שאלה חשובה לאריה

1naty

New member
שאלה חשובה לאריה

בתור נציג של הסתדרות המורים בפורום אולי אתה תדע לענות על השאלות: 1. מדוע בחטיבות לומדים עשרה ימים פחות מביה"ס יסודי (ובמיוחד לאור הקיצורים הצפויים - לנו לא ישאר כלום). 2. מדוע היקף המשרה ביסודי הוא 30 ש"ש, בעוד שבחטיבה הוא 24 ש"ש. האם בחטיבות הביניים עובדים קשה יותר מאיתנו? האם בחטיבות הביניים המורים למדו יותר שנים מהמורים שביסודי (כשידוע שבמכללות שני הגופים לומדים 4 שנים לתעודת הוראה). אשמח לקבל תשובות על שאלות חשובות אלו.
 

itu1

New member
לשאלותיך

ברור כי שאלותיך נוקבות ויש להן מקום ובנוסף הן חוזרות בפורומים רבים (לא רק באינטרנט). ראשית לשתי שאלותיך משך שנת הלימודים והיקף המשרה נקבעו כבר לפני שנים רבות וחלק מהסיבות מקורן בהשוואה למערכות חינוך במדינות רבות אחרות. הסיבה העיקרית למשך שונה של שנת הלימודים נבע בזמנו בשל בחינות הבגרות בעל יסודיים ובהמשך בחטיבות הביניים שהינן חלק מהמקיפים אך גם בעצמאיות הוחלו ההסכמים החלים בעל יסודיים)ולצורך קיומן היה צורך לפנות כיתות מורים להשגחה וכיו"ב אכן בשנים האחרונות מפוזרות הבחינות על ימים רבים לפני תום שנת הלימודים וכנ"ל מועדי חורף. הסיבה העיקרית להיקף משרה שונה של מורים ביסודי ובעל יסודי שוב מקורו בהבדל (שוב נכון יותר בעבר ופחות ופחות כיום) ברמת ההשכלה שנדרשה למורים ביסודי בעל יסודי וכך הלאה. ברור שחלק ניכר מהסיבות הולך ומטשטש אך לשנות היום נראה כמעט בלתי אפשרי (לדעתי האישית היה וישונו התנאים לטובת היסודיים או לרעת העל יסודיים יתחיל מחול שדים בעיקר על ידי הארגון המקביל להנציח את הפערים הקיימים וכן במכללות ובאונברסיטאות). לאפשרות של צמצום מספר ימי החופשה בחופש הגדול,ימים אלו יוחזרו בצמידות לחופשה אחרת חנוכה לדוגמא כך שמספר ימי הלימודים בשנה לא ישתנה. בכל מקרה בין תביעותינו השלמת נושא מיזוג האוויר כדי שניתן יהיה ללמד בימים החמים של סוף חודש אוגוסט. אני בטוח כי אין תשובותי אלו מספקות במלואן אבל........... בברכה אריה
 

amr riki

New member
מיזוג אוויר בכיתות

אריה , כמי שגרה באילת ועובדת במערכת החינוך באילת , צר לי לומר : אני לא יודעת מה עדיף יותר רעש וטרטור המזגנים או אולי שקט וזיעה . הכיתות אצלנו ממוזגות , בכל כיתה ישנם בין 2-3 מזגנים , אך אי אפשר ללמד , לשמוע ולהשמיע בשל הרעש הנורא של המזגנים . יש לציין שחלק מהמזגנים חדשים . הרכיבו אותם בקיץ האחרון בשל הרחבת שטח כיתת הלימוד . אז תאר לך כיתה המונה 38-39 תלמידים המנהלים דיון קבוצתי "ומרעישים" (רעש מבורך)כשברקע הרעש הנורא של המזגנים . ריקי
 

itu1

New member
מיזוג

אולי מפליא הדבר גם אני מורה בבית הספר בו אני מלמד יש מיזוג אויר בחלק מיזוג מרכזי ובחלק מזגנים מפוצלים בשני חלקי בית הספר אין כלל בעית רעש מהמזגנים כך שכפי הנראה הבעיה בסוג המזגנים או אופי התקנתם. אבל תארי לעצמך אותן כיתות ללא מיזוג בשיא ימי השרב והלחות דומני שמורים רבים אפילו יסכימו לקצת רעש תמורת תנאי מיזוג אריה
 

1naty

New member
תגובה לאריה../images/Emo7.gif

אכן, אריה, תשובותיך אינן מספקות. למרות זאת אני מודה לך על נכונותך להבהיר דברים. אני מקווה כי יש מי שדואג להסתדרות המורים בעניינים אלה וכי שנות האלפיים יגיעו גם למשרד החינוך לא רק בסיסמאות לימודיות אלא גם בתנאי העובדים בו. מגוחך לחשוב שחוקים וכללים שהוחלטו לפני כ-50 שנה לא ישונו עם הזמן, כשברור שהדברים השתנו לגמרי. אם ההלכות משתנות עם רוח התקופה, על אחת כמה וכמה דברים "פשוטים" כאלה. אין צורך לציין שדברים מסוג זה גורמים לירידה במוטיבציה של המורה, שלא רק מופלה בשכר ובתנאי עבודתו מסקטורים שונים, אלא אף מופלה באותו סקטור עצמו. בושה למשרד החינוך!!!!
 

itu1

New member
הסכמה

אישית אין לי אלא להסכים איתך אך מהכרות עם המערכת וידיעתי מה קרה כשעלה הנושא לדיון נראה לי שאני יכול להסכים איתך יותר ויותר בקביעה הסופית. מה גם שאני יודע כמה מורות מחפשות וחלקן גם מוצאות את הדרך לחטיבות הביניים ודומני שהיסודיים נפגעים מכך. אריה
 

amr riki

New member
אריה - מיסודי לחטיבה

אריה , מסכימה איתך בנוגד לתנודת המורים מהיסודי לחטיבה . באילת , לאמעט מורות , מידי שנה בשנה , עוברות מהיסודי לחטיבה ולו רק בשל התנאים . אכן , הפסד ליסודי ורווח נקי לחטיבה (זו היתה גם תגובתה של אחת ממנהלות התיכוניים בעיר ששמחה מאוד לקבל מורות מהיסודי) משמע .... צריך לתת על כך את הדעת , אחרת אנו נותנים על כך את הדין . ריקי
 
אריה בקשר לקיצור החופשה

אני אישית בעד אבל בשרשור אחר psa העלתה סוגייה שנכונה לחלק גדול מאוד של המורות אני מביאה כאן העתק של מה שהיא כתבה (psa אני מקווה שאת לא כועסת): נקודת התייחסות שונה: הרי לכם מדוע אני מתנגדת לאותה הצעה. -ימי הערכות בית-ספריים בתחילת יולי ומספר ימים בסוף אוגוסט. - כמחנכות כיתה עלינו לסדר את הכיתה לקראת שנה"ל (מטבע הדברים) . - לערוך ישיבת הכנה עם המורה המקבילה על תוכניות שנתיות וכד´, במהלך החופש הגדול. -בעלים רבים יכולים לנצל את חופשתם בחודש אוגוסט בלבד. אם המשפחה מתכננת חופשה משפחתית ,היא כבר לא תתאפשר בגלל קיצור החופשה. בל נשכח את הימים החמים מאוד של חודש אוגוסט עם מזגן ובלי מזגן.... חופשת חורף אינה כחופשת קיץ (לא תמיד הבעל יכול לצאת לחופשה בחנוכה). סה"כ = לא יוותר לי חופש גדול . נ.ב. = קראו היטב את המניע האמיתי של משרד החינוך , זה הופיע בעיתון. "בקשת ההורים ...."
 

itu1

New member
הצעת השינוי בחופשת הקיץ

ראשית יש לזכור כי מדובר בהצעה בשלב זה הנושא טרם סוכם ונהירים לי מניעי משרד החינוך החגים בתחילת השנה בקשת ההורים וכדומה. לנושא ימי ההערכות דומני כי מורים רבים או בתי ספר רבים נופלים במלכודת המכונה ימי הערכות ההופכת לכלי ריתוק צוותי המורים בבתי הספר לימים רבים ביולי ואוגוסט. חשוב להדגיש כי ימי ההערכות צריכים להיות בהיקף של עד יומיים בשבוע האחרון של חופשת הקיץ ולא מעבר לכך. ובאותם ימים יש לרכז את כל הפעילויות של הכנת הכיתה ישיבות הכנה וכיו"ב. ישנן טענות לכאן ולכאן האם טוב יותר ימי חופשה נוספים בחורף ולכל אחד ושיקוליו הוא יש מי שטוען שדווקא בחורף יכול בן הזוג לצאת לחופשה הבדלים בעלויות חופשה מול עונת שיא התיירות בקיץ ועוד. אני תקווה כי ההחלטה שתתקבל (ואמור מהשנה הבאה ולא בשנה זו) תביא בחשבון את כל השיקולים. והזכרתי כבר כי אחת ההתניות של הסתדרות המורים כי בנושא המיזוג. בברכה אריה
 

nett

New member
נערכים רק בהערכות?../images/Emo122.gif

אריה היקר! מדבריך נראה כי ימי ההערכות של המורים פרושם מספר הימים שבהם הם מרותקים לבית הספר. לא נכון!!!!!!!!!!!!!! כמעט בכל יום מימי החופשה נערך המורה בצורה זו או אחרת. אצלנו יושבים עם צוותים, מתייעצים, מעבירים מידע, יוצרים קשרים עם מורים שונים... בקצור יש המון עבודה. ולאחריה מחכים כבר להתחיל, פשוט משום שכשנכנסים לשגרת עבודה מקמצים בשעות ההכנה, ולא משום זלזול, אלא בזכות מתן הפרופורציה. מורה יודע שמחר עליו לקום ב6:00 כי עליו ללמד... לגבי ענין הבדלי ה"מעמדות" בין מורי החטיבה העליונה למורי היסודי - לעניות דעתי צריך להעלות את הדבר למודעות הצבורית. בתור מורה שנשארת נאמנה לגילאי היסודי, אני עובדת פי כמה וכמה מחברותי המלמדות בתיכונים. ולא רק משום שבכל שנה הן חוזרות כמעט על אותו חומר, בעוד אני משתדלת לגוון - למעני ולמען תלמידי, אלא גם משום שההתמודדויות שונות לחלוטין. מורה של כיתה ב´ או אפילו ג´ עסוקה במשך כל ההפסקה בהפרדת ניצים, טפול בתלונות של: נגעו לי, לקחו לי וכיו"ב. ובזמן השעור עליה להקפיד על כללים של דבור וביטוי מובנים בהתאם לרמת גיל.. גם מערכי השעור (לא צריכים להיות כך אך כך זה נראה בפועל) מגוונים יותר. לתלמידי היסודי אין בגרות בסוף שנה. אינני רוצה לפגוע ביוקרת מורי התיכון, אך לדעתי מורה שמגיש לבגרות מוערך יותר ושלא בצדק. דווקא היום כשאורה של הילת הכבוד שעיטרה בעבר את מוסד הבגרויות מתעמעם, זהו זמן מתאים להעלות את הנושא.
 

itu1

New member
ימי הערכות

ראשית כדי להבהיר תשובותי ברובן משקפות את התקנונים ההסכמים וכיצד רואה הסתדרות המורים את הדברים. ברור לי כמורה מה משמעותה של הערכות ראויה אך כוונתי לימים בהם מוזמן המורה לבית הספר לצורך הערכות על ידי הנהלת בית הספר וגורמים נוספים ובבתי ספר רבים יומיים אלו הפכו ותפחו לשבוע ימים בתחילת החופשה ושבוע בסיומה. הכלילו בימים הנוספים הללו השתלמויות כאלו ואחרות וכיו"ב. שנת עבודתו הרשמית של המורה יש לה תאריך פתיחה וסיום ובחופשתו רשאי המורה לעשות כרצונו וכבר היו דברים מעולם ומורה קיבלה הוראה להגיע לבית הספר ולבטל חופשה משפחתית וכשלא הסכימה ... והמבין יבין. ולנושא השני אני מסכים אישית עם חלק מהדברים אך רוב המטלות שציינת מוטלות גם על מורי התיכונים הדגשתי רק כי כל שינוי שיעשה יגרום לתחילתו של כדור שלג שבסיומו יונצח מצב הדומה לזה שנוהג היום. הייתי מעדיף להשקיע את האנרגיה בהעלאה למודעות ציבורית ואף למאבק חסר פשרות בנושאים כמו מספר התלמידים בכיתות ושיפור התנאים הסביבתיים בבתי הספר נושאים שאליהם יצטרפו בקלות רבה יותר גופים נוספים. בברכה אריה
 

ayly

New member
ומה עושה הסתדרות המורים כדי להלחם ב

וכנציג ההסתדרות מה עושה הסתדרות המורים המודעת לכך שחופשת המורים מסתכמת לעיתים בשלושה שבועות נטו מסכימה לקצר את החופשה זאת לאחר הטלת ההגבלה החדשה על איסור יציאה להשתלמויות על חשבון ימי הלימוד,ואישורם אך ורק בימי חופשה. האם קיים סקטור כלשהו שמשתלם על חשבון חופשתו השנתית או על חשבון שעותיו החופשיות??????? הסתדרות המורים אי ר ג ו ן ה ע וב ד ים הגדול ביותר במדינה ההסתדרות ממש נלחמת על רווחת העובדים שהם מייצגים אילי
 

itu1

New member
לאילי

הסתדרות המורים לא מסכימה לקיצור החופשה כהחלטה חד צדדית של משרד החינוך. ומורים שחופשתם התקצרה לשלושה שבועות כנאמר על ידך מביאים זאת על עצמם. קשה מאד לעמוד מול הדרישה שהשתלמויות תהיינה רק בימי חופשה כשמיד נשלפת טענת הנגד שכל שאר הסקטורים נהנים מחופשה שנתית עד חודש בשנה אליהם נוספים רק ימי חופשות חגים הקבועות בחוק .מה גם שישנן עדיין השתלמויות הנערכות על חשבון ימי עבודה גם למורים. אני יודע שמייד יתקיפו אותי כשאומר "השתלמויות אינן חובה" ולא ניתן לחייב לצאת להשתלמויות (עם כל החשיבות הרבה שגם אני רואה בהן) ובנושא תינתן כל ההגנה הנדרשת למורה שייפגע בדרך כל שהיא מסרובו לצאת להשתלמות. אריה
 
למעלה