שאלה חוצפנית ...

טיראן מ

New member
שאלה חוצפנית ...

האם ייתכן מצב (בלשון הנוער, יש מצב?) שקבוצת טי-מוביל תחליט שקלודן יהיה המועמד שלה ל-GC ? הוא נראה טוב יותר מכל חבריו לקבוצה. גם יחסית לאולריך. הוא נמצא בטווח זמן שעדיין רלוונטי לפודיום... אז למה לא ? איך הוא בנג"ש ? (אישי כמובן, בקבוצתי אין משמעות למיקות בתוך הקבוצה) ברורה לי ההשפעה המורלית הבעייתית אבל פרקטית, לא עדיף ? השאלה מועלית כתיזה לחלוטין. הניהול בטי-מוביל עד כה היה רע מאוד. כמעט חובבני. אין להם כל יכולת לקבל החלטה כזו.
 
טיראן השאלה שלך היא בדיוק הבעייה

של קבוצת טי מובייל. אולריך תמיד הפסיד דקות לארמסטרונג בימים הראשונים בהרים. בשנת 2000 הוא צבר יותר מארבע דקות פיגור על ארמסטרונג אחרי הלורד אוטוקם וזה היה קטע עשירי. 2001? אולריך היה בערך 3.5 דקות אחרי ארמסטרונג בקטע 11 אחרי חלק ראשון בהרים. לפני שנה? אולריך חטף מארמסטרונג יותר משתי דקות אחרי אחרי קטע 7 (אלפ דואז). נכון שהשנה הוא כבר יותר משש וחצי דקות אחרי ארמסטרונג אבל אתה שאלת שאלה שכנראה מראה מה הבעיה של אולריך. שהוא חזר לטי מובייל הוא חשב שתהיה לו קבוצה תומכת בטור. מה ראינו עד עכשיו? בעלייה האחרונה של שני הקטעים שהסתיימו בפסגות לאולריך היה חצי רוכב לידו ועוד רוכב שלא סופר אותו אלא בורח לו. לארמסטרונג היו שלושה או ארבעה רוכבים באותה נקודה. אולריך אינו מפגין רמה נמוכה כל כך. הוא מפגין רמה מאוד דומה לאותם שלושה טורים בהם סיים שני לארמסטרונג. יש כמה רוכבים שלא היו בעבר בעמדה שלהם עכשיו והם נדחקו בדירוג הכללי בין השניים. אתה יודע מה הבעיה? שחוץ מבאסו כל הרוכבים הם העתקים של בלוקי מודל 2000-2002. לא תוקפים, לא מנסים, רק רוצים להגיע לפריס בשלום וגם את זה נראה שקשה להם לעשות. ארמסטרונג הוא רוכב ענק ויחיד במינו וכולנו ברי מזל על כי זכינו לחוות את מהדורות הטור בהן הוא מנצח. אנחנו עוד נרפק על כמה מהקטעים שעדיין טריים בזיכרון. המבט הוא רק אחד. אבל השנה תספק לנו עוד . ולא נשכח את לוז ארדידן והחיקוי של יאצ'ק נופל וקם. אבל העובדה שחייבים להודות בה היא שארמסטרונג אינו מותקף כמעט כלל ביחס לתקופה הארוכה של שלטונו. למה? חלק מזה היא יכולתו מעוררת האימה וחלק באופיים של הרוכבים בדור הנוכחי וזה שלפניו ואם תקרא את המשפט הזה תראה כמה חלקו הראשון מתחבר לשני. ובאמת שאני אוהב את ארמסטרונג.
 

ido mazor

New member
אולריך, קלודן, לאנס והמופלאים, ריס.

1. אולריך עצמו כבר אמר אתמול בראיון ש"קלודן הוא עכשיו ה"ג'וקר" של הקבוצה ושהוא (אולריך) תמיד אמר שהוא ירכב בשביל האיש הכי טוב בקבוצה, ככה שזו אופציה אם זה לא הטור שלו". 2. לאנס ושמונת המופלאים - לאנס תיאר היום את עבודת הצוות המושלמת של הקבוצה, זוגות זוגות: אקימוב ופדרונס במישור, אח"כ בלטראן ונובאל, אח"כ הינקאפי ולאנדיס ובסוף רוביירה ואזבדו. בדומה ללפני שנתיים כאשר רק בלוקי הצליח לעמוד בקצב של הראס ולאנס, השנה אזבדו והשאר עושים את העבודה מצוין. קבוצה מדהימה, איזה הבדל מטלקום... אוסקלטל מתפרקים תחת הלחץ (זובלדייה פרש ומאיו כמעט), פונאק איבדו את המילטון הפצוע ונשארו עם פריירו וסביליה החביבים, קלודן (רק 3 דקות אחרי לאנס) מנצ'בו (כנ"ל) וטושניק (מקום 6, 6 דקות פיגור - הרוכב המפתיע של הטור עד עכשיו?) בתמונת הפודיום. ומישהו ראה לאחרונה את הראס? (27 דקות פיגור!) וכמובן באסו - האיש של ריס. לא לחינם אמר לאנס שאולריך עשה טעות שלא חתם ב- CSC...
 

Yarnin

New member
על פניו נראה לי

שאף-אחד לא תוקף את לאנס מהסיבה הפשוטה - שאין להם את היכולת. רוביירה ואזבדו נותנים כזה קצב שאף-אחד לא עומד בו. על חחת כמה וכמה לתקוף. אתמול ראינו את מנצ'בו מנסה לתקוף, וכל מה שהוא הצליח זה להתרחק כ 50 מטר לפני שהרכבת הכחולה תפסה אותו. כשאתה מנסה לסרוד קצב ולשמור על הגלגל - אתה לו יכול לתקוף גם אם אתה מאוד רוצה. ואין מה לעשות בורייניל וריס משפיעים על הרוכבים שלהם בצורה מיסטיט ממש. ואני כולי הערכה כלפי שתי הקבוצות האלו. ירנין
 

אמיר פז

New member
עושה באמת רושם ש"רוצה ולא יכול"

שאין מי שיכול לתקוף את הרכבת הכחולה בחלק הראשון של העליה, כשהם 3-4 ואחר כך כבר לא נשאר כח לתקוף את ל.א. לבדו. השאלה היא, האם כגרסת יאיר - זה בגלל שאין לאף אחד ביצים לפחות לנסות, גם בסיכון עצמי של "להישרף", או שבאמת הכחולים נותנים כזה קצב שאף אחד פיזית לחלוטין לא יכול לתקוף. אני נוטה לגרסת יאיר. ראינו את מאיו בשנה שעברה. אני לא חושב שאין רוכבים שמסוגלים, לפחות בשליש הראשון של העליה לנסות! (אני לא אומר להצליח) פריצה רצינית. וזה לא מה שמנשבו עשה אתמול, בכל הכבוד הראוי. תראו גרנד טורים אחרים, כבר הספקנו לשכוח, "בגלל" ארמסטרונג, כמה זה מקובל ואפשרי, גם אם זה לא מבטיח נצחון בקטע, ובודאי לא בטור כולו.
 

טיראן מ

New member
זה הקצב, הקבוצה והמקצועיות ...

הקצב של USPS הוא כזה שמפרק כמעט כל יכולת התקפה. כשי שמאיו, הראס או המילטון יתקפו הם צריכים להגיע יחסית רעננים לעליות בסוף. את זה ארמסטרונג יודע היטב (הוא הרי שמר על הראס והמילטון טריים כדי שיעזרו לו בעבר). אז צריך לדאוג שהם ייפלו עוד קודם. קצב רצחני לאורך 100-120 ק"מ עושה את העבודה. הם פשוט לא מגיעים לעלייה טריים, אם הם מגיעים בכלל... כתבתי כאן כבר שהמתמודדים לשעבר על ה-GC הראס והמילטון (ותודו שכולנו חשבנו שהם הולכים לעשות צרות גדולות מאוד ללאנס), מוכרים ללאנס ומאמנו יותר טוב משהם מכירים את עצמם. והמקצועיות. זו מילת המפתח. יש סדר בדואר. אם אין סדר המכתב לא יגיע ליעדו. סדר מופתי ושום דבר (או דוור) לא נשאר ליד המקרה. זה פשוט תענוג לראות שבכל נקודת מפתח על המסלול יש לפחות דוור אחד. אולריך מתקשה בעלייה ? לא נורא, שניים יושבים איתו, עוקבים, מדווחים ואם הוא יצליח לסגור, הם מצטרפים לרביעייה בחוד ולך תפרק 6 דוורים. 1 עם המילטון או הראס. והמחמאה הגדולה ביותר שנתן ארמסטרונג בטור הנוכחי היא רוכב דואר צמוד לחולצה הצהובה הצעיר. איזה נחת יש לספונסרים. בכל פריים יש חולצה שלהם.
 

אמיר פז

New member
השאלה - האם זו הקבוצה הטובה

בהיסטוריה של הטור? אני יודע שיש ניקוד קבוצתי, אבל זה לא בהכרח המדד. לדעתי זה בכלל לא המדד לשאלה זו. השאלה היא האם מבחינת העוצמה והאיכות שהם מפגינים כקבוצה, בלי קשר לזה שארמסטרונג זוכה שש פעמים, יש לזה תקדים. האם היו עוד קבוצות שברמה הזו, בטור זה פראנס, שלטו בקצב הכללי לחלוטין, ובקצב מסחרר משלהם - גם במישורים, גם בנג"ש הקבוצתי וגם בהרים. אולי היה קשה יותר לשים לב, אבל זה היה כך גם במישורים, ואני לא מדבר על זה שהלכו לראש הדבוקה כשהיו צריכים, אלא על זה שכשעשו זאת, לחצו בקלות מרשימה לקצב רצחני כשזה היה מתאים להם. בהרים זה יותר בולט לעין. שימו לב, לאחר קביעת הקצב ה"מפרק" בעליה, הם נשרו אחד אחד מרצונם ובזמן המתאים להם. לי אין ספק שאזבדו היה יכול להישאר על הזנב שלהם עד הסוף. הוא פשוט הוריד חצי הילוך לפי התוכנית. ראו את זה גם בהמשך כשטוטשינג, ססטרה ואולריך עברו לידו.
 

IlanShacham

New member
ירנין, תחליף חתימה...

הנוכחית כבר לא רלוונטית...
 

Yarnin

New member
כמו אוהד הפועל ת"א

אני אשאר, ברשותכם, נאמן עד הסוף, או לפחות עד סוף הקטע ה- 16.
 
טי מובייל לא עושים שום טעות

אי אפשר להשוות אותם ל-USPS. השיטה של USPS בנויה סביב הכישורים של ארמסטרונג והיכולת שלו בהרים. אולריך, לפחות בשנים האחרונות, לא מסוגל להאיץ בהרים וגם ההתקפה שהוע עשה בשנה שעברה לפני הלוז ארדידן (עוד פסגה מפורסמת שנשמטה מזכרוני) לא הייתה בצורה של האצה, אלא בהגברת מהירות הדרגתית. בתור רוכב שכזה המשימה שלו בהרים היא להצמד לארמסטרונג ולנסות להחזיר את הגרעונות שיווצרו בקטעים של נגד השעון. אולריך גם טען בזמנו שהוא לא צריך פועלים בהרים שיעזרו לו. אז אם לטי מובייל יש רוכב כמו גריני שמסוגל להשאר ליד אולריך ויש להם רוכב כמו קלודן שמסוגל להשאר מאחורי ארמסטרונג בהפרש סביר אז הם צריכים לאפשר לקלודן חופש פעולה. בערב כשהמנהלים יושבים וחושבים מה נעשה מחר ומחליטים להמשיך עם אולריך בתור הלידר של הקבוצה, אז יש להם את קלודן בתור נשק.
 
אולי הבעיה של טי-מובייל

מעבר לורוד המזעזע : ) זה העובדה שיש להם 2 מטרות. אולריך בצהוב, וזאבל בירוק. ואז הכוח אדם מתחלק, במקום לנצל את כולו למטרה אחת כמו ביואספי
 
זה נכון, אבל...

זו קבוצה גרמנית עם ספונסר גרמני ואריק צאבל הוא רוכב מאוד פופולרי בגרמניה והם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם מבחינת החשיפה שלהם להשאיר אותו מחוץ לקבוצה. חוץ מזה, אם נסתכל (עכשיו כשאנחנו חכמים לאחר מעשה) גם אם היו שמים סוס עבודה בשביל ה-TTT או סוס אציל להרים. מה זה היה משנה כל כך הרבה. אולריך נכשל (בינתיים) בגלל היכולת האישית שלו ולא בגלל היכולת הקבוצתית.
 
אתה לגמרי צודק!

ככה בידיוק אני חשבתי! אבל כמובן שאתה ניסחת את זה בצורה הכי טובה שאפשר... בתיחלת הטור שאלתי את אח שלי למה אולריך חזר לטי מובייל, הרי הוא צריך קבוצה תומכת! אז אח שלי בתגובה אמר שטי מובייל זאת קבוצה מאוד חזקה. הסתכלתי על השמות ובאמת הייתי חייבת להנהן בראש אבל הספק נשאר - וראו את זה במיוחד אתמול. למה קלודן לא חושב על מוביל הקבוצה שלו ומנסה לפרוץ? אולי אם הוא היה עוזר לאולריך הוא היה מפסיד פחות זמן לארמסטרונג. ובכלל, זה לא נראה שאולריך יש מישהו שעוזר לו במיוחד, לעומת ארמסטרונג שכל הקבוצה תומכת בו לחלוטין. אני לא אומרת את זה מתוך זלזול באולריך או משהו כזה. אני באמת הייתי רוצה שאולריך יעשה לארמסטרונג צרות ושיהיה אקשן. או כמו שיאיר אמר- שאולריך לא יהיה מודל בלוקי (זאת אומרת לוזר) וינסה לפרוץ ולאיים על ארמסטרונג. זה רק יוסיף לתחרות ולעניין! (ולדופק שלי כשאני רואה את הטור...)
 
בענין קלודן נקודה מעניינת

לקראת הקטע באלפ דואז. אחד מהישגי השיא של קלודן היה נצחון במירוץ פריז-ניס בשנת 2000. באותו מירוץ היה קטע של נגד השעון בעלייה (10 ק"מ) וקלודן ניצח בו. נכון שארמסטרונג ואולריך לא השתתפו שם, אבל היו שם כמה רוכבים לא רעים בכלל.
 

arieleco

New member
קלודן גם לקח את ה-ITT ההררי

ב-Vuelta al País Vasco בשנת 2000., היכולת שלו אז הייתה גבוהה מאוד. דרך אגב בפאריס ניס 2000 הגיע מנצ'בו למקום השלישי, אותו מנצ'בו שמתחרה כרגע עם קלודן על מקום שלישי. לקלודן יתרון על פני מנצ'בו ב-ITT ביום רביעי ובשבת, למנצ'בו יתרון קל בעליות, וגם בעובדה שהקבוצה שלו יודעת היטב את המטרה, בעוד שלטי מובייל יש את זאבל והחולצה הירוקה, אולריך והסיכוי הלא גבוה שלו לפודיום וקלודן
 

טיראן מ

New member
והיום כבר מדברים על זה בקול רם ...

ביורוספורט העלו את הנקודה הזו בדיוק. לטענתם, זו בדיוק התוכנית של טי-מוביל, קלודן הוא התחליף לאולריך. קריסטי אפילו הסבירה לפי תיאוריה זו את הסיום באחד השלבים הקודמים בו קלודן וזאבל פרצו קדימה ומנעו מארמסטרונג זמן בונוס. קלודן הגיע לפני זאבל ועלו תמיהות על כך. והנה ההירהור הראשון --> כאן
 
למעלה