שאלה: חשבתי שאקבל יותר תגובות על התמונות מהכנסיה

דליה קו

New member
שאלה: חשבתי שאקבל יותר תגובות על התמונות מהכנסיה

והתאכזבתי. האם רק אני חושבת שהן תופסות רגע מיוחד?
 
אני מגיב - לא בשל פתיחת שזר חדש, אלא למרות המעשה ...

.
הבחירה קלה - הצילום השני:
כי
* אין בו את החלק המיותר בימין.
* יש בו יותר מראש האישה משמאל.
והעיקר:
* המבט.


.

 
דרך-אגב: אני לא כל-כך בטוח בקשר ל-"רגע מיוחד" ...

... למרות המבט [שהוא החלק היחיד המיוחד, אך נדמה לי שבעוצמה חלשה.
נדמה לי שהחלק המיוחד בצילום הוא האישה ה"מתחבאת" מתחת ל""סינור"".
יתכן שמתן ביטוי טוב לאספקט זה - היה הופך את הצילום ל(יותר)מיוחד].

.
[הצילום לא מיושר (לא אנכי)].
 

דליה קו

New member
תודה יורם עבור התגובה והטירחה

רגע מיוחד, היה גם לקבל רשות לצלם בכנסיה, דבר שלא מובן מאילו ,וגם להיות נוכחת בטקס מיוחד שאיני מבינה אותו.נראה שאיש הדת הזה שנראה בעיניהן נעלה או קדוש והן כורעות ברך ואף זו שנכנסה מתחת לגלימה. ("מה היא מחפשת שם?
).
 
אני תארתי לעצמי, ואפילו רציתי לכתוב זאת,

.
אבל, מאחר שלא מצאתי בסיס למחשבה הזו (חוסר ב-"רגע מיוחד" בצילום - יכול היה להתפרש כדעתי בלבד),
וויתרתי.
*
אני תארתי לעצמי שעבורך זה היה "רגע מיוחד" בשל סיבות שלא (!) קשורות לְמה שבצילום.
דבריך מלמדים שצדקתי.
*
*
*
מה שיותר חשוב - מאחר שאנו בפורום צילום - היא האמירה הכללית (בשלה רציתי כבר קודם להתייחס לנושא):
הצלם, בבואו לבחור צילום שלו (ובכלל, בבואו להעריך צילום שלו) - חייב לנתק עצמו מ ...
* מהקולות שהיו ברקע כשצילם,
* ומהריחות,
* וממה שקרה רגע (ויותר) לפני,
* ורגע אחרי,
* וממה שהיה מחוץ לפריים, גם מה שהיה ממש סמוך לקצה הפריים (בצד שמחוץ לו),
* ומ... .
======================
תובנה הרבה יותר חשובה מדעותי לגבי הצילום הספציפי.

.
 

dudi4321

Active member
כן

"רגע מיוחד, היה גם לקבל רשות לצלם בכנסיה, דבר שלא מובן מאילו ,וגם להיות נוכחת בטקס מיוחד שאיני מבינה אותו.נראה שאיש הדת הזה שנראה בעיניהן נעלה או קדוש והן כורעות ברך ואף זו שנכנסה מתחת לגלימה. ("מה היא מחפשת שם? )."
&nbsp
מה היא מוצאת אצלו?
 

steiff

New member
הסבלנות משתלמת

בסופו של דבר הגיעו התגובות... נראה לי שצריך נשימה עמוקה.
הפורום הזה משנה את פניו עם הזמן בהתמודדות מול הרשתות החברתיות.
הרשת החברתית מגיבה מהר מאד ומה שלא מקבל תגובה אובד בתהום הנשיה תוך שעות.
הפורום נע באיטיות ושרשורים נשארים בעמוד הראשי שבוע ויותר. לפני שנים כשנכנסתי לניהול הפורום הודעות היו ״שורדות״ בעמוד הראשון בקושי יום אחד.

ציבור המשתתפים בפורום סיגל עצמו לקצב הנינוח ולא ממהר להגיב. מצד שני התגובות, ברובן, בוגרות ושקולות ונמנעות מפרובוקציות.

באשר לתמונות עצמן: כפי שכבר ציינתי בשרשור המקורי התמונה השניה מוצלחת מהשתיים. גם מבחינה טכנית הפוקוס על הכומר בעוד בתמונה הראשונה הוא על עבודות העץ שברקע. גם מבחינת התוכן - המבט של הכומר שווה הכל.

שתי התמונות סובלות לטעמי מקומפוזיציה בעייתית. צלע הקיר המוארת מושכת את העין והרקע שסביבה עכור. אפשר היה, לטעמי, להוריד את השליש העליון של התמונה.

באשר לסיטואציה עצמה - לא מעוררת אצלי ריגוש מיוחד.
א. כי ראיתי כבר כמרים פרובוסלאבים וצאן מרעיתם.
ב. כי דת אמנם מצטלמת יפה אבל באופן אישי זה תחביב שאני לא מתחבר אליו...
 
"בוגרות ושקולות ונמנעות מפרובוקציות" ...

אני מקווה שאין כוונתך שיבינו שעשיית פרובוקוציות - זה מעשה לא בוגר ו/או שקול.

... אבל זה רק דרך אגב.
העיקר:

מה
רע
בפרובוקציה ?
? ? ?

ההמשך בהמשך >>>>>
 
מה רע בפרובוקציה?

מה רע בפרובוקציה?
מ-וויקיפדיה:
"בתחום האמנות, פרובוקציה משמשת אחד הכלים האמנותיים להעברת מסרים"
"לעיתים מהווה הפרובוקציה כלי להדגשת עמדה מסוימת או ליצירת מודעות ציבורית לנושא מסוים".

אבל, הציטוטים האלה לא מבטאים את דעתי - ואהדתי! - לפרובוקציות.

אפילו לא הציטוט הזה (שיחה בוויקיפדיה):
"שוב, ענת הופמן בפעילותה הציבורית יוצרת פרובוקציות ופועלת בניגוד לחוק. הדברים האלו משמעותיים וחשובים".

*
הציטוט הזה מתאים יותר:
"... והרי פרובוקציות מהוות (בד"כ) טריגר להמשך דיון ולבחינה".
(המשפט המלא: "יתכן ושיחק תפקיד, ניסה ליצור פרובוקציה והרי פרובוקציות מהוות (בד"כ) טריגר להמשך דיון ולבחינה").
*
*
*
אני רואה פרובוקציה כמכשיר "פילוסופי" - ככלי לעורר לדיון, ליצירת דיון, ... ובעיקר (מבחינתי) - לגרום לאנשים לחשוב.

[... אופס, תראו מה מצאתי בינתיים. האם זה מקרה שפגשתי עכשיו את השורה הזאת: "סוקרטס חי לפי תפיסת עולמו (ומכך גם לפי חוקי המדינה) באופן מוחלט. הוא גם הרגיז כי הוא דיבר באופן פרובוקטיבי" ?!
*
אותי שעשע כשהמשכתי לקרוא:
המשפט המלא היה: "סוקרטס חי לפי תפיסת עולמו (ומכך גם לפי חוקי המדינה) באופן מוחלט. הוא גם הרגיז כי הוא דיבר באופן פרובוקטיבי – אלא הראה שאחרים לא חכמים למרות שחושבים שהם חכמים".
למה שעשע? כי הסיומת התחברה בחוזקה למה שאני חושב כבר מזמן לגבי המפחדים מפרובוקציות בפורומים)].

.
 
נו, באמת - מה רע בפרובוקציה?

בסה"כ חיפשתי משפטים שיעזרו לי לבחון האם יש לדעתי (הוותיקה) שותפים.
אני מתמיד קישרתי פרובוקציה ל"חינוך" פילוסופי, לשיטת שיח-פילוסופי.
*
אפילו לא נסיתי לבדוק את ההקדר של המשפטים הבודדים (מעשה אסור בד"כ).
... ושלחתי את התגובה.
*
מסקרנות ניסיתי חיפוש אחד נוסף בגוגל (דיאלקטיקה + פרובוקציה), והגעתי לטקסט הזה:
"יובל בפירושו לקטע זה של ההקדמה טוען כי משפט כזה אינו יכול להיחשב למשפט המבטא תוכן ספקולטיבי בפני עצמו, כיוון שהדבר בלתי אפשרי. כאמור, תוכן כזה יכול להתבטא רק מתוך מכלול של משפטים, המציגים ניגודים המתאחדים בתוכו. עם זאת, במאמר שהוזכר לעיל יובל מאריך בהסברת תפקידם של משפטים מסוימים בכתבי הגל המשמשים כפתגמים, שמטרתם לא למסור תוכן קוגניטיבי אלא לאתגר את המחשבה הרגילה, לעורר פרובוקציה שתפתח את התודעה אל צורת החשיבה של ה'תבונה'. אפקט זה נובע מהשימוש שהגל עושה במושגים המוכרים משפת היומיום, שימוש שיוצר פער בין המשמעות הרגילה לספקולטיבית".


.
 
חלון עם טקסט שכבר ציטטתי, נשאר על שולחן העבודה.

את הפיסקה הראשונה אתם כבר מכירים.

קראתי ההמשך (כן, מנותק מהקשרו הכללי), וגם בו מצאתי מה שמדבר אלי, מקורותי בפורומים:

.........................................................................
סוקרטס חי לפי תפיסת עולמו (ומכך גם לפי חוקי המדינה) באופן מוחלט. הוא גם הרגיז כי הוא דיבר באופן פרובוקטיבי - אלא הראה שאחרים לא חכמים למרות שחושבים שהם חכמים.
בנוסף, יש מתח בין העיר לבין הפילוסוף - לפי שטראוס, פילוסוף אמיתי תמיד אינדיבידואליסט. הוא לא נותן לקונבנציות החברתיות לעקב אותו. העיר - החברה - מבוססת על קונבנציות. כשבא מעין מטריד שלוה שכזה שהבא ושואל שאלות מטרידות רוצים לסתום לו את הפה - הוא הורס את החיים - טוב במוסכמות הבינוניות ולכן לא רוצים להגיע את רעיונותיו. לפי שטראוס, שתי אפשרויות - להתייצב כמו סוקרטס ולשלם את המחיר או לכתוב אקזוטרי וגם אזוטרי - לכתוב בכפל לשון - למשל בלשון שגיא נהור. זאת מעין בעיה מובנית בתפקיד הפילוסוף.

.........................................................................

מה
רע
בפרובוקציה?


!!!
 
למעלה