדן תשאיר לאלוהים

את כל העניינים של גנעדן תשאיר לאלוהים. הילדה אבדה את האבא שלה ורוצה להתאבל עליו ולא צריך לעשות את החשבונות של אלוהים מי יכנס לגנעדן. הילדה רוצה לשבת שבעה אז שתשב שבעה.
 
ולמיטב ידיעתי...

אם אין אחים במשפחה - מותר לפי ההלכה אפילו לבת להגיד קדיש על אביה. אבל אנ'לא בטוח בזה ב-100%, את זה צריך לבדוק. =]
 

רקסיי

New member
אם הוא גוי ההלכה לא מחיבת אותו

הדרך לקרב "גויים" ליהדות היא לא לנדות אותם. של מי ההלכה? מי הרב שפסק שאסור לגוי לשמור שבת? אתה מדבר נגד ילדים של זוגות מעורבים שהאמא שלהם לא יהודיה ולכן לא מוגדרים כיהודים ורוצים להתקרב ליהדות. מה 'כפת לך מה עושה הגוי? אם הוא רוצה לא לעבוד בשבת או לקיים טקס יהודי שיעשה מה שהוא רוצה. אתה חושב שלא יהיה מספיק מקום בגנעדן או רוצה לעזור לאלוהים למיין מי ישב ליד מי בגנעדן?
תסמוך על אלוהים שיסתדר בלי העזרה שלך.
 

tamarhp

New member
גוי -

היהדות אמנם מחייבית יהודים, אבל אלוקים חייב את הבריאה כולה ב7 מצוות בני נוח, למשל. כלומר - היהודים חייבים ב613 מצוות, אבל כל העמים אמורים להכיר בריבונותו של הקב"ה, ועל כן יש כללים שחלים גם עליהם (כמו 7 מצות, לא לשמור שבת, וכו')...
 
שאלה טובה, ותשובתי בשבילה:

יש לחלק את הדיון, כפי שכבר כתבו קודמיי, לשתי סוגיות שונות: א. הלכתית - ברמה ההלכתית הבחורה אינה צריכה לשבת שבעה על אב שאינו יהודי. ב. מוסרית חינוכית וערכית - על פי היהדות חייבת הבחורה בכבוד אביה על אף שאינו יהודי ולכן מן הראוי גם שתנהג במנהגי אבלות לזכרו. ולכן, כמו בזמן אבלות של כל אדם מישראל נראה שכדאי להדריך את הבחורה לישיבת שבעה, ולקבל על עצמה החלטות טובות שיקדמו אותה ואת בני משפחתה. שנשמע בשורות טובות. 'יהדות בשבילך' - מנהל פורום 'יהדות לחילוניים'
 

hagi1934

New member
היי

היי לך תשאל רב במקום מגורך......מן הסתם התשובה היא פשוטה אך איני רוצה לפסוק הלכה.
 
למעלה